המצב הקשה באוקראינה משפיע על הספורט במדינה, והשחקנים הזרים של הקבוצות מחפשים את הדרך החוצה מהמדינה. כדורגלנים ברזילאים, שמככבים בקבוצות שחטאר דונייצק ודינמו קייב העלו הערב (חמישי) וידאו לרשתות החברתיות וביקשו חילוץ. כידוע, הישראלי מנור סולומון מנסה לצאת מהמדינה דרך הגבול עם פולין.
"המצב איום ונורא", אמר ג'וניור מוראס שמככב בשחטאר דונייצק יחד עם הישראלי מנור סולומון, "אנחנו תקועים במלון בקייב ואין טיסות יוצאות. הגבולות סגורים, הבנקים סגורים, אין דלק, ובקרוב יהיה גם מחסור באוכל. אנחנו מחכים לתוכנית שתעזור לנו לצאת מאוקראינה".
2 צפייה בגלריה
ג'וניור מוראס
ג'וניור מוראס
ג'וניור מוראס
(צילום: גטי אימג'ס)
2 צפייה בגלריה
השחקנים הברזילאים והמשפחות
השחקנים הברזילאים והמשפחות
השחקנים הברזילאים והמשפחות
(צילום מסך)
מוראס בן ה-34 משחק כבר עשר שנים באוקראינה, תחילה בדינמו קייב ועכשיו בשחטאר דונייצק. הוא אף מחזיק באזרחות אוקראינית ועבר לשחק בנבחרת אוקראינה בה רשם כבר 11 הופעות. "אנחנו פונים למשפחות ולחברים שלנו, תתפללו בשבילנו. אנחנו מחכים לפיתרון שבינתיים לא מגיע, המצב קשה מאוד". על פי דיווחים באיטליה, גם מאמן הקבומה רוברטו דה זרבי ושמונת חברי הצוות שלו נמצאים במלון בקייב ומחכים לחילוץ.
שחטאר דונייצק ידועה במחלקת הסקאוטינג המצוינת שלה ומשמשת כמקפצה עבור ברזילאים לקבוצות גדולות יותר באירופה. כמו פרננדיניו שמשחק כיום במנצ'סטר סיטי ודוגלאס קוסטה ששיחק ביובנטוס ובאיירן מינכן (כיום בגרמיו הברזילאית). בינואר האחרון שחטאר צירפה את דויד נרז מאיאקס. בין השמות הבולטים בסגל ניתן למצוא את טטה, אלאן פטריק, מייקון ומרקוס אנטוניו.
החל מ-2014, בעקבות מלחמת האזרחים באוקראינה, שחטאר לא מארחת את משחקיה בדונייצק, והאצטדיון דונבאס ארנה נותר מיותם. היא מארחת את רוב משחקיה בקייב, שם גם מתגוררים כל שחקניה. למרות זאת, מדובר בקבוצת פאר. היא זכתה ב-13 אליפויות אוקראינה ו-13 גביעים, ונחשבת לחברה קבועה בשלב הבתים של ליגת האלופות, וזכתה בליגה האירופית ב-2009. הבעלים של הקבוצה הוא האוליגרך האוקראיני רינאט אחמטוב, שנחשב לאיש העשיר ביותר במדינה עם הון אישי שמוערך ב-7.8 מיליארד דולר. על פי דיווחים שונים, אחמטוב עזב את המדינה כבר ב-30 בינואר והוא נמצא בשווייץ.
כרגע אין טיסות מסחריות מאוקראינה, ולכן הזרים תקועים במדינה. הליגה האוקראינית הייתה אמורה לשוב מפגרה, אך המדינה הודיעה כי כל הליגות המקצועניות הושבתו ל-30 יום.