תתארו לכם עולם יפה, כתב שלמה ארצי, פחות עצוב ממה שהוא ככה. אז ברוכים הבאים לטהיטי, אי בחסות צרפתית המרוחק מפריז 15,705 קילומטרים, ובכל זאת מארח את התחרויות האולימפיות בענף הגלישה, לגלי האוקיינוס השקט, כולל כפר אולימפי צף ושיא עולמי ראשון בהחלט בשבירת המרחקים בין התחרויות באותם משחקים.
כשמאחוריה הרקע המרהיב הזה, עומדת על שרירי ליבה חזקים במיוחד הגולשת שלנו ענת ליליאור, שתתחיל את המקצה שלה ביום ראשון לפנות בוקר, שעון ישראל. זה יהיה הניסיון השני שלה אחרי הרפתקה בטוקיו לפני שלוש שנים, שנגמרה במקום ה־17.
3 צפייה בגלריה
ענת ליליאור
ענת ליליאור
ליליאור על הגלים של האוקיאנוס השקט
(צילום: Ed Sloane / POOL / AFP)
היא בת 24, לא נחשבת מועמדת למדליה, אבל המקצים שלה יספקו את התמונות הכי יפות בתחרות, תואר לא רע בהתחשב בווליום של האולימפיאדה ברשתות החברתיות. ליליאור עצמה הייתה מעדיפה להיות בפריז עם כל האקשן – אבל נאלצה "להתפשר" על גן העדן בטהיטי. הסיבה: זו עונה רגועה בחופי הים התיכון של צרפת, כזו שלא הייתה מספקת גלים ראויים לתחרות, והמארגנים החליטו שאם כבר אז כבר, נשארו בניחוח צרפתי והחליטו להעביר את כל העסק לאחד המקומות הטובים בעולם עבור גלישת גלים.
"זה קצת מצער אותי, כי כל היופי בלהיות באירוע הספורט הגדול בעולם זה להיות חלק ממנו", אמרה ליליאור בעבר בראיון ל-ynet ו"ידיעות אחרונות". "זה מבאס שהפרידו את הגלישה לגמרי מפריז. טהיטי הייתה ונשארה יעד גלישה שאני תמיד רוצה להגיע אליו, אבל זו עדיין אולימפיאדה. בתור ספורטאית אני מבואסת להיות רחוקה מכולם, אבל בתור גולשת אני שמחה להיות בטהיטי".

פעם ראשונה מול קהל

ליליאור השיגה את הכרטיס לטהיטי ממש בתחרות ההזדמנות האחרונה, והיריבות החזקות שלה מגיעות מארה"ב, אוסטרליה ויפן. כל זה לא אומר שהיא לא יכולה לזכות במדליה, כי ספורט הגלישה מתעתע. זו אמנם תהיה הפתעה ענקית, אבל מצד שני אבישג סמברג לימדה אותנו בטוקיו שזה בדיוק המקום לנצוץ בפתאומיות.
כך תתנהל התחרות: ארבעה ספורטאים נכנסים לים במקביל ומנסים בזמן קצוב לצבור ניקוד על ביצוע תרגילים. שני התרגילים הכי טובים של כל גולש נחשבים לו בניקוד, ושני הגולשים עם הניקוד המצטבר הגבוה ביותר בכל מקצה עולים שלב. זו הפעם השנייה בלבד של הענף במשחקים האולימפיים, אחרי הבכורה בטוקיו, מה שאומר שזו הפעם הראשונה בה הקהל יוכל לצפות בתחרות מקרוב (הקורונה מנעה זאת לפני שלוש שנים).
3 צפייה בגלריה
ענת ליליאור
ענת ליליאור
"בתור ספורטאית מבואסת להיות רחוקה מכולם, אבל לא בתור גולשת". ליליאור
(צילום: עוז מועלם)
אתמול היא סיפרה ל"ידיעות אחרונות" מטהיטי: "ההכנות כאן מתנהלות באווירה טובה ותחרותית. בתור גולשת אני שמחה להיות כאן ולפגוש חברים ותיקים מכל רחבי העולם. התנאים טובים וגם זו תרבות מאוד שונה ממה שאני מכירה, ממה שיש באירופה, ממה שאני בדרך כלל חווה. היעד הזה מאוד מיוחד. אני מרגישה חזקה בפן המנטלי והפיזי ומצפה לתחרויות".

"מסתכלת על היריבות ולומדת"

אחרי שהשיגה את הכרטיס במארס, ליליאור אמרה: "ברור שמפחיד להתחרות עם מישהו שיותר טוב ממך, אבל אני רואה את זה כהזדמנות. אני מאלה שמסתכלות על היריבות שלי ולומדות. לא לפני מקצה, כי אני בשלי. להתחרות עם אנשים שנחשבים יותר טובים ממך רק מעלה את הרצון לנצח אותם יותר. לראות שהם שווים בעיניי, שהם אנשים שהעולם מפחיד גם אותם".
ראשון לפנות בוקר. זו רק ענת ליליאור והגלשן שלה, מחוף טהיטי עד פריז.
פורסם לראשונה: 01:30, 26.07.24