מרגע מכירתו של רוברט לבנדובסקי לברצלונה קרה משהו מיוחד. שעון החול התחיל. אני לא מדבר על הזמן שיש לברצלונה להתחיל לזכות בתארים ולא על המרוץ של באיירן למציאת יורש או החתמת בלם. בורוסיה דורטמונד קיבלה הזדמנות חד פעמית לזכות באליפות גרמניה.
למען הסר ספק, באיירן מינכן היא עדיין ותמיד תהייה הפייבוריטית לזכייה. עם מסורת, מנטליות מנצחת, מאמן ושחקנים מהטופ העולמי ומומנטום אדיר של עשר זכיות רצופות בבונדסליגה. אז כל זה ירד לטמיון בגלל חסרונו של שחקן אחד? ממש לא.
1 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
(צילום: רויטרס)
צריך לציין שבאיירן גם האריכה את חוזיהם של סרג' גנאברי ותומאס מולר והנחיתה את סאדיו מאנה שביחד עם קומאן וסאנה ייצרו התקפה אימתנית. הבווארים החתימו גם את נוסאייר מזראווי וראיין חראבנברח מאיאקס ועוד לוטשים עיניים למתייס דה ליכט וקונרד ליימר. אבל אף אחד מהרכישות החדשות, גם לא מאנה, לא יוכלו להשתוות לכמות השערים שהמפציץ הפולני כבש.
בשלוש העונות האחרונות לבנדובסקי הבקיע 34, 41, 35 שערי ליגה בהתאמה - יותר משער למשחק(!!!) וכמעט 40% משערי הקבוצה. בשתי העונות האחרונות התרומה שלו גם מחפה על הגנה לא מרשימה במיוחד של קבוצתו. באיירן תהיה חייבת לשפר את ההגנה, ככל הנראה בעזרת רכש, על מנת לפצות על האובדן ההתקפי.
בינתיים, מאחוריה כבר אורבת הטוענת לכתר והסגנית המושבעת מחבל הרוהר. אז למה דווקא דורטמונד? ולמה עכשיו אחרי שאיבדה את הנכס הגדול ביותר והשחקן המוביל שלה? כי השוורצגלבן עשו ביזנס מצוין לאחר מכירתו של ארלינג הולנד והתחזקו בכל העמדות: להגנה הרעועה הונחתו ניקולאס זולה (מבאיירן) והבלם העולה של נבחרת גרמניה ניקו שלוטרבק.
בקישור, אקסל ויטסל המתבגר נשלח לאתלטיקו ובמקומו הגיע סליח אוזצ'אן הטורקי מקלן. גולת הכותרת היא דווקא בהתקפה, שם במקומו של הענק הנורבגי הגיעו הדבר הבא בכדורגל הגרמני, בדמותו של קארים אדיימי והחלוץ שהפציץ את הולנד ואת ליגת האלופות - סבסטיאן האלר. את החבורה הזאת ינהיג אדין טרזיץ'. איש אהוב מאוד במועדון שעשה את כל הדרך מאימון מחלקות נוער, למאמן זמני, מנהל מקצועי ועכשיו קיבל את המושכות בבמה הגדולה ביותר. אז עם כל הסיבות האלה למה יש בכלל שעון חול? למה הזמן קצוב?
קודם כל כי באיירן זו באיירן ואם היא תופתע פעם אחת, יהיה קשה מאוד להפיל אותה בשנית. מעבר לכך, מאטס הומלס ומרקו רויס לא נהיים צעירים יותר. אבל אולי יותר מהכל, דורטמונד נועדה להיות דורטמונד, מי שיככב אצלה ימצא את עצמו במהרה באחת מאריות היבשת, בדגש על ג'וד בלינגהאם שכבר מכין את עצמו למעבר הגדול בקיץ הבא.
אז עשר שנים מאז שעשו זאת בפעם האחרונה, לצהובים שחורים יש הזדמנות שכנראה לא תחזור בקרוב, להדיח מהכס את היריבה המושבעת ולהיות שוב אלופי הבונדסליגה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.