בענף האופניים מתקשים עדיין לעכל את מותו גיא תימור, שהובא היום (שישי) למנוחת עולמים במושב אמציה. תימור, סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים, נהרג אתמול באימון בצורה טראגית לאחר שנפגע על-ידי מכונית. הנהג הדורס, בן 20 מקריית מוצקין, נעצר על-ידי המשטרה וחשוד בנהיגה תחת השפעת אלכוהול - וללא רישיון. בתיעוד אף נראה הנהג חוצה אור אדום ופונה בחדות בצומת נהורה, לפני הפגיעה הקטלנית בתימור.
יובל בן מרדכי, המנהל המקצועי לשעבר של איגוד האופניים, היה בעצמו באימון, כשהגיעה שיחת הטלפון המרה על מותו של תימור. "הלם, כולנו מאוד כואבים. אין הרבה מילים שיכולות לתאר אתה מה שאנחנו מרגישים", אמר. בן מרדכי הכיר את תימור, שנפטר בגיל 21 בלבד, מאימונים בגילאי הנוער. "מילאתי כמה תפקידים באיגוד בשנים האחרונות, כמו מנהל הנבחרת ואז מנהל מקצועי. פגשתי אותו לפני כחמש שנים בצורה מאוד אינטנסיבית".
2 צפייה בגלריה
 גיא תימור
 גיא תימור
גיא תימור ז"ל
(צילום: נמרוד הנגבי ורותם פבר)
חוצה באדום ופונה בחדות, לפני הפגיעה בגיא תימור

רוכב צמא להצלחה

תימור, שהגיע לענף אחרי שהחל לרכב עם אביו בילדותו, לווה ע"י בן מרדכי במשך שעות ארוכות ואימונים על הכביש או במסלול, בארץ ובחו"ל. "גם ברגעי הצלחה וגם ברגעי משבר, כשהוא התחיל לפרוח בגילאי הנוער. הוא תפס לי מקום מיוחד בלב. לי ולעוד הרבה אנשים. אני עוד בשוק. קשה לי להגיד גיא היה. הוא היה בחור מאוד תם, לא ציני. הוא לא היה מסוגל ולא מעוניין לפגוע באחרים. הרבה מאוד טוב לב היה קיים בו, נדיבות", הוסיף בן מרדכי.
כספורטאי, תימור מתואר כרוכב צמא להצלחה. בן מרדכי מתאר שיחות ארוכות אל תוך הלילה של שניהם במהלך הקריירה הקצרה של הרוכב, בכל מה שקשור לדברים המקצועיים. שניהם כיבדו את הדרך זה של זה. "הוא הוכיח את עצמו. היה ברור מהרגע הראשון שיש לו פוטנציאל יותר דופן, ראו את זה הרבה פעמים. מעבר לעובדה שהוא ניצח הרבה מאוד, מבחינה פיזיולוגית הוא היה יוצא דופן ביכולות שלו. לצד העבודה הקשה הרבה שהוא השקיע, זה משהו שלא רואים באוכלוסייה הרחבה. לאורך הדרך, כשהיה לו קשה, ניסיתי להזכיר לו שעם היכולות האלה מספיק למידה ועבודה קשה כמו שהוא יודע לתת הדברים יתחברו".
2 צפייה בגלריה
הרכב של החשוד
הרכב של החשוד
הרכב של החשוד בדריסתו של גיא תימור ז"ל
בשנה האחרונה דברים החלו להתחבר עבור תימור, שאמור היה להמריא עם נבחרת הרכיבה לגרנד פרי בצ'כיה. הוא החל לנצח תחרויות וחתם בקבוצה בהולנד, לצד היותו חלק מנבחרת ישראל. לא מעט אנשים התמוגגו מהצלחתו, אך דווקא כאשר החל לקטוף את הפירות - קרה האסון.
לא מעט רוכבים מצהירים בראיונות ש"הבעיה" בארץ היא הנהגים המקומיים וחסרי הסבלנות כלפיהם. רובם מספרים על פציעות כאלה ואחרות או מקרים שנגמרו ב"כמעט מוות". הפעם המוות נגע בחבר קהילה, ולא באשמתו. "הוא לא עשה שטויות בכביש. גיא בחור שקול, רכב בכביש קטן ובטוח ליד הבית שלו. נסיבות התאונה ידועות, וזה אסון גם בהקשר של אופן התאונה הספציפי הזה. גיא היה נפש גדולה ומיוחדת, ואיזה אובדן זה לכולנו", סיכם בן מרדכי. "כולנו מחבקים את המשפחה שלו".
פורסם לראשונה: 13:00, 07.06.24