לפני מספר שנים, בעונות היפות של איאקס תחת אריק טן האח, כשהיא הציגה את הכדורגל הכי אטרקטיבי באירופה ומנצ'סטר יונייטד נראתה כמו סתם עוד קבוצה, החלום שלי כאוהד יונייטד היה לראות אותו כמאמן . ואז החלום התגשם. בקבוצת הווטסאפ הקטנה שיש לנו כאוהדי הקבוצה, שמחנו על המינוי ואני הוספתי "רק שלא יביא שחקנים מהליגה ההולנדית". ואז הוא הביא שחקנים מהליגה ההולנדית, או כאלה ששיחקו תחתיו בהולנד. הוא עשה את זה בעונה הראשונה שלו והמשיך בשנייה. היה נראה שהוא הולך לאזור הנוחות שלו, מה שהפך בסופו של דבר לאזור הדמדומים של השדים האדומים.
הוא רכש בשנתיים האלה את אנדרה אוננה, ליסנדרו מרטינס ואנטוני ששיחקו תחתיו באיאקס ואת טיירל מלאסיה מהליגה ההולנדית. מרטינס הוכיח את עצמו אבל כשנה לא שיחק בגלל פציעות, כל השאר התגלו כפלופים. למשל, במקום אנטוני, היה אפשר להביא ליצן מהקרקס שיודע לעשות פעלולים, זה לפחות היה יכול להיות יפה לעין.

1 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
אריק טן האח
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)

אז מה היה לנו עם טן האח: עונה ראשונה שהחלה רע אבל הגיע שיפור בהמשך שהוביל אותנו לצ'מפיונס, אבל ללא שום איום על אליפות הפרמיירליג, והמשיך בעונה שנייה קטסטרופלית, שגם הזכייה בגביע לא יכולה להקהות. עונה שבה יונייטד סיימה במקום השמיני, אבל נראתה כקבוצת תחתית לכל דבר. עונה שגם נגד קבוצות תחתית, הדומיננטיות במגרש הייתה ממנה והלאה. ושלב בתים קל יחסית בצ'מפיונס שהסתיים בפיאסקו.
חוץ מקובי מיינו שעלה מהנוער, הצטיין וקנה את מקומו בנבחרת אנגליה, ואלחנדרו גרנאצ'ו, שהיה היחיד שעשה משהו בהתקפה האנמית של הקבוצה, כל יתר השחקנים היו מתחת לכל ביקורת. שוער שבירטוזים הפכו למחזה כמעט קבוע אצלו, שחקנים שנתנו את הטון בעבר הפכו לצל של עצמם כמו ברונו פרננדש, ומרקוס רשפורד שיכול היה רק להתגעגע לצל של עצמו. כל שחקן צריך להסתכל על עצמו למה הוא נכשל. אבל אם כל כך הרבה שחקנים נראו רע כל כך, המאמן צריך לשאול את עצמו מה הוא לא עשה טוב.
אני לא יודע אם הוא שאל את עצמו, אבל אחרי שלקח את הגביע הוחלט שהוא יישאר והצעד הראשון שלו זה להביא... עוד הולנדים. בדרך ליונייטד נמצא כנראה מתיאס דה ליכט שלא פתח בהרבה משחקים בבאיירן, ומאז שעזב את איאקס גם עצר בחניית ביניים ביובנטוס. גם ג'ושוע זירקזי שנתן עונה טובה בבולוניה עם 11 שערים ו- 4 בישולים בדרך לחתימה.
אפשר לקחת כדוגמה את אלכס פרגוסון שהחל רע, ואיך זה נגמר בסוף כולם יודעים. הלוואי שזה יקרה גם עם אריק טן האח שבעונה שעברה היה יותר כמו אריק טן פח. כאוהד יונייטד אני וחבריי כבר רעבים להצלחה, לחזור לימים של פעם. חובת ההוכחה על טן האח: האם הוא יצליח להביא את הכדורגל של איאקס ליונייטד או שהוא לא יהיה יותר מטחנה שעושה רק רוח.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.