נבחרת ישראל האולימפית הציגה הערב (שבת) משחק חלש מאוד והפסידה לפרגוואי 4:2 בפארק דה פראנס, וכעת יש לה נקודה אחת בלבד במאזנה לאחר שני מחזורים בבית 4 (אחרי 1:1 מול מאלי במחזור הראשון). המשמעות: כדי לשמור על סיכוי לעלות לרבע הגמר, החבורה של גיא לוזון תהיה חייבת לנצח את יפן (שלישי, 22:00) במחזור הסיום.
הערב חזרה ישראל מפיגור פעמיים בזכות שערים של של גאנדלמן (53) וגלוך (80), אבל הדרום אמריקאים שלטו לחולטין וניצחו בצדק רב בזכות שני שערים בתוספת הזמן. כמו מול מאלי, גם הערב המצטיין של ישראל היה עומר ניראון, שמנע ספיגות נוספות.
3 צפייה בגלריה
לוזון
לוזון
לוזון
(צילום: GEOFFROY VAN DER HASSELT / AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת מאוכזבים
שחקני הנבחרת מאוכזבים
משחק רע מאוד של ישראל. שחקני הנבחרת מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
"כואב מאוד", אמר בסיום לוזון, "נתנו הכל עד השנייה האחרונה. היינו בפיגור פעמיים, אבל הייתה מחצית שנייה אדירה שלנו. שיחקנו, חזרנו, כבשנו, גנדלמן החטיא שם מול שער ריק, לא ויתרנו לרגע. מחצית ראשונה הייתה קשה הגנתית, אבל התעשתנו. במחצית השנייה סגרנו אותם על מינימום מצבים. זו לא קבוצה חלשה שאפשר לעצור אותה על אפס. ייצרנו מצבים, ומאכזב מאוד שספגנו את השער בסוף. קיבלנו גול במצב נייח. ה-4:2 כבר היה גארבג' טיים. לא הלך, אבל אנחנו בחיים, ונגיע למשחק מול יפן בידיעה שניצחון יכול להביא אותנו לרבע הגמר".
על למה לא ביצע שינוי במערך: "המערך זהה, אבל היה שינוי באופי השחקנים. המערך הזה התקשה במחצית הראשונה אבל השתפר בשנייה, ואפילו נראה טוב. ידעתי שמכלול השחקנים הוא טוב, ואלה השחקנים שיכלו להחזיר אותנו למשחק. זו יריבה חזקה. אבל המשחק הזה כבר מאחורינו. זה נגמר, אנחנו עם הפנים קדימה ליפן, לא מוותרים".
על כוכב פרגוואי חוליו אנסיסו, שהיה מצוין הערב וכבש את השער השני של נבחרתו: "ברור שהתכוננו אליו. לא סתם הוא בפרמייר-ליג, הוא כוכב, אבל גם לנו יש שחקנים טובים".
3 צפייה בגלריה
אנסיסו מול אזולאי
אנסיסו מול אזולאי
הצטיין הערב. אנסיסו
(צילום: REUTERS/Benoit Tessier)
על הירי הקטלני לצפון: "לצערי עודכנו על מה שקרה לפני שעלינו לגמר. אבל עשינו הכל, אין שחקן שלא נתן את כולו כדי לתת אושר, אני חושב שאפשר להיות גאים בנו, כמו שהפסדנו יכולנו לנצח, רק החזקים בראש יכולים להמשיך ולעשות משהו אחרי הפסד, נגיע בראש מורם".