יובל פרייליך, מסרב להגדיר את הזכייה שלו בזהב, אמש (רביעי) בגראנד פרי בסיוף (דגם דקר) בדוחא, כהפתעה. בריאיון ל-ynet שנעשה מחדר המלון שלו, שעה קלה אחרי שעלה לפודיום, הוא מסרב להתרגש יתר על המידה, לפחות כלפי חוץ.
"אנחנו עובדים קשה מאוד ובמשך הרבה מאוד שעות, פיזית ומנטלית, כדי לנסות להגיע למעמד הזה", אמר הספורטאי שרק לפני שבוע חגג יום הולדת 29. "הקריטריון לפריז? אני לא מתעסק בזה. יש עוד שלוש תחרויות. באפריל, כשזה ייסגר, אדבר על זה".
2 צפייה בגלריה
יובל פרייליך סייף
יובל פרייליך סייף
על הפודיום בקטאר ולצלילי "התקווה". פרייליך
(צילום מסך )
את הטורניר בבירת קטאר החל פרייליך ביום שלישי, שם פתח את שלב הבתים. אתמול הוא כבר הגיע לקרבות הגמר והסוף ידוע. "אלה היו יומיים ארוכים. התחלנו בשלישי בבוקר, שם ניצחתי בארבעה קרבות (מתוך שישה). אני מרגיש שהייתי יכול לעשות יותר, אבל זה איפשר לי להילחם בעוד שני קרבות ארוכים יותר, וזאת הכנה יותר טובה ליום המרכזי. גם היום השני המשיך טוב. היה איזה רוגע, שקט חדור ודיוק ביומיים האחרונים בסיוף שלי".
ניצחת אלוף אולימפי בדרך. "איך קמים לדבר כזה בבוקר? שאלה מצוינת. אם היו לספורטאים את התשובות, כולם היו אלופים אולימפיים. בסוף זאת עבודה של הרבה שנים, של הכנה לתחרויות, של חשיבה חיובית. גם במהלך היום צריך להחזיק את עצמך ולעבוד על זה. זה לא בא בקלות".
היה משהו ספציפי שגרם לך להיראות טוב יותר מתחרויות קודמות? "העבודה הפעם נעשתה בארץ ובאיטליה, שם התאמנתי בזמן האחרון. זה התחבר. אני לא יודע עדיין להגיד למה זה התחבר ולא יודע אם מישהו יידע להגיד. מאז שהתחילה המלחמה אני טס יותר לאיטליה, שם נמצא המאמן אנג'לו מאצוני שעבד עם הנבחרת. עבדתי איתו ועם מועדונים שם. גם יונתן כהן (אלוף אירופה לנוער) היה איתי שם פעם אחת, אבל לרוב אני טס לבד. כמובן גם יש את האימונים במכון וינגייט".

"מנסה לא להתעסק בניקוד"

"חרבות ברזל" יכול היה בקלות להיות שם גם לתחרות הזו, בכל זאת מדובר בענף בו החרב היא הכוכבת הראשית, כאשר בימים רגישים אלה היציאה אליה הייתה בסימן שאלה. "אם לא הייתי יוצא לתחרות, זה היה פוגע בי משמעותית", מסביר פרייליך. "זה גראנד פרי, 150 אחוז מהניקוד. האיגוד דחף, הוועד האולימפי גם. אני מתאר לעצמי שהיו קשיים ביטחוניים".
אתם עם אבטחה? "כן. בסוף טסנו והכל בסדר".
איך היה להשמיע את "התקווה" שם? "נהדר. אני מקווה שמי ששמע על זה בארץ, מי שקרא או מתעניין בכותרות האלה, שזה נותן קצת נחת. הכל בפרופורציות כמובן. אנחנו כולנו מכירים את המצב בארץ, אם זה נותן אתנחתה קלה, טיפה בים, זה נהדר".
לקחו אותך אחרי הפודיום לחדר צדדי? "הכל היה רגיל. לא הייתה פה איזו דרמה. המאבטחים נתנו לנו את החופש לנוע באולם ולשמור על השגרה שלנו כמו בכל תחרות".
יש סיבה למה לישראל לא היה ייצוג בענף באירוע השיא של הענפים האולימפיים מאז בייג'ינג' 2008. הקריטריון בענף מאוד מסובך. בנוסף, יש מספר כרטיסים מצומצם לאיגודים מאירופה, אליה ישראל משתייכת. כמו שפרייליך אמר, רק בעוד כחודשיים וחצי יידע האם העבודה לקמפיין הזה הניבה את התוצאה המרבית - כאשר עד אז יתחרה בשלוש ערים: היידנהיים, בודפשט וטיביליסי.
2 צפייה בגלריה
יובל פרייליך
יובל פרייליך
עם הפנים לגראנד פרי בגרמניה. יובל פרייליך
(צילום: EPA)
הוא, מצידו, עושה כל מה שצריך כדי להגיע הכי מוכן שאפשר. לפני כשנה, ב-31 בינואר 2023, הוא הוסמך כעו"ד, אחרי שסיים התמחות. את הסטאז' עשה במקביל לזכייה במדליית הכסף באליפות אירופה עם הנבחרת, כשחילק את הזמן בין המשרד למכון וינגייט.
שם כבר ידע שבשנה האולימפית הוא עוצר את המקצוע שלו ומפנה זמן לסיוף עד תום עונת התחרויות באפריל, בתקווה שלא תסתיים שם. "אין מקום להתפרנס בסייף", סיפר בריאיון ל-ynet אחרי אותה מדליה. "הדברים שאני לומד על עצמי ועל החיים מהענף זה משהו שלא אוכל ללמוד במקומות אחרים".
תתאמן לתחרויות האלה בארץ או באיטליה? "כשאחזור לארץ נבנה את לוח הזמנים לקראת הגראנד פרי בהיידנהיים, להתכונן כמה שיותר טוב. אחרי התחרות הזו נישאר בגרמניה למחנה אימונים, לפני עוד גראנד פרי בבודפשט".
הניקוד שצברת בתחרות יעזור לך, בטח כשהמתחרים שלך על הכרטיס לא הגיעו לשלבים המאוחרים. "אני מנסה כמה שפחות להתעסק בניקוד הזה".
למה? "כי זה רק מפריע. בסוף אנחנו ספורטאים, צריכים לעשות את הספורט ולעשות ביצועים טובים, כל מה שלא קשור לביצועים לא רלוונטי. אני מבין למה הקריטריון חשוב, ומבין שלא היה ייצוג כמעט עשור במשחקים אולימפיים, אבל זה לא רלוונטי לאיך שאני מגיע לתחרות. עד התחרות באפריל בגיאורגיה עולם הסייף יכול להתהפך".