הקרב על הפלייאוף העליון, משאת נפשה של כל קבוצה, יגיע לסיומו בשבת הקרובה. הוא צפוי להיות הרבה פחות דרמטי. על אף שהפער בין הפועל חדרה השביעית להפועל תל אביב השישי עומד על נקודה, לוח המשחקים זימן לקבוצה של מנחם קורצקי את מכבי תל אביב במחזור האחרון של העונה הסדירה. לא רק שמכבי תל אביב חייבת נקודות למאבק האליפות, היא גם באה למשחק הזה אחרי שישה ניצחונות רצופים (בסה"כ תשעה משחקים ללא הפסד) וגם מחזיקה במאזן הבא מול הפועל חדרה: שמונה ניצחונות ותיקו אחד, מאז שהקבוצה הצנועה שבה לליגת העל ב-2018/2019. גם העונה הגנת הברזל של קורצקי חטפה 3:0 בבלומפילד. "תאומי הבלקן" (שם זמני), סטיפה פריצה וג'ורג'ה יובאנוביץ', בכושר נהדר.
אמרו שיובאנוביץ' בא על חשבונו של פריצה, אבל מלאדן קרסטאיץ' החזיר לחיים את מערך שני החלוצים והקרואטי פורח: שלושה שערים בחמישה משחקי ליגה כשהסרבי הצעיר לצידו. יובאנוביץ' כמובן התגלה גם כמכונת שערים עם חמישה כאלה בחמישה משחקים, וביחד הם מרכיבים את "תאומי המגדל", הגרסה הבלקנית. נראה שהגנות ליגת העל פשוט לא מסוגלות להתמודד עם שני חלוצי תשע. ואם נחשוב על זה אז המהלך של קרסטאיץ' מאוד הגיוני: יש אולי 3-4 בלמים באמת טובים בליגת העל.
4 צפייה בגלריה
יובאנוביץ' ופריצה
יובאנוביץ' ופריצה
יובאנוביץ' ופריצה. בלתי עצירים
(צילום: עוז מועלם)
חדרה מגיעה למשחק במומנטום שלילי. במאני-טיים שלה היא פישלה ורשמה שלושה הפסדים רצופים, כולל במשחק העונה שלה מול סכנין בשבוע שעבר. היא במצב מאוד מסובך ולא תלויה בעצמה. גם אם היא תנצח את מכבי ת"א, היא צריכה לקוות שהפועל תל אביב לא תשיג שלוש נקודות מול מכבי נתניה.
התרחיש הפחות סביר הוא שבני סכנין תפסיד למכבי פ"ת, וגם זה לא בטוח מעלה את חדרה: הפרש השערים שלה הוא -4 ושל סכנין -2. אז אם היא תפתיע את מכבי ת"א עם 0:1, היא צריכה שסכנין תפסיד ביותר מגול. כי במקרה של הפרש שערים זהה, מה שקובע הוא מספר הניצחונות – ולסכנין יש יותר (11 מול 9). קורצקי יצטרך להסתדר במשחק הזה בלי רובי לבקוביץ' לאחר שהתברר שהשוער בכלל מוצהב בגלל פשלה של ההתאחדות וצוותי השיפוט. בקיצור: חדרה זקוקה לנס.
4 צפייה בגלריה
מנחם קורצקי
מנחם קורצקי
מנחם קורצקי. בצרות
(צילום: יאיר שגיא)

הפועל ת"א עשתה את שלה בשבוע שעבר עם 0:1 קטנטן מאוד מול הפועל ירושלים מפנדל שהיה או לא היה (לדעת כותב שורות אלה היה מקום לשרוק פנדל על אדי גוטליב, אבל עייפנו מוויכוחי שופטים). הניצחון שם אותה בעמדה מצוינת בעיקר בזכות לוח המשחקים שסידר לחדרה את מכבי תל אביב. אוהדי הפועל יגיעו לסמי עופר (בעקבות עונש רדיוס) כדי לתמוך בקבוצתם, אבל ינסו להתעדכן בנעשה בנתניה. התרחיש הכי טוב מבחינתם זה כמובן ניצחון אדום ואז כבר לא צריך לבדוק מה קורה במגרשים אחרים, אבל לאור יכולת הקבוצה (חלשה) וזהות היריבה (נתניה) היא די נתונה בחסדיה של מכבי ת"א. האדומים נפרדו השבוע מפארליי רוסה והביאו במקומו את פרדי פלומן, קשר שמכיר את הליגה היטב. בהפועל חדרה הוא היה נפלא אבל בבית"ר מעט איכזב, בכל מקרה מדובר ברכש טוב – השאלה היא אם ישחק כבר בשבת.
היריבה של האדומים היא הקבוצה הלוהטת של בני לם, שמקומה בפלייאוף מובטח וכרגע נמצאת במקום הרביעי. עבור היהלומים מקום רביעי בסוף העונה יהיה הישג מרשים, אז הם בוודאי לא מתכוונים להגיע לסמי עופר כדי "לחגוג" את הפלייאוף העליון. הקבוצה של לם עם ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים והיא פייבוריטית לנצח גם הפעם. אז זה באמת מבחן בשביל המאמן הנתנייתי, שיוכל לבדוק מה קורה לקבוצתו כשהיא לא חייבת נקודות, האם נתניה תצליח לשמור על הרעב.
4 צפייה בגלריה
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א
שחקני הפועל ת"א. יעשו את שלהם, או שמכבי תעשה בשבילם?
(צילום: עוז מועלם)

סכנין מגיעה למשחק מול מכבי פ"ת עם הכרטיס לפלייאוף בכיס, היא בסך הכל צריכה לא להיות מובסת ע"י אחת הקבוצות הגרועות בליגה כדי לשמור עליו. יחד עם זאת היא צריכה להיזהר, מכבי פ"ת הובילה 1:4 על אשדוד בשבוע שעבר (ונגמר 3:4).התרחיש בו סכנין תובס ובמקביל הפועל חדרה והפועל תל אביב ינצחו לא ממש סביר, ועדיין יש את הקלישאה היפה "היו דברים מעולם".
מכבי פ"ת תרצה להמשיך במומנטום, הלוזונים בהובלת ניר קלינגר עלו מעל הקו האדום וכל נקודה היא אוויר לנשימה. ניצחון ירחיק אותם זמנית ארבע נקודות מהפועל ירושלים ונוף הגליל, רגע לפני הפלייאוף התחתון. פרס לא רע.
4 צפייה בגלריה
שחקני סכנין חוגגים
שחקני סכנין חוגגים
שחקני סכנין. המצב מצוין
(צילום: עוז מועלם)

המשחק הלא חשוב של השבת יפגיש בין אשדוד (שבע נקודות מהקו האדום) לקריית שמונה (10 נקודות מהקו האדום). שתיהן יהיו בפלייאוף התחתון, כנראה ששתיהן לא ירדו ליגה (אם כי אשדוד במומנטום איום ונורא). בכל אופן, נראה שבקרוב שתיהן יוכלו להתחיל לבדוק מתי יש מזג אוויר נוח לים.