ארבעה מחזורים עברו מתחילת היורוליג ומכבי ת"א נמצאת, כהרגלה בקודש בשנים האחרונות, בצומת דרכים. היא כרגע מדורגת במקום ה-11 (ואם יורשה להמר בזהירות, רוב הסיכויים שלא תעלה לפיינל פור ותמשיך לחכות להעפלה ראשונה מאז 2014, השנה האחרונה בה שיחקה שם וזכתה באליפות היבשת. ובכל זאת, כמה שאלות שראוי לשאול:
1. מי מוביל את הקבוצה? זה יכול להיות יותר משחקן אחד כמו בולדווין את בראון (עם כל חסרונותיהם, חבל ששניהם עזבו). הצרה היא שכרגע אין מישהו כזה בנמצא. ג'ורדן לויד היה נתון ללחצים עקב המתקפה האיראנית על ישראל ולכן חזר למונאקו, כך שהוא נפסל.
2 צפייה בגלריה
רנדולף
רנדולף
רנדולף
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
ממי שנשאר - ג'יילן הורד נעלם לפרקי זמן גדולים מדי, תמיר בלאט טוב כשחקן משלים (למרות הצטיינותו במחזור הראשון) וסייבן לי עוד צריך להתאקלם בקבוצה, בעיקר בשל ההבדלים בין המשחק נגד אנדאולו לזה שבה אחריו מול פרטיזן. ליוואי רנדולף מתגלה כשחקן משלים טוב אך לא יותר מזה, סורקין סובל מחוסר יציבות (בעיקר מהקו) והקפטן ג'ון די כבר מזמן יצא מהמשחק, תרתי משמע.
2. מה קורה עם ההגנה? מכבי סופגת בצרורות ובמיוחד בשני המשחקים האחרונים. זאת הבעיה העיקרית של קטש – מאמן סופר מוכשר שמחויב טוטאלית למשחק ולקבוצה, אבל הוא מקדש משחק יפה על חשבון הניצחון. כלומר מפקיר את ההגנה. לפעמים זה עובד יותר טוב, לפעמים פחות.
3. מי צריך לחזק את הקבוצה? כרגע המועמד המרכזי הוא הגארד מלקולם היל, שעבר שנה אחת אצל קטש בירושלים. זמן קצר אחרי שעזב, החל את קריירת ה-NBA שלו ועבר בכמה קבוצות. קשה לדעת עדיין האם ישרוד בסגל המורחב של ניו-אורלינס פליקנס. היה וייחתך מסגל קבוצתו הנוכחית, מכבי תתביית עליו. היל, בן 28 שהיה שחקן תיכון וקולג' טוב למדי ובהמשך התפספס, עשוי להתברר כגיים צ'יינג'ר.
4. איך יחזרו הפצועים? הסנטר ווינן גבריאל והרכז רוקאס יוקביטיס צפויים להיעדר עוד כמה שבועות. כל אחד מהם יצטרך להתאים את עצמו לסיטואציה החדשה, שבה איבדו את מקומם בחמישייה. יש לקוות שקטש יידע, בשיתוף סגל העוזרים שברשותו עומד גיא פניני, לתת דקות לכולם כדי למנוע דם רע בחדר ההלבשה.
2 צפייה בגלריה
ריברו
ריברו
ריברו
(צילום: AP Photo/Darko Vojinovic)
5. האם מכבי תחזור לארח בישראל? כרגע זה נשמע כמו מדע בדיוני. אבל הפסקת המלחמה ושחרור החטופים (בקרוב, אמן) תוכל ליצור הזדמנות בפני שלל קבוצות הספורט בישראל לדרוש את קבלת האירוח מחדש. בפן הכלכלי, זה יעזור בטוח. יותר מנויים יבואו, עסקים שהם המעגל השני ירוויחו (ממזנונים בקרבת האיצטדיון ועד חברות עסקיות שמאמצות את מכבי כמו פלייטיקה). שוב, נשמע נהדר. אך יש לקוות שגם יתר עמי האזור יסכימו, שספורט היא דרך ההתמודדות הטובה ביותר במקום הקזת דם בשדה הקרב.
יש גם סעיף שישי שלא ממש שייך לכאן, והוא התחזקותן המקצועית והכלכלית של הפועל ת"א והפועל ירושלים. נדע במהלך העונה האם התחרות בליגה תשחק את מכבי את העצם, או רק תכין אותה יותר טוב.
זה סיכום הביניים, ביום חמישי משחק בליטא נגד ז'לגיריס קובנה. שיהיה בהצלחה.
אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.