בעולם שהולך ומתנהל יותר ויותר על ידי הרשתות החברתיות, עם כמות בלתי נגמרת של "אתגרים" שונים שעולים ברשת וסוחבים צופים לעקוב אחרי המסע של אותו מפרסם שמנסה לעמוד באתגר, קם לו פרויקט של שני חברים, דניאל שייח' וסוהייל ורהרם, להקים קבוצת כדורגל ב-365 ימים באיחוד האמירויות. העמוד זכה לפופולריות רבה ועוקבים, שיכולים לבוא להיבחן עבור הקבוצה בכל עת (כן, גם אתם), גם בוחרים את עיצוב הסמל והמדים.
הרשת החברתית אינסטגרם הפכה כבר ממזמן למקום בו אנשים יכולים לקדם די בקלות את עצמם או את העסק שלהם. בין אם זה מוצר פנים כזה או אחר, מותג בגדים או עמוד לטיפים לגבי תזונה נכונה וכושר, קיימים המון חשבונות המקדמים את דברים אלו וכבר הפכו לדי שכיחים באפליקציה. לעומת זאת, עמוד שנועד כדי להוות אתגר בניית קבוצת כדורגל מקצוענית תוך 365 ימים, לא בטוח שעוד זכינו לראות.
1 צפייה בגלריה
כדור כדורגל
כדור כדורגל
(צילום: Shaun Botterill/Getty Images)
הרעיון שייך לשני חברים, הראשון סוהייל ורהרם, איראני שחי באוסטריה, התחיל את הקריירה שלו ככדורגלן, אמנם לא הכי מוצלח, ששיחק בעיקר בליגות נמוכות באוסטריה, בקנדה וקצת באיחוד האמירויות. סוהייל הפך גם הוא לסוג של אושיית רשת, כשהוא מעלה לעמוד שלו תכני כדורגל רבים וצבר הרבה עוקבים דרך אתגר שעשה בעמוד שלו, שבו הוא צילם את עצמו מתאמן ונבחן אצל קבוצות במטרה לקבל חוזה מקצועני, כשהעמוד שלו צובר 329 אלף עוקבים, ובין היתר הוא גם מתאגרף מתחיל.
השני, דניאל שייח', קנדי שהגיע מאיחוד האמירויות, שהיה מנהל הקריאייטיב של סוהייל, והתחיל את דרכו בעשיית טיק טוק מרקטינג וכמנהל משפיעני רשת, כך גם הכיר את סוהייל.
הרעיון עצמו החל אצל ורהרם, כחלק מהמסע שלו כיוצר תוכן וגם כדורגלן בין היתר, הוא הבטיח לעוקביו להעלות שלב אחרי שלב את המסע שלו בניסיון להשיג חוזה מקצועי בתור שחקן. המסע היה ארוך ומפרך, שבתוכו גם נפל קורבן לסוכן ששיקר לו על מבחנים בראיו ואייקנו, שגרם לו לטוס לספרד רק בשביל לגלות שמעולם לא שמעו עליו, קיבל הבטחות ריקות ולמד על הקשיים של להתאמן לבד בלי לקבל הזדמנות ועל חייו של כדורגלן מתחיל. לבסוף הוא מצא קבוצה באיחוד האמירויות, בקבוצה קטנה בשם גולף יונייטד, איתה גם עלה ליגה.
למרות שהסוף של אותו אתגר לעמוד האינסטגרם שלו היה מוצלח, סוהייל החליט שהוא רוצה לעשות משהו אחר. הוא רוצה לקחת את כל החוויות הרעות שלו מהתקופה ההיא שניסה להיות שחקן ולהקים קבוצה שתהווה בית עבור שחקנים צעירים שלא קיבלו הזדמנות, שחוו אכזבות בדרך או נפלו קורבן לאותם הדברים שהוא נפל קורבן אליהם בדרך שלו. דרך עמוד האינסטגרם שלו הוא הודיע על האתגר החדש, לבנות קבוצת כדורגל תוך 365 ימים. אתגר שבו לעוקבים תהיה שותפות אמיתית על ההחלטות שמכריעות על הקבוצה, כמו עיצוב הסמל, עיצוב המדים והיכולת לבוא להיבחן עבור הקבוצה. בנוסף הודיע סוהייל שהקבוצה תוקם באיחוד האמירויות, שם גם שיחק בקבוצתו האחרונה. תחילה היה נראה שזה סתם עוד אתגר רשת שיירגע קצת אחרי שיקבל את ההייפ ההתחלתי, אך זה לא היה הסיפור כאן. זמן קצר לאחר פרסום הפוסט של סוהייל, הוא דיווח שהמנהל קריאייטיב שלו, דניאל שייח', יצטרף אליו לפרויקט המשותף. השניים צברו תאוצה די במהרה, והחלו להרים מספר טורנירים שזימנו את כל מי שרוצה לבוא להיבחן לקבוצה. השניים ערכו עד כה מבחנים בגרמניה, דרום אפריקה, קנדה ואיחוד האמירויות כמובן. כמובן שהידע המועט של השניים בעולם הכדורגל לא יספיק בשביל להקים קבוצת כדורגל ולנהל אותה מאפס, אז בשביל להראות רצינות יתרה בפרויקט שלהם דאגו השניים להיפגש גם עם כמה מראשי קבוצות בעולם, כשספורטינג ליסבון, בשיקטאש, פנרבחצ'ה, סאות'המפטון וראפיד וינה חלק מהן, ובנוסף שיתוף פעולה שהוכרז לאחרונה עם הקבוצה האנגלית פליטווד יונייטד, שיתוף פעולה שיפתח אופציות גם לשחקנים מאנגליה ואירלנד להיבחן לקבוצה.
העמוד של השניים צבר מספר רב של עוקבים, 66 אלף במספר, שהתרגשו מהעובדה שיש קבוצת כדורגל שהם ממש יכולים להשפיע עליה, כמו לדוגמה התחרות לעיצוב הסמל שבו נשלחו כ-1,000 עיצובים שונים, שלבסוף הוכרז הסמל הנוכחי בסרטון הכרזה על גגו של הבורג' אל ערב, מלון היוקרה באיחוד האמירויות, שהוא גם אחד מבתי המלון הכי גדולים בעולם.
חלק אחד מרכזי עוד נותר לפאזל, מי יהיה המשוגע שייקח על עצמו לאמן קבוצה כזו? אחרי מספר אופציות שהוצעו על ידי העוקבים, הוחלט בסופו של דבר ללכת על מי שאימן את סוהייל בקבוצתו הקודמת, גולף יונייטד. מי הוא האיש המסתורי? שחקן העבר של ניוקאסל, שערך במדיה 184 הופעות בפרמייר ליג, סטיבן טיילור. בסרטון הכרזה יפה ומושקע בעמוד של אל קאבילה פרסמו בהתרגשות על ההחתמה של המאמן, ששיחק 13 עונות בקבוצה האנגלית ולאחר מכן קצת בארצות הברית ואוסטרליה ולאחר מכן החל את קריירת האימון שלו בגולף יונייטד, ועכשיו לשלב הבא בקריירה, בפרוייקט האינסטגרם של אל קאבילה.
אין ספק שהפרוייקט הזה של שני החברים, דניאל וסוהייל, הוא פרוייקט מעניין ויוצא דופן בנוף של עולם הכדורגל. שחקנים עדיין לא הוכרזו עבור הקבוצה, למעט סוהייל עצמו שהוא השחקן הראשון שרשום עבור הקבוצה.
הפרוייקט שתחילה היה נראה כמשהו שלא באמת יחזיק, הצליח לתפוס תאוצה רבה, ולאחר שעמדו השניים בכל התנאים ההכרחיים הצליחו להירשם כקבוצה מקצוענית, והחל מהעונה הבאה נוכל לראות אותם בליגת העל של איחוד האמירויות, כן כן אותה ליגה ששיחקו בה העונה מיודעינו עומר אצילי ודיא סבע, וכמובן כמובן אחד השחקנים הכי טובים בהיסטוריה של המשחק, אנדרס אינייסטה.
לסיום, אין ספק שהקבוצה הצעירה תספק הרבה עניין באיחוד האמירויות לקראת העונה הקרובה, ואולי אפילו תהיה פתח עבור עוד יוצרי תוכן ומשפיעני רשת לפרויקטים דומים בעתיד, בעולם שהכל הופך להיות נגיש יותר ואפשרי יותר דרך הפלטפורמות החברתיות, דניאל שייח' וסוהייל ורהרם הצליחו להביא משהו חדש ומיוחד, גם לרשת החברתית וגם לעולם הכדורגל, ועל הדרך גם להגשים חלום של הרבה אנשים בעולם, שתהיה להם קבוצה משלהם.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.