המשחקים האולימפיים ייצאו לדרך בעוד כחודש בפריז, והיום (רביעי) התקיימה קבלת הפנים המסורתית של המשלחת האולימפית והפרלימפית בבית הנשיא, יצחק (בוז'י) הרצוג, שנתן את ברכת הדרך שלו לספורטאים.
המשלחת הישראלית מונה כ-85 ספורטאים שיתחרו ב-19 ענפים שונים למשחקים האולימפיים. המשלחת הפרלימפית מונה 30 ספורטאים שיתחרו ב-12 ענפים. "אנחנו גאים בכם, עוד לפני שחזרתם עם מדליות ותוצאות", אמר הרצוג. "גאים בכם שאתם אלה שמייצגים אותנו, שהתאמנתם שנים לרגע הזה, ימים ולילות, דמעות ויזע. בטוחים שתייצגו אותנו הכי טוב בעולם, תביאו את התרבות הישראלית לקדמת הבמה. היכולת להציב משימה ויעד ולהיות חלק מהסגל היא ההוכחה לכך שכולכם ווינרים.וכל מדינת ישראל מאחוריכם".
3 צפייה בגלריה
בית הנשיא
בית הנשיא
המשלחות בבית הנשיא
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
3 צפייה בגלריה
בית הנשיא
בית הנשיא
הנשיא הרצוג ונבחרת הכדורגל לטורניר האולימפי
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
"יש מידה מסוימת של לחץ, שלוש שנים אחרי שהמשלחת הישראלית חזרה עם כמות שיא של מדליות", הוסיף הנשיא. "הפעם תהיו השגרירים בצרפת ובעולם כולו, לא רק במגרש או באולם ההתעמלות, אלא גם בתחרויות ואחריהן. זה לא סוד שלא אוהבים אותנו בעולם ובאירופה. לכל פעולה שתעשו יש משקל עודף, פעולה נוספת, בגלל המלחמה והתקופה הקשה. אולי אחד מהחטופים יצליח שם בעזה לשמוע. תחשבו עליהם כשאתם מתחרים, ונקווה שיחזרו הביתה במהרה".
שר התרבות והספורט מיקי זוהר הוסיף: "אנחנו בתקופה מורכבת, מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של המלחמה, ועיני כל המדינה נשואות אל עזה ואל הצפון. יש חטופים ולצערנו גם חיילים שנופלים. אתם זכיתם לייצג את ישראל בשעתה המורכבת ביותר של המדינה עם היכולת לעשות שמח לכל האזרחים עם ההישגים שתעשו. הכפלנו את התקציבים בשנים האחרונות כדי להבין שספורטאים מצליחים צריכים השקעה. יש גם פרסים לזוכים שאני מקווה שתכניסו אותי לבעיה תקציבית עם המדליות שתזכו בהן".
3 צפייה בגלריה
בית הנשיא
בית הנשיא
הרצוג ונבחרת הג'ודו
(צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
הצגת מדי המשלחת הישראלית לפריז
(צילום שמוליק דודפור)
הקלעית יוליה צ'רנוי שנחכה באירוע: "אני נרגשת מאוד לברך בשנה מאתגרת זו. בשנים הקודמות היה ערך להישגים האולימפיים, נראה שזה התגמד עם השנה הזו. כאשר כל אחד עושה מאמץ ומעלה את הדגל והתקווה, מדובר בגאווה ספורטיבית, לאומית. עם ישראל חי. השנה אנחנו שגרירים יותר מתמיד. עם ההישגים הספורטיביים אנחנו מגנים על כבודה של המדינה".
הג'ודוקא פיטר פלצ'יק, שהיה חלק ממדליית הארד הקבוצתית בטוקיו, דיבר בשם הספורטאים: "לפני שנצא לאתגר הגדול בפריז, אנו מודים על הרוח הגבית שאנו מקבלים מהמדינה. אנחנו יודעים שבתקופה המיוחדת הזו כל הופעה שלנו מהווה גאווה לאומית עצומה. נעשה מאמץ לייצג את המדינה בכבוד ובמסירות, ולהוכיח שלרצון ולרוח הישראליות אין גבול".
משה מוץ מטלון, יו"ר הוועד הפראלימפי, חשף שכבר בימים אלה יש תוכנית הנושאת את השם "מעזה ללוס אנג'לס שמטרתה היא להביא את החיילים הפצועים במלחמת "חרבות ברזל" הנמצאים בשיקום, להצטרף לספורט הפראלימפי. "השתתפות במשחקים האולימפיים והפראלימפיים הם חלום של כל ספורטאי", אמר מטלון. "במיוחד בימים אלה בהם הדגל וההמנון מקבלים משמעות במלחמה עם אויב אכזרי, אנחנו גאים במשלחת הפראלימפית שכוללת מוסלמים, דרוזים, נשים וגברים. למרות הקשיים, אנחנו מעמידים נבחרת מכובדת כל אחד גיבור בפני עצמו. נעשה הכל כדי להביא גאווה לכל בית בישראל. נוכל לראות את הפרויקט שאנו משקיעים בו כעת כבר ב-2028".

ציפיות גדולות מטוקיו

אולימפיאדת טוקיו הייתה המוצלחת ביותר אי פעם של ישראל, עם שיא מדליות (4) ושני אלופים אולימפיים. נראה שאולימפיאדת פריז תהיה מוצלחת אפילו יותר. המשלחת למשחקים בפריז מונה 85 ספורטאים כאשר ארטיום דולגופיאט (התעמלות מכשירים) ונבחרת ההתעמלות אמנותית נחשבים כמועמדים בולטים לעמוד על הפודיום. גם שרון קנטור (גלישת רוח), לונה צ'מטאי (מרתון), וענבר לניר ורז הרשקו (ג'ודו) מופיעות ברשימת המועמדות הבכירות להביא מדליות לישראל.