כאשר דורון ליידנר היה ילד הוא ניסה את מזלו בקריית־שלום, אבל במכבי ת"א לא קיבלו אותו. משם הוא עבר למכבי פ"ת, וגם שם לא זיהו את הפוטנציאל, טענו שהוא קטן ממדים והחליטו לוותר עליו. אבל אז הוא הגיע להפועל ת"א, שהגדירה אותו מראש כיהלום של מחלקת הנוער.
ועכשיו, מי שהפך בגיל 20 לשחקן הרכב בנבחרת, הוא המגן השמאלי הטוב ביותר בכדורגל הישראלי. הערב (21.45) מול איסלנד בליגת האומות תהיה לו הזדמנות נוספת להראות שהקפיצה שלו אינה מקרית.
4 צפייה בגלריה
דורון ליידנר
דורון ליידנר
דורון ליידנר. בגיל 20 כבר בהרכב הנבחרת
(צילום: גטי אימג'ס)
אחרי שליידנר סיים גיל נערים, הגיע סוכנו לפגישה עם המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בהפועל ת"א, עומר בוקסנבוים, והציע להשאיל אותו להפועל ראשל"צ לקראת עונת הנוער הראשונה שלו. אלא שבוקסה ענה לו: "תשאיר לי את העבודה המקצועית, אתה כנראה לא מבין מה יש בילד הזה". ואכן, כבר בתחילת אותה עונה הפך ליידנר לאחד השחקנים הטובים בקבוצת הנוער, שאותה אימן אורי אוזן. בדיעבד זו הייתה עונת הנוער היחידה בקריירה שלו.
במכבי פ"ת מכים היום על חטא. "פיספסנו את ליידנר, הוא היה אז קטן ולא ידענו לאן זה יתפתח", מודה מנהל מחלקת הנוער, אופיר לוזון. "בעקבות המקרה הזה הפקנו לקחים. המנהלים המקצועיים צריכים לדעת להסתכל קדימה, לא רק על כאן ועכשיו, אלא גם על שחקנים קטנים יותר. לא חייבים להיות גדולים ופיזיים".בשנתיים האחרונות עובדים בוולפסון עם ליידנר בעיקר על שיפור המשחק ההגנתי. הוא מבלה שעות על גבי שעות במגרש האימונים וגם צופה בסרטוני וידיאו מהמשחקים של יובנטוס ובעיקר של אתלטיקו מדריד, במטרה ללמוד מהגדולים ביותר.
4 צפייה בגלריה
מוחמד משקיף על ליידנר
מוחמד משקיף על ליידנר
ליידנר במדי הפועל ת"א
(צילום: גיל נחושתן)

סולומון של ההגנה

ליידנר עשה מסלול מזורז ושיחק בעונה שעברה בקבוצה הבוגרת כאחד מתינוקות ניר קלינגר. כבר אחרי עשרה משחקים בליגת העל החלו לזרום הצעות על מי שסומן כאחד מ־50 השחקנים המבטיחים באירופה. פולהאם, ששיחקה בעונה החולפת בליגת המשנה באנגליה, הציעה עליו 1.2 מיליון יורו, וגם ויטסה, ריאל סוסיאדד ומועדונים נוספים גילו עניין בטאלנט הצעיר, אבל בהפועל ת"א החליטו לא להתפתות לסכומים האלה, אלא לבשל אותו ולחכות לכסף הגדול שיוכלו לקבל עליו בעתיד. החוזה שלו במועדון מסתיים בעוד שנתיים, ואין לו סעיף שחרור.
המגמה בוולפסון הייתה לא להעביר אותו לשום קבוצה אחרת בכדורגל הישראלי, והיה לו ביקוש מכל אחת מהגדולות. "ליידנר הוא המגן הטוב בישראל, גם הגנתית", סבור הבעלים איציק ניסנוב. "אי־אפשר לעבור אותו, הוא סופר מהיר, אלה סתם אגדות שהוא לא מספיק טוב בהגנה. הוא המגן השמאלי הטוב ביותר שהיה בישראל בעשרים השנה האחרונות. מהירות, אתלטיות, בעיטה חזקה וקרוסים לילד בן 20, שיגיע לרמות הגבוהות ביותר. הוא יהיה מנור סולומון של ההגנה. בהתקפה הוא בכלל אדיר, איילה אמיתית".
היכולת שלו בפן ההתקפי צדה את עיניהם של סקאוטים רבים. המהירות שלו, יכולת ההגבהה תוך כדי תנועה, מאבקי הגובה המוצלחים, הבעיטה והדריבלים מייצרים עניין רב, כשהשיא היה השילוב עם סולומון באגף שמאל של הנבחרת, שהוליד שני שערים מול איסלנד ואלבניה.
4 צפייה בגלריה
דורון ליידנר
דורון ליידנר
"המגן הטוב בישראל, גם הגנתית"
(צילום: רויטרס)

מכוון לליגה בכירה

ההתעניינות עד כה היא בעיקר על הנייר. ההצעה המעשית היחידה הגיעה מקבוצת מרכז טבלה בפולין, שהייתה מוכנה לשלם לליידנר, שמקבל משכורת חייל של 5,300 שקל בחודש, שכר של 150 אלף דולר בשנה – אבל בהפועל ת"א לא התייחסו אליה ברצינות.
ליידנר מכוון להגיע לאחת הליגות הבכירות באירופה, גם אם זה יגרום לכך שיצטרך להמתין עוד שנה בוולפסון. גם במועדון משוכנעים כי הבמה שהוא מקבל בנבחרת ועוד עונת שיפור בליגת העל יעלו את ערכו. בכל מקרה, בהפועל כבר הבהירו כי מעבר למחיר הגבוה שיבקשו עליו, הם ידרשו 20 אחוז ממכירה עתידית.
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן. "ליידנר עשה קפיצת מדרגה גדולה"
(צילום: רויטרס)

האס של חזן

בהפועל ת"א עוקבים בגאווה אחרי היכולות שלו בנבחרת, שכללו בישולים נהדרים לשון וייסמן נגד איסלנד ולסולומון מול אלבניה. הוא נחשב לחוצפן במובן החיובי של המילה, דמות אהובה בחדר ההלבשה, ואחד שלא מסתנוור מהכוכבות שלו. יש במשחק שלו אלמנטים שפותרים את אחת הבעיות הגדולות ביותר בנבחרות ישראל: המחסור במגינים שמאליים.
היכולות שלו בנבחרת הצעירה הקפיצו אותו לסגל הבוגר על ידי אלון חזן, שמעדיף אותו על פני סאן מנחם.
"הוא שחקן עם פוטנציאל שעשה קפיצת מדרגה גדולה", אמר חזן לקראת המשחק הערב באיסלנד. "יש לו יכולות התקפיות מצוינת, הוא הציג יכולת טובה מאוד בשני המשחקים בהם פתח".