1 צפייה בגלריה
הנזל-עמנואל דונאטו
הנזל-עמנואל דונאטו
מעורר השראה. הנזל-עמנואל דונאטו
(צילום: מתוך הטוויטר)
הרכז הפותח של תיכון לייף כריסטיאן אקדמי, הנזל-עמנואל דונאטו כדרר, זרק ומסר לאורך כל שנותיו כשחקן כדורסל רק בידו הימנית. מי שיצפה בו על הפרקט יבין לבד למה. פשוט כי אין לו יד שמאל. בכלל.
ועדיין, למרות המגבלה, היכולות הנהדרות שלו על הפרקט מוכיחות שגם כשאתה משחק עם יד אחת - זה לפעמים יתרון. "יש הרבה שחקנים עם שתי כפות ידיים ושתי זרועות שלא יכולים לעשות את הדברים שהוא עושה", החמיא לדונאטו מאמנו בקבוצת הכדורסל של התיכון, מייקל קרוז.
צפו בביצועיו של הנזל-עמנואל דונאטו
לדונאטו אולי יש רק יד אחת, אבל הכישורים שלו על המגרש שמו אותו על המפה ובעיקר העלו אותו לתודעה בכל ארה"ב. "אני כל כך אוהב כדורסל, זה מה שגורם לי להמשיך ולהשתפר", סיפר דונאטו בן ה-17 בשבוע שעבר. "אני אמשיך לבטוח באלוהים כי בזכותו אני האדם שכולם מכירים היום".
דונאטו איבד את זרועו השמאלית בתאונת בנייה, כשהיה בן שש, אבל הוא לא נתן לזה לעצור אותו. הוא עורר השראה בלא מעט אנשים אחרים שלא לאורך הדרך. "הוא לימד אותי שאנחנו לא יכולים לוותר", הסביר קרוז. "שאנחנו לא יכולים להתלונן על כלום כי לפעמים יש לנו דברים שאנחנו כבני אדם לא מעריכים מספיק".
ההטבעה ששברה את הרשת

"הרגשתי שהחיים שלי נגמרו"

הכדורסלן הצעיר נולד בכלל ברפובליקה הדומיניקנית ועבר בשנה שעברה לארה"ב כדי לשחק בתיכון הקטן שבפלורידה. מפה לשם, הפך לאחד השחקנים המוכשרים לגילו ובחודש אוגוסט האחרון אף קיבל הצעה למלגה ממכללת טנסי סטייט. "אני מרגיש מבורך", כתב בחשבון האינסטגרם המושקע שלו, שכולל כבר 596 אלף עוקבים. "יש לו עוד זמן לסיים את התיכון ואז הוא יילך לקולג'", אמר קרוז. "תאמינו לי - הוא עוד ישתפר יותר ויותר".
דונאטו רוצה לשחק במכללה ויש לו גם חלומות לככב ב-NBA, אבל לפני 11 שנים - אביו, סלבדור, לא חשב שבנו בכלל יעסוק בספורט. "החיים שלי התפרקו כשהתאונה של הנזל קרתה", הודה בראיון ל"אורלנדו סנטינל". "אני הייתי איתו כשהיו צריכים לקטוע לו את היד, הרגשתי שהחיים שלו נגמרו. אבל אלוהים תפס אותנו והוביל אותנו בדרך חדשה. אני זוכר הכל מהתאונה - כי מכה כזו לא שוכחים מהר".
הנזל כרגע, כמו שהבנתם, מאושר: "לאלוהים תמיד יש מטרה. אני חי את השליחות שלו, מה שהוא רוצה שאעשה בחיים האלה - כך יהיה. כל מה שאני עושה, אני עושה את זה קודם בשביל אלוהים והמשפחה שלי. הם הכל בשבילי".