קנסות, משחקים ללא קהל וסגירת יציעים - מאז ומתמיד אלה היו העונשים שקבוצות ספגו בעקבות התפרעות אוהדים. מתרחשת תקרית כזו או אחרת, נפגשים בבית הדין ומקווים שקופת המועדון תיפגע כמה שפחות. הקבוצות חסרות אונים. יש היגיון בזה?
נניח ומחר אחליט לרכוש את בית"ר ירושלים. אגיע עם חזון, שאיפות, מטרות. אבנה סגל שחקנים, צוות מקצועי, אפתח את הנוער ואתן את כולי על מנת ליצור רגעי אושר לעיר ולאוהדים. מחרתיים בני ריינה מגיעה לטדי וקבוצה של 300-200 אוהדים מחליטים שזה הזמן להפגין את עמדתם הפוליטית, למה שאצטרך להפסיד מהעניין ויותר מכך, מה אוכל לעשות נגד זה?

1 צפייה בגלריה
יציעים ריקים בטדי
יציעים ריקים בטדי
יציעים ריקים בטדי
(צילום: אלכס קולומיסקי)

לפני כל משחק, טעון ככל שיהיה, המשטרה נותנת את דרישתה לכמות המאבטחים והסדרנים. לקבוצות אין באמת ברירה אלא להיענות. בכל זאת משחקים נעצרים בעקבות רימוני עשן, חפצים נזרקים מהיציעים לעבר השחקנים ולעתים אפילו נראה אוהד שהחליט שהוא מאס בכיסא היציע והחליט להרגיש את הדשא. מכאן התסריט ברור, כולם מבינים שהקבוצה הולכת להגיע לבית הדין השבוע, ושם יקוו להקלה ולעונש מינימלי. נשאלת השאלה - איך נוכל למנוע זאת להבא?
נעניתי לבקשת המשטרה, היו מאבטחים, שומרים וסדרנים מהחניה ועד למושב ביציע. נדלק רימון? נזרק מצת? אוהד פרץ? מדובר במחדל אבטחתי בלבד, ולשם אמורה להיות מופנית האצבע המאשימה. בעלי הקבוצות לא יכולים לקשור את האוהדים לכיסא או לאזוק להם את הידיים. ובטח שלא למצוא בין יציע מלא עד 0 מקום מי הפר סדר ולעקוב אחריו. גם כשמנסים לאתר זה לא משהו שיותר מדי מצליח או שמקבל הערכה בבית הדין.
קשה לי למצוא את ההיגיון בלהעניש בעלים של קבוצה או את יתר האוהדים, שאת המשחק הבא יצטרכו לראות מהסלון או מאצטדיון אחר. הנושא הזה כנראה לא ייפתר בזמן הקרוב, וצר לי שבעלים יצטרכו לקבל על עצמם את התנהגות אחרון האוהדים כאילו מדובר באחד מבניהם. אבל המצב הקיים משאיר את הקבוצות עם בעיה רצינית בלי פתרון, וכנראה נמשיך לשמוע על יציעים שנסגרים קנסות ומשחקים שעוברים לאצטדיון המושבה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.