המחצית הראשונה בדרבי התל אביבי אתמול סימלה את כל מה שמגעיל בכדורגל הישראלי. משחק שהתחיל בדקה ה-10 כי המשטרה לא מצליחה למנוע הברחת אבוקות. לאחר מכן מלאדן קרסטאיץ' מוציא את העצבים על ילד שמביא כדורים (הסרבי מיהר להתנצל, וטוב שכך) והסתיים בשיא דוחה במיוחד: יריקה של שי אליאס לעברו של אנריק סאבוריט. ברשת עוד התווכחו אם קשר הפועל ת"א התכוון לירוק לעבר המגן הספרדי - אולי זאת בכלל לא נחשבת יריקה כי הוא היה רחוק ממנו, ואולי מישהו אחר ירק? הדיונים האלה יוצרים תמונה מביכה.
הפועל מאוד רצתה לנצח בדרבי הזה, גם האדום שספג שי אליאס לא עצר אותה מלנסות להמשיך ולתקוף כמו במחצית הראשונה. היא האמינה בכל ליבה שהלילה הוא הלילה, ששמונה שנות הבצורת יסתיימו אפילו בעשרה שחקנים, ואפילו עם מרכז הגנה שכולל שחקנים שעוד לא יכולים על פי חוק לקנות אלכוהול.
3 צפייה בגלריה
ריקן והחברים חוגגים
ריקן והחברים חוגגים
ההפקרות ההגנתית של האדומים גרמה למכבי להראות הרבה יותר טוב ממה שהיא באמת
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
לוח התוצאות מספר את הסיפור
לוח התוצאות מספר את הסיפור
גם 0:5 לא יטשטש את העובדה שמכבי ת"א תסיים את העונה בידיים ריקות
(צילום: עוז מועלם)
הגישה של הפועל שיחקה לידיים של מכבי, שלא הייתה יכולה לבקש יותר מזה. ההפקרות ההגנתית של האדומים גרמה למכבי להראות הרבה יותר טוב ממה שהיא באמת, הפועל הגדילה את מכבי ועזרה לה להזכיר את אותה הקבוצה שדרסה את הליגה בלי רחמים לפני שנתיים. הייתה תחושה שגם אם אבי ריקן היה בועט מחצי המגרש בעיניים עצומות, הכדור היה מוצא את דרכו לרשת. עוד יחשבו שמלאדן קרסטאיץ' הוא איביץ' החדש. כשמכבי רואה את הפועל הכל מתחבר לה, ואם היא לא עושה את זה בעצמה אז הפועל תעזור לה בזה. מול אף קבוצה בליגה הפועל לא הייתה סופגת חמישייה במחצית אחת, אבל בדרבי הכל יכול לקרות.
גם 0:5 לא יטשטש את העובדה שמכבי תסיים את העונה בידיים ריקות, ושהיא שיצאה ממאבק האליפות עוד בתחילת הפלייאוף. אבל ניצחון כזה בדרבי יכול להמתיק כל דבר, גם עונה נטולת תארים. שלא לדבר על כך שכל חמשת השערים נכבשו במחצית השנייה, יותר מזה אי אפשר לבקש. בימים הקרובים אף אוהד צהוב לא יבכה על עונה אבודה. דרבי הוא כמו גמר גביע ומשחק עונה ביחד, ניצחון בו משמעותו אופוריה לשבוע לפחות, ולאף אחד לא אכפת מהטבלה.

הקלאס של קרסטאיץ'

מלאדן קרסטאיץ' עשה מעשה שלא ייעשה כאשר צרח על הנער שמביא כדורים במחצית הראשונה, כי כשלא הולך לך על הדשא אתה מחפש להאשים את כל העולם. אולם הסרבי התעשת במהרה וביקש מהנער סליחה מיידית, לא רק זה – הוא הביא אותו לעמדת הראיונות בסיום המשחק והתנצל בפניו שוב.
3 צפייה בגלריה
מלאדן קרסטאיץ'
מלאדן קרסטאיץ'
ההתנצלות האמיתית של קרסטאיץ' הייתה אחד הרגעים הכי יפים של העונה
(צילום: עוז מועלם)
דרבי שהתחיל בצורה הכי מגעילה שיש, הסתיים בצורה הכי אנושית שיכולה להיות. הכדורגל הישראלי שוכח לפעמים כיצד להתנהג – וטוב שיש זרים שמזכירים לו שאפשר להיות בני אדם. ההתנצלות האמיתית של קרסטאיץ', שיצא מגדרו כדי להביע אותה, הייתה אחד הרגעים הכי יפים של העונה.
לא משנה איך הסרבי יסיים את העונה הזאת ואם ימשיך במכבי תל אביב בעונה הבאה, ייזכרו אותו כאן קודם כל כג'נטלמן שידע להתנצל ויצא גדול. זה שווה יותר מכל תואר.
פורסם לראשונה: 06:54, 26.04.22