בכדורגל הישראלי די נפוץ שמאמן שנכשל או מפוטר ממועדון אחד, מקבל "צ'ופר" בדמות משרה בקבוצה בכירה יותר כג'וב הבא שלו. באירופה זה כמובן נדיר, אבל גם שם יש מקרים יוצאים מהכלל. כמו זה של פלוריאן קוהפלדט, מאמנה של וולפסבורג, למשל.
את העונה שעברה קוהפלדט לא יתייק בזיכרון. מחזור אחד לסיום הבונדסליגה, המאמן פוטר מוורדר ברמן והוחלף בתומאס שאף האגדי. זה לא מנע מברמן לנשור לליגה השנייה, לראשונה מזה 40 שנה. קוהפלדט בן ה-39 חשב שהוא יצטרך כנראה להתחיל שוב מלמטה. בכל זאת, הכישלון בעיקר היה רשום על שמו.
5 צפייה בגלריה
פלוריאן קוהפלדט
פלוריאן קוהפלדט
מאזן מושלם בוולפסבורג. קוהפלדט
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
פלוריאן קוהפלדט
פלוריאן קוהפלדט
רק בן 39. קוהפלדט, או אם תרצו "יוליאן נגלסמן הבא"
(צילום: AFP)
רק שמחשבות לחוד ומציאות לחוד. לפני פחות מחודש קיבל קוהפלדט טלפון דווקא מראשי וולפסבורג, אחרי שאלו פיטרו את מארק ואן בומל. ההולנדי ספג ארבעה הפסדים רצופים, פתח לא טוב את העונה בצ'מפיונס ובמועדון החליטו להמר על מי שכבר מכונה בגרמניה "יוליאן נגלסמן הבא", בעיקר בשל גילו הצעיר. "הייתה לנו רשימת מועמדים, והחלטנו שפלוריאן הוא האיש הנכון לתפקיד", הצהיר לאחר המינוי המנהל הספורטיבי של וולפסבורג, מרסל שאפר. קוהפלדט, שהיה לידו, חייך: "כשקיבלתי את ההצעה, תאמינו לי שלא חשבתי פעמיים".
עד כה, גם ראשי וולפסבורג וגם קוהפלדט לא מתחרטים על המהלך. שלושה משחקים, שלושה ניצחונות, האחרון הושג לפני פגרת הנבחרות, 0:1 ביתי על אוגסבורג, שהקפיץ את "הזאבים" למקום הרביעי בבונדסליגה. "45 הדקות הראשונות שלנו - היו הטובות ביותר מאז הגעתי למועדון", הודה קוהפלדט. "אבל יש לנו עוד דרך ארוכה, מעידות הרי יגיעו מתישהו בהמשך".
5 צפייה בגלריה
פלוריאן קוהפלדט
פלוריאן קוהפלדט
נשלח הביתה, מחזור אחד לסיום העונה. קוהפלדט, בקדנציה האחרונה בברמן
(צילום: gettyimages)

מצא את הזיווג המושלם

כשמסתכלים על מקרי העבר בגרמניה, כמעט ולא מוצאים תקדים לכך. אולי רק זה של פטר שטוגר, שעזב את קלן שהייתה בתחתית הטבלה לטובת בורוסיה דורטמונד, אותה הצעיד לפני מספר שנים לליגת האלופות. גם הסיום של קוהפלדט בברמן אשתקד לא הותיר מקום לאופטימיות עבורו. כשנותר מחזור אחד לסיום, במשחק הכי חשוב של העונה, הקבוצה החליטה לשלוח אותו הביתה. ברמן לא שרדה וקוהפלדט סיפר בזמנו כי זה היה "פשוט מייסר".
שלא יהיה לכם ספק, בברמן אהבו אותו. ראשי המועדון הרי הקפיצו אותו ב-2018 מאימון קבוצת הבת בליגה השלישית לזו בבונדסליגה. את אותה עונה אף סיים במקום השמיני, כאשר נקודה אחת בלבד הפרידה בינו לבין כרטיס לאירופה. ברמן אף הגיעה עד לחצי גמר הגביע, אבל בעונה שעברה פשוט התפרקה. היא דשדשה בתחתית ורגע לפני מחזור הנעילה נשרה את מתחת לקו האדום.
5 צפייה בגלריה
וולפסבורג
וולפסבורג
כרגע, הם במקום המוליך שוב לליגת האלופות. שחקני וולפסבורג חוגגים
(צילום: gettyimages)
גם לאחר הפיטורים, המנהל המקצועי של ברמן, פרנק באומן, טען כי "פלוריאן הוא מאמן מצוין, כזה שעוד יאמן ברמות הגבוהות בבונדסליגה". באומן לא טעה באמירה, אבל כן בבניית הקבוצה שהכין לקוהפלדט. ברמן דעכה בעיקר בשל חובות עצומים והכדורגל המשוחרר והפתוח של קוהפלדט לא התאים לקבוצת תחתית.
עכשיו יש תחושה שהוא מצא את הזיווג המושלם מבחינתו. וולפסבורג הוא מועדון שמחפש פילוסופיית משחק חדשה וקוהפלדט רצה פרויקט שיוכל לנהל. כבר במשחק הבכורה שלו בתפקיד הוא הרשים עם ניצחון חוץ בלברקוזן ולאחר מכן רשם 1:2 חשוב על רד בול זלצבורג בליגת האלופות, שהשאיר את הגרמנים בחיים בבית הצמוד, שכולל גם את ליל וסבילה, אצלה יתארחו ביום שלישי.
5 צפייה בגלריה
לוקאס אנמצ'ה
לוקאס אנמצ'ה
שלושה שערים בשלושה משחקים וזימון לנבחרת גרמניה. אנמצ'ה
(צילום: AFP)
"פלוריאן הוא מאמן אמוציונלי שמדבר אל הרגשות שלנו", הסביר החלוץ לוקאס אנמצ'ה, שכבש בכל אחד משלושת המשחקים שהדריך קוהפלדט את וולפסבורג. "פתאום גם מבחינה טקטית הדברים יותר ברורים לנו". היכולת של אנמצ'ה אף תורגמה בזימון של האנזי פליק לצמד המשחקים של נבחרת גרמניה האחרונים במוקדמות המונדיאל. הוא אפילו שותף ב-0:9 הקליל של המאנשאפט מול ליכטנשטיין.
מסקרן יהיה לראות איך יעבור קוהפלדט את השבוע הקרוב. בשבת הוא יתארח אצל ארמיניה בילפלד, הלפני אחרונה בטבלה; בשלישי יגיע עם קבוצתו לספרד למשחק סופר מכריע מול סביליה; ובשבת הבאה יארח את בורוסיה דורטמונד. 9 נקודות מ-9 אפשריות ותתכוננו שפולקסווגן ארנה יהיה מלא ב-30,122 צופים לאורך כל העונה.