באמצע החודש תמשיך נבחרת ישראל את קמפיין מוקדמות יורו 2024, עם צמד משחקים מול רומניה בחוץ ובלארוס בבית, שניצחון בהם יכול להיות המפתח למשהו שכמעט איש לא היה יכול לדמיין - אליפות אירופה לאומות בכדורגל. ומי שיצפה בצמד המשחקים הללו מהבית הוא ערן זהבי, מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים (33).
אני רק שאלה ליוסי בניון ואלון חזן - וכן, אני יודע שטחנו את הנושא מכל כיוון אפשרי. אבל בכל זאת, תגידו לי, אתם השתגעתם? עזבו את העובדה שמבחינת יכולת כיבוש שערים אין אחד בכדורגל הישראלי שמתקרב לקרסוליים של זהבי, שלא נדבר על כושר משחק סביר, עם כל הכבוד לשון וייסמן ותאי בריבו. חברים, איפה הווינריות, איפה לעזאזל, "הנבחרת מעל הכל". זהבי היה צריך כבר אתמול לקבל טלפון המבשר לו על חזרתו לסגל נבחרת ישראל עם שטיח אדום פרוש בפניו, אבל לא, העיקר שלא יגידו בתקשורת, יוסי בניון יצא "סמרטוט", לאלון חזן אין מילה. יוסי ואלון היקרים: שניכם הייתם במעמדים הללו, חזן היה שחקן גדול, שלא נדבר על בניון, איזה שחקן היית, איזו קריירה עשית, אתה מחזיק בשיא ההופעות בנבחרת, איך למען השם אתם לא מצליחים למצוא פתרון לסאגה הכל כך מטופשת הזאת, פשוט לא הגיוני בעליל! למרות שהסגל כבר פורסם, אפשר עדיין לתקן.

1 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי
(צילום: עוז מועלם)

נחזור לפן המקצועי: צמד המשחקים האחרון הוכיח את הצורך בזהבי בצורה ברורה. נתחיל במשחק נגד בלארוס, עם שער בדקה ה-93 מקרן מקרית של אוסקר גלוך שסידר ניצחון סופר דרמטי ביכולת לא משכנעת בכלל, ואני עוד עדין. המשחק האחרון נגד אנדורה כאן בבית? אילולא יכולת אישית של מנור סולומון, כנראה שגם במשחק הזה הנבחרת לא הייתה מצליחה לנצח. אמנם אלילת המזל הייתה בצד שלנו הפעם (מה שלא קורה הרבה בכדורגל הישראלי), אבל היכולת הזו בוודאי לא תוביל לטורניר גדול ולכן זה אומר דרשני.
אחרי 4 משחקים בקמפיין, נבחרת ישראל ניצבת במקום ה-3 בבית, עם 7 נקודות ויחס שערים של 5 כיבושים ו-6 ספיגות. המשחק הקרוב בבוקרשט נגד רומניה הוא כל כך חשוב, כל כך קריטי, מעטות הפעמים שהנבחרת הלאומית מקבלת הגרלה סבירה "על הנייר", המאפשרת סיכוי להגיע לטורניר גדול אחרי למעלה מ-53 שנה. איבוד נקודות נגד רומניה כנראה יסתום את הגולל גם הפעם. עובדתית, עם ערן זהבי בחוד סיכוייה של הנבחרת יגדלו משמעותית!
בינתיים, קחו קצת מהמספרים של ערן זהבי בגיל 36 על מנת לסבר את האוזן: עוד לפני שחודש אוגוסט הסתיים, הסקורר התל אביבי הרשית כבר לא פחות מ-9 פעמים. 5 שערים באירופה, 3 בגביע הטוטו ושער אחד נוסף במשחק הליגה נגד אשדוד. השער האחרון הוא ה-120 שלו בליגה, וכעת הוא רחוק 60 שערים מהשוואת שיאו של אלון מזרחי בראש טבלת כובשי השערים של הליגה בכל הזמנים. בנוסף, עוד 54 שערים וזהבי יהפוך למלך שערי מכבי תל אביב בכל הזמנים ויעקוף את אבי נימני, אגדת המועדון.
עם שחקנים כמו מנור סולומון, ליאל עבדה, אוסקר גלוך, רוי רביבו, עומרי גאנלדמן, דור תורג'מן, ענאן חלאילי ודניאל פרץ, צריך להתחיל להתרגל למציאות החדשה שבה ישראל טובה בכדורגל. אי אפשר להתכחש לעובדה שמשהו השתנה בכדורגל המקומי. בסוף זה יגיע גם לנבחרת הבוגרת, ועד אז הנבחרים והטובים ביותר הם אלו שצריכים לשחק, וערן זהבי הוא ללא ספק אחד מהם. בהצלחה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.