בשנים האחרונות ריאל מדריד שמה דגש על מדיניות הרכש. מאז עזיבת כריסטיאנו רונאלדו, מי שהיה הסופרסטאר הזר האחרון שלבש את מדי הבלאנקוס, נשיא המועדון פלורנטינו פרס החליט לחפש את הכוכבים הגדולים הבאים של המועדון בגילאים הצעירים ברחבי היבשת. המטרה: לזהות כישרונות פוטנציאליים שביום מן הימים יובילו את המועדון. זה התחיל ברכישת ויניסוס ג'וניור, שחקן הכנף הברזילאי, שהגיע כיהלום לא מלוטש וכיום נחשב לאחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם, ולכוכבה הגדול של ריאל מדריד, והמשיך ברכישתו של עוד יהלום ברזילאי – רודריגו שאמנם נחשב לשחקן רוטאציה, אבל כשמדובר בליגת האלופות הוא לא מפסיק להבקיע.
ואיך אפשר לא להזכיר את פדה וואלורדה האורוגוואיי, שאף הוא הגיע למועדון בגיל צעיר והתפתח לשחקן מוביל גם כן. לוקה מודריץ' וטוני קרוס נמצאים בסוף הקריירות המפוארות שלהם. תוסיפו לכך גם את עזיבתו של קסמירו שהיה הצלע השלישית בשושלת ההיסטורית שהם בנו, שהחליט בקיץ האחרון לעזוב לטובת חוויה חדשה בפרמייר-ליג אצל מנצ'סטר יונייטד, ותקבלו גם פה חישוב מסלול מחדש. בקיץ הנוכחי הוחלט להנחית את אחד מהקשרים האחוריים הכי מבטיחים באירופה, אורלייאן צ'ואמני בן ה-23 מראן, תמורת 80 מיליון אירו כמחליפו של הקשר הברזילאי. כעת גם נפוצו דיווחים ברחבי אירופה שקשר נוסף ואחד הכוכבים הבולטים בעולם כיום - ג'וד בליגנהאם האנגלי של דורטמונד – סיכם בקבוצה מבירת ספרד.
1 צפייה בגלריה
אדוארדו קמבינגה
אדוארדו קמבינגה
אדוארדו קמבינגה
(צילום: AFP)
מי שתופס את מירב תשומת הלב במשחקים האחרונים ובייחוד לאחר התצוגה מול מנצ'סטר סיטי במסגרת השלב הראשון של חצי גמר ליגת האלופות היה אדוארדו קמאבינגה. הקשר הצרפתי בן ה-20 נרכש בעונה שעברה, כחלק משינוי המדיניות והצערת הסגל תמורת 30 מיליון מראן הצרפתית. הבכורה שלו במועדון הלבן הייתה חלומית, כאשר כבש את שער הבכורה שלו במועדון לאחר שנכנס כמחליף מול סלטה ויגו בשער אדיר מחוץ לרחבה לעיני הקהל הביתי.
קשה שלא להתאהב בסגנון המשחק של הקשר הצרפתי. הוא מהיר, חזק, אמיץ ולא פוחד מכלום. הקהל התובעני בברנבאו מן הרגע הראשון נדלק על הכישרון הצרפתי, אבל קרלו אנצ'לוטי לא מיהר בכל משחק ישר לזרוק אותו למים, אלא נתן לו להתבשל לאט לאט.
33 פעמים שיחק העונה הקשר הצרפתי הצעיר בליגה, ועוד 10 משחקים בליגת האלופות. מרגע לרגע הוא נהפך לחלק חשוב במערך של אנצ'לוטי, וכיום מועדף בהרבה על חברו הצרפתי לקישור שהגיע בכל תרועה גדול הרבה יותר ממנו. נוכח הפציעות של פרלאן מנדי מי שהיה מגנה השמאלי הבכיר של הקבוצה, המאמן הוותיק החליט לנסות בתפקיד את קמאבינגה. להזכירכם מדובר בקשר, הוא מעולם לא שיחק בעמדה זו לפני כן. אבל כאמור זיההו שהוא עשוי להצליח שם וזה אכן מה שקרה. מאז שתופקד בעמדה זו, הצרפתי תפס מקום של קבע בהרכב שהוא מציג יכולת פשוט אדירה, כשהשיא היה מול סיטי עם בישול אדיר לויני שנתן את שער ההיתרון.
במשחק הליגה האחרון בשבת מול חטאפה האוהדים החסירו פעימה שהקשר ירד מדדה לעבר חדרי ההלבשה בעקבות פציעה. אבל מהר מאוד אנצ'לוטי והצוות המקצועי הדפו את השמועות והפציעה התבררה כלא חמורה, מה שאומר שהוא יעמוד לרשותו בגומלין הענק מול סיטי.
הקבוצה, הנשיא ואוהדים כולם מאוהבים ברכש הצעיר שנרכש בסכום שנראה היום כבדיחה. סוכנו ג'ונתן ברנט כבר הצהיר שהמטרה היא להישאר במועדון הלבן לכל החיים, וגם מרסלו המגן הברזילאי האגדי הפגין כלפיו את אהבתו ברשתות החברתיות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.