מריה שראפובה, טניסאית העבר שהייתה הרוסייה הראשונה שדורגה במקום הראשון בעולם, תיכנס למחזור 2025 בהיכל התהילה של הטניס, כמו גם התאומים בוב ומייק בראיין, שנחשבים לצמד המצליח בכל הזמנים בקטגוריית הזוגות.
נשיאת הכבוד קים קלייסטרס התקשרה לשלושתם כדי להודיע להם על הכבוד: "אני מתכבדת לקבל את מריה שראפובה ואת בוב ומייק בראיין למחזור 2025 של היכל התהילה הבינלאומי לטניס", אמרה קלייסטרס. "מעבר להישגיהם ההיסטוריים במגרש, מחזור 2025 השפיע באופן עמוק על משחק הטניס והעניק השראה לדורות רבים של אוהדים ברחבי העולם".
2 צפייה בגלריה
שראפובה חוגגת
שראפובה חוגגת
חמישה תארי גראנד סלאם. שראפובה חוגגת
(צילום: AP)
שראפובה זכתה בחמישה תארי גראנד סלאם, והשיגה את הגראנד סלאם הקרייריסטי (זכייה בכל ארבעת תארי הגראנד סלאם) כשזכתה באליפות צרפת הפתוחה ב-2012.
הרוסייה פרצה לתודעה בווימבלדון ב-2004, בגיל 17 בלבד, כשניצחה בגמר את סרינה וויליאמס, שהגנה על התואר פעמיים ברציפות. בהמשך היא ניצחה את וויליאמס שוב בגמר טורניר סיום השנה.
למרות ששראפובה לא זכתה לקריירה שהצלחתה ב-2004 רמזה עליה, היא המשיכה לזכות ב-36 תארי WTA וזכתה במדליית כסף באולימפיאדת 2012, לאחר שהפסידה לוויליאמס בגמר.
באליפות אוסטרליה הפתוחה בשנת 2016 היא נמצאה חיובית למלדוניום, תרופה שהייתה מותרת בעבר אך נאסרה לשימוש החל מ-2016, וספגה עונש הרחקה לשנתיים, אך הוא קוצר ל-15 חודשים על ידי ה-CAS לאחר ערעור. ב-2020 היא תלתה את המחבט.
בוב ומייק בראיין היוו כאמור את הצמד המוצלח ביותר בהיסטוריה של טניס הגברים בזוגות. יחדיו הם זכו ב-119 תארים, כולל ב-16 תארי גרנד סלאם, 39 תארי מאסטרס 1,000 ומדליית זהב אולימפית בלונדון 2012.
2 צפייה בגלריה
בוב ומייק בריאן
בוב ומייק בריאן
"פשוט אהבנו את מה שעשינו". בוב ומייק בראיין
(צילום: Quinn Rooney/Getty Images)
"זה היה משהו שמעולם לא שמנו ברשימת היעדים שלנו", אמר בוב ל-ESPN על הכניסה להיכל התהילה. "תמיד פשוט אהבנו את מה שעשינו. אני חושב שזה מה שדחף אותנו לנקודה הזו, וזה אפשר לנו לשחק טניס כל כך הרבה זמן, זו העובדה שזה מעולם לא היה באמת עבודה או הקרבה עבורנו".
האחים בראיין דורגו במקום הראשון בעולם במשך 438 שבועות בסך הכל, כולל רצף של 139 שבועות רצופים מ-2013 עד 2015. מייק זכה בזכות להתרבב מול אחיו התאום כשחבר לג'ק סוק כדי לזכות בווימבלדון ובאליפות ארה"ב הפתוחה ב-2018, כשבוב היה פצוע.
הצגתם של שראפובה והאחים בראיין בהיכל תיערך בחודש אוגוסט ברוד איילנד.