אתחיל מהסוף – אני אוהד של מכבי חיפה. יש לי ניסיון של עשור באכזבות, כישלונות ותקווה בין עונה לעונה בכלל ובין מחזור למחזור בפרט. אם יש קבוצה מבין "היריבות" שלנו שאני מסמפט זו ללא ספק הפועל תל אביב. קהל נהדר, מסורת ובעיקר עממיות כזאת שאין ליריבתה העירונית. משהו שאפשר להתחבר אליו בקלות יותר. כל אלו ועוד רק מביאים את תחושת ההזדהות שלי כלפי אוהדי הפועל לסף המקסימלי הניתן.
זה לא טור רחמים. אוהדי הפועל תל אביב לא רוצים שירחמו עליהם, אני בטוח. אבל בתור צופה מהצד שבטוח פחות בקיא בפרטים מרוב אוהדי הפועל האדוקים קשה להתעלם מהחלמאות ששוררת בוולפסון. זו לא אשמת דראפיץ', לא אשמת רוב השחקנים ובטח שלא אשמת הבעלים. או שבעצם כן?

1 צפייה בגלריה
הפועל ת"א בהלם
הפועל ת"א בהלם
הפועל ת"א בהלם
(צילום: דניאל כהן)

זה נכון – הבעלים הם לא אלו שהתבזו על כר הדשא בטרנר עם הופעה שכל אוהד הפועל תל אביב ירצה לשכוח. כל המחמאות מגיעות לבאר שבע על ערב שבו כל סופרלטיב אפשרי התעופף בשמי הנגב. אין ספק שאליניב ברדה לא ריחם על האקסית לרגע, אבל אני בטוח שגם אוהדי הפועל באר שבע יודעים שיותר מכך שזו הייתה תצוגה גדולה של באר שבע הייתה זו נפילה עצומה של הפועל תל אביב. הפועל באר שבע שיחקה מצוין, ההצבה של יחזקאל כמגן ימין בהחלט ממשיכה להסתמן כפגיעה במטרה ואפילו סלמאני הספיק לכבוש, אבל ברור לכל שללא ההגנה הרפויה של הפועל תל אביב כל זה לא היה קורה. וההתקפה של הפועל תל אביב? היא בכלל הייתה על האוטובוס לבאר שבע?
הסיפור של הפועל תל אביב הוא יותר מעוד חמישייה או שישייה לרשת, ויותר מעוד מאמן שיתחלף וגם כנראה שמעל בוקסנבוים שחתום מקצועית על כל זה. הפעם נראה שגם הניסנובים למיניהם מבינים שזה פשוט גדול עליהם. באיזו קבוצת כדורגל שמכבדת את עצמה ראיתם חלון העברות בו קבוצה מכניסה כ"כ הרבה כסף יחסית לתקציבה ופשוט מתעלמת במופגן מהצורך להתחזק? לא צריך להיות מבין גדול בכדורגל גדול בשביל שזה פשוט יצעק אליך! הזלזול באוהדים כואב גם למתבוננים מהצד שלא בקיאים יותר מדי בפרטים, בדיוק כמוני. מבלי לפגוע באף שחקן חלילה, אבל האם יהב גורפינקל הוא החלק שהיה חסר בפאזל ממנו חלקים דוגמת דוידה וליידנר נפלו מתחת לספה ולא ישובו עוד?
למכור לאוהדים שנה אחרי שנה שאדי גוטליב הוא אחד מהבלמים הטובים בליגה באמצעות מסע יח"צ חסר בסיס זה לא פחות מזלזול באינטליגנציה של כל יושבי שער 5, שכבר מזמן הבינו שמדובר בבלם ראוי לקבוצת תחתית במקרה הטוב. מרינוביץ'? מודה שהתרשמתי ממנו בעונה שעברה, כנראה שגם עליו הפועל תל אביב גדולה במידה או ארבע. אפשר להמשיך ולעבור שחקן שחקן עד מחר, אבל ברור לכל שמדובר באסופת שחקנים שברובה הגדול מתאימה לקבוצה תחתית ליגת העל, ועל כן מיקומה של הפועל תל אביב בטבלה לא מפתיע יותר מדי.
בנוסף, דרוש אדם שיתעסק אך ורק בתחום המנטלי והחברתי. אחד המפנים במכבי חיפה הוא ללא ספק השבת הווינריות לכל שחקן ושיקום חדר ההלבשה החולה. בזמנו, היה זה איתן עזריה שעשה עבודה נהדרת בתחום, לקח אסופה של לוזרים והפך אותם למפלצות. אותה קבוצה שלא ידעה עשור מה זה לחזור מפיגור הפכה משחקים אחד אחרי השני ממינוס לניצחון. חדר ההלבשה הפך בריא ושמח, והכי חשוב, היה נראה שתחושות הגאווה והווינריות חזרו לכלל השחקנים. המהלך הזה היה צריך להתבצע שנים אחורה, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.
הפועל כבר שנים לא מצליחה להסיר ממנה את תווית הלוזרית. ברור כבר שזה הרבה מעבר לעניין מקצועי. הרי סטטיסטית לא ייתכן שהאדומים לא ניצחו בדרבי קרוב ל-9 שנים. בכדורגל, גם אם מדובר בפערים כאלו גדולים בין שתי יריבות, כמעט ואין מקרים בהם אחת היריבות לא מצליחה להתעלות על עצמה לפחות פעם אחת כשהיא פוגשת את היריבה שלה במשך 9 שנים. אין. אתם רוצים להגיד לי שבמשך 9 שנים לא היה יום שבו היה אפשר לתפוס את הצהובים עם המכנסיים למטה? ברור שזה מנטלי ותו לא. אפילו מכבי חיפה המוזכרת למעלה הצליחה לעשות זאת פעם אחת או יותר בחלון זמן של עשור, כאשר ניצחה את הצהובים עם הגול המפורסם של קאגלמאכר אז בגמר גביע המדינה.
אז מה עושים? החריש, עמוק ככל הרצוי, חייב להתחיל בראש ובראשונה בבעלים. אני לא באמת בדקתי יותר מדי על קבוצת האמריקאים העתידה להגיע לבלומפילד, אבל זה פשוט שקוף שרע מזה כבר כנראה שלא יהיה. מקצועית זה כבר יותר מורכב, שהרי עוד מאמן בסריה שיחליף את דראפיץ' לא יגיע עם פתרונות קסם מהבית כל עוד יעמוד לרשותו תקציב דל. אין מנוס אלא להשתמש בכל כלי העומד לרשות המועדון ויצא ממחלקת הנוער. ומכאן והלאה כל הדרוש הוא שקט תעשייתי והבנה שהפועל תל אביב הוא מועדון תחתית לשנים הקרובות, אין מנוס, וברגע שהנ"ל יהיה מוסכם על כולם אולי התהליך יהיה בריא יותר ומתסכל פחות.
רק כשהקודקודים באמת ירצו בשינוי מא' ועד ת', רק כשבאמת תהיה נכונות מהבעלים לפנות את הכיסא, רק כאשר כל בעלי האינטרס ירצו בטובת המועדון הגוסס, רק אז אולי סוף סוף נתחיל להריח את השינוי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.