שמחה גדולה במשלחת הישראלית לאליפות אירופה באתלטיקה שנערכת ברומא לאחר ההישג הנהדר של נבחרת המרתון הישראלית שזכתה היום (ראשון) במדליית הכסף הקבוצתית בחצי המרתון. מארו טפרי (מקום רביעי), גשאו איילה (מקום שביעי) וגירמה אמרה (תשיעי) סיימו בעשירייה הראשונה, מה שסידיר לנבחרת את המקום השני אחרי איטליה.
זו מדליה קבוצתית שנייה אי-פעם אחרי הזהב במינכן. השלושה, שכבר הבטיחו כבר את מקומם באולימפיאדת פריז, חגגו עם דגל ישראל וקראו "אל אל ישראל". אגב, הסיבה שבאליפות זו נערך חצי מרתון ולא מרתון מלא היא בגלל הקרבה למשחקים האולימפיים בפריז. להתאושש ממרתון מלא תוך פחות מחודשיים ולרוץ שוב באולימפיאדה זו משימה בלתי אפשרית.
2 צפייה בגלריה
מארו טפרי, גשאו איילה, גירמה אמרה
מארו טפרי, גשאו איילה, גירמה אמרה
השלישייה המנצחת של ישראל. מארו טפרי, גשאו איילה, גירמה אמרה
(צילום: AP Photo/Gregorio Borgia)
חברי נבחרת המרתון הישראלית אחרי הזכייה במדליית הכסף הקבוצתית באליפות אירופה
(צילום: איגוד האתלטיקה )
גירמה אמרה התייחס לשחרור ארבעת החטופים מעזה אתמול במבצע ארנון: "כששמעתי שהחטופים שוחררו אתמול, קיבלתי צמרמורת בכל הגוף, כאילו שקרוב משפחתי חזר מהשבי. הלב שלנו עם החייל שנפל במבצע החילוץ. זה לא קל להיות מתחת לאדמה, בלי שמש או אוויר במקום שאתה לא מכיר ולכן היינו שמחים, לצד העצב".
איימרו עלמיה, שאומנם פספס את הכרטיס השלישי לאולימפיאדת פריז לאמרה, אך השתתף במרוץ היום הוסיף: "אנחנו מקווים שנתנו כוח לעם שלנו, לחיילים ולחטופים שנמצאים בעזה".
גשאו איילה: "זו זכות גדולה לייצג את המדינה שלנו ולהניף את הדגל בכל מקום שאנחנו מתחרים בו. אני שמח להיות חלק מהנבחרת הזאת, שהיא כל כך מוכשרת ועמוקה, ואנחנו מאושרים על ההישג".
2 צפייה בגלריה
נבחרת המרתון הישראלית עם מדליית הכסף באליפות אירופה באתלטיקה
נבחרת המרתון הישראלית עם מדליית הכסף באליפות אירופה באתלטיקה
נבחרת המרתון הישראלית עם מדליית הכסף באליפות אירופה באתלטיקה
(AP Photo/Gregorio Borgia)
עמי ברן, יו"ר איגוד האתלטיקה: "הזכיה במדליית הכסף הקבוצתית של הרצים בחצי מרתון מביאה גאווה ונחת לכל המדינה, במיוחד בתקופה הקשה שאנחנו עוברים. לראות את דגל ישראל מתנוסס באצטדיון האולימפי ברומא מעורר התרגשות אדירה ומחזק את הרוח הלאומית. הישג כזה הוא תוצאה של עבודה קשה והתמדה גם של האתלטים וגם של כל אנשי הצוות המקצועי והוא מעורר השראה לכולנו".
גל לוי, מנכ"ל איגוד האתלטיקה: "כולנו בהתרגשות עצומה בעקבות הזכייה במדליית הכסף של הנבחרת בחצי מרתון. מדליה בתחרות גדולה היא תמיד מרגשת, אבל הפעם, בשל התקופה הקשה, היא מרגשת עוד יותר ויש לה משמעות נוספת. אנחנו גאים בספורטאים ובצוות האימון, דן וזוהר, שנתנו לנו ולעם ישראל בשורות חיוביות. ישראל ממשיכה להיות אחת המעצמות באירופה בריצות ארוכות".