הכדוריד העולמי נשלט באופן קבוע על ידי יבשת אירופה. למעט דרום קוריאה, שזכתה בכסף בסיאול 1988, שאר 38 המדליות באולימפיאדה חולקו אך ורק בין נבחרות אירופיות. לכן העפלתה המדהימה של מצרים לחצי הגמר בטוקיו 2020 היא חתיכת סנסציה.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
בכך הפכה מצרים לנבחרת האפריקנית הראשונה שמעפילה לחצי הגמר האולימפי, וזה כמובן הישג השיא שלה עד כה (סיימה במקום השישי באטלנטה 1996).
3 צפייה בגלריה
המצרים חוגגים
המצרים חוגגים
המצרים חוגגים
(צילום: AFP)
מצרים נמצאת בהתקדמות משמעותית בשנים האחרונות, ואת אליפות העולם האחרונה שנערכה אצלה בבית סיימה במקום השביעי המכובד. ועדיין, אף אחד לא האמין שהיא בכלל תעפיל משלב הבתים באולימפיאדה, אחרי שסיימה לפני סגנית אלופת העולם המכהנת, שבדיה, ובטח שלא תדיח את גרמניה, אחת המעצמות הגדולות בענף, ברבע הגמר.
המסע של מצרים בטוקיו החל בניצחון 31:37 על פורטוגל, נבחרת שנמצאת גם כן בתנופה. לאחר מכן הגיע הפסד 32:27 לאלופה האולימפית דנמרק. אבל המצרים לא נבהלו, חלפו על פני יפן המארחת עם 29:33, הדהימו, כאמור, את שבדיה עם 22:27 - וסיימו את שלב הבתים בניצחון 20:30 על בחריין. בסופו של דבר, המאזן 1:4 סידר להם את המקום השני בבית 2 אחרי דנמרק, ולפני שבדיה שהודחה.
3 צפייה בגלריה
המצרים חוגגים
המצרים חוגגים
שחקני מצרים. נוגעים במדליה
(צילום: רויטרס)
ואז הגיע רבע הגמר מול גרמניה. פערי הכוחות על הנייר היו ברורים. הגרמנים היו פייבוריטים, אבל הנבחרת האפריקנית פתחה בטירוף והוליכה 1:6. גרמניה ניסתה לחזור, אך מצרים המשיכה להוביל ובסופו של דבר ניצחה בצורה מרשימה 26:31.
היריבה שלה בחצי הגמר מחר (חמישי) היא עוד מעצמה אדירה, צרפת, האלופה האולימפית מבייג'ינג ולונדון, וסגנית האלופה מריו. אם תנצח או תפסיד, מצרים עשויה לפגוש שוב את דנמרק, שתתמודד מול ספרד בחצי הגמר השני.
3 צפייה בגלריה
רוברטו פארונדו
רוברטו פארונדו
מאמן הנבחרת, רוברטו פארונדו
(צילום: gettyimages)
"ההעפלה לחצי הגמר היא הגשמת חלום גדול", אמר מאמן מצרים, רוברטו פארונדו הספרדי. "אני גאה בנבחרת. נמשיך במסע שלנו ונלך עד הסוף".
"לא היינו פייבוריטים לפני האולימפיאדה, אבל ידענו שאנחנו משחקים טוב. אני מרגיש שעוד לא הגענו לשיא שלנו מכיוון שלא היינו יחד במשך שבעה חודשים בעקבות הקורונה", הוסיף הספרדי.
בנוגע לסיכויים מול צרפת, אמר מאמן מצרים: "אם נשחק באותה רמה מול צרפת, תהיה לנו הזדמנות להגיע לגמר. המשחק הבא הוא תמיד הכי קשה".