ארטיום דולגופיאט מדבר
(צילום: עידו ארז)
האלופים האולימפיים הטריים של ישראל, ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם, המשיכו הבוקר (חמישי) את מסע הניצחון שלהם ברחבי הארץ, כשהפעם הגיעו לאוהל ההתעמלות האמנותית במכון וינגייט, שם נערכה עבורם ועבור חברות נבחרת ההתעמלות האמנותית, שסיימו במקום השישי בטוקיו, קבלת פנים, באירוע שאורגן על ידי איגוד ההתעמלות.
רגע לפני הברכות שקיבלו, ישבנו עם דולגופיאט לשיחה קצרה על השבוע המטורף שעבר מאז הנחיתה בארץ, ומבט קצר אל העתיד הרחוק והקרוב. "האמת שהתרגלתי לזה שאנשים מצטלמים איתי ומכירים אותי, וזה די כיף", אמר המתעמל שהביא לישראל את המדליה המוזהבת הראשונה שלה במשחקים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט, לינוי אשרם
ארטיום דולגופיאט, לינוי אשרם
דולגופיאט ואשרם בקבלת הפנים בווינגייט
(צילום: שאול גולן)
ניסינו לברר עם האלוף האולימפי האם יש לו אמונות טפלות או דברים מסוימים שהוא עושה לפני תחרויות. "בערב לפני אני מעביר את התרגיל בראש כמה פעמים", הוא מספר. "רגע לפני שאני עולה על המזרן אני נותן לעצמי כמה נשימות להירגע".
לאחר חמש שנים של ציפייה, הזכייה במדליה גרמה לא רק להתרגשות גדולה אלא גם למעט ירידת מתח, וניסינו לברר מה דולגופיאט הרשה לעצמו רגע אחרי שהתחרות הסתיימה, והוא נמנע ממנו במשך החודשים לקראת התחרות. "כבר אחרי התחרות, כשהיינו שם, התחלתי לאכול מה שבא לי ונהניתי ביום שאחרי, לפני הנסיעה חזרה. מאז שהגעתי לארץ היו הרבה ריאיונות וזה הרגע שלי כי עוד מעט אחזור לאימונים ולא יהיה לי זמן".
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט על הפודיום
ארטיום דולגופיאט על הפודיום
דולגופיאט על הפודיום בטוקיו
(צילום: AFP)
נראה כי לדולגופיאט אין דחף לשוב כל כך מהר לפעילות. "אחזור ממש להתאמן בתחילת החודש הבא, יש לנו שנה אחת פחות לפריז והחוקה משתנה, אז אצטרך לעבוד על אלמנטים חדשים".
בין מקבלי הפנים באולם במכון וינגייט הסתובבה גם יעל ארד, שאחרי הזכייה שלה במדליית כסף בענף הג'ודו בברצלונה 1992, נרשמה עלייה חדה בכמות הנרשמים לחוגי הענף, ארטיום מקווה שכך יהיה ב-2021 עם ההתעמלות. "אני רוצה שכולם ישימו לב אלינו לא רק באולימפיאדה, שייבנו עוד ועוד אולמות. אני מקווה שזה יהפוך לענף הגדול בארץ. יש הרבה ילדים מוכשרים שכבר נמצאים בתחום וצריך שהם יאמינו בעצמם ושההורים שלהם יאמינו בהם".
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט, חילי טרופר
ארטיום דולגופיאט, חילי טרופר
דולגופיאט יחד עם השר טרופר
(צילום: שאול גולן)
יגיעו לענף או לא, ספק אם מי שיתחיל להתעמל בשנים הקרובות יצליח לעבור את דולגופיאט ברמת האימון והמחויבות. "אני לא עושה את זה כשואו", הוא מבהיר. "אני חושב שצריך לכבד את אנשים סביבך שתומכים בך, ולא משנה כמה קשה לי ואני עייף, אני סומך על המאמן שלי עד הסוף ונותן את הכל".
כשאנו שואלים אותו האם לתת את הכל שווה מדליה אולימפית נוספת בפריז 2024, ארטיום אינו מתבלבל. "בעזרת השם אני מקווה שאגיע לפריז בשיא הכושר ונשמע את התקווה".

טרופר: "גאים בכם"

השר טרופר, שכאמור קיבל את פני הספורטאים, אמר: "אני נאמן לתפיסה של מדברים מעט ועושים הרבה, אני רוצה להגיד מעט מילים בעיקר שאנחנו גאים בכם. את רוב הספורטאים שלנו למדתי להכיר וראיתי שהאופי שלהם מיוחד, צריך אופי כזה בכדי לעמוד בהר הציפיות ולהגיע לתוצאות האלו".
מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג: "מה שעשה הענף הזה, בטח בהתעמלות האמנותית, מראה כמה אנחנו חזקים. במשחקים האלו שברנו תקרת זכוכית, זכינו במדליה בהתעמלות מכשירים וסיימנו אותם עם המדליה של לינוי בקרב-רב. להצליח באירוע הזה זה פשוט בלתי נתפס".