אם יש דבר אחד שאין עליו ויכוח הוא שלאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו הם שניים מהכדורגלנים הטובים ביותר בדור שלנו. לכל אוהד יש את הצד שלו בוויכוח הנצחי - מי יותר טוב? אלו ויכוחים שיכולים להימשך יום שלם ללא הכרעה. אך אם יש דבר אחד בטוח לגבי שני הכישרונות האדירים האלו הוא שאף אחד מהם עוד לא זכה במונדיאל.
נתחיל עם מסי. הופעת הבכורה שלו במונדיאל במדי נבחרת ארגנטינה הייתה במונדיאל 2006, במחזור השני של בית ג'. לאחר שבמחזור הראשון הוא ישב על הספסל, במחזור השני עלה כמחליף בדקה ה־76, וגם הבקיע 12 דקות לאחר מכן את שער הבכורה שלו במונדיאל, נגד סרביה ומונטנגרו (כן, 2 מדינות בנבחרת אחת). באותו טורניר ארגנטינה הגיעה עד רבע הגמר, שם הודחה ע"י גרמניה. במונדיאל של 2010 מסי לא כבש בכלל, וארגנטינה הודחה שוב ברבע הגמר, שוב ע"י גרמניה.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו
לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו
לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו
(צילום: getty images, AP)
במונדיאל 2014, כנראה אחד המונדיאלים הטובים של מסי, ארגנטינה הגיעה עד הגמר. מסי, שבאותה נקודה עדיין לא זכה בתואר עם הנבחרת, היה במרחק של 90 דקות מזכייה היסטורית עם ארגנטינה, אבל אז הם הפסידו. ניחשתם נכון, לנבחרת גרמניה.
במונדיאל 2018 ארגנטינה נעצרה כבר בשמינית הגמר, לאחר הפסד 4:3 לצרפת (שהלכה עד הסוף בטורניר), ומסי, שכבש רק שער אחד, שוב נכשל במשימה להביא את ארגנטינה לזכייה היסטורית בגביע העולם.
כמו מסי, גם כריסטיאנו רונאלדו ערך את הופעת הבכורה שלו במונדיאל בשנת 2006, במחזור הראשון נגד אנגולה. ובדיוק כמו מסי, גם רונאלדו כבש את שער הבכורה שלו במונדיאל במחזור השני. זה קרה בניצחון 0:2 על איראן, בדקה ה־80.
באותו טורניר פורטוגל הגיעה עד חצי הגמר, שם הפסידה 1:0 לצרפת. במשחק על המקום השלישי פורטוגל הפסידה לגרמניה, מה שמיקם אותה במקום הרביעי במונדיאל 2006. במונדיאל 2010 פורטוגל ורונאלדו נעצרו בשמינית הגמר, לאחר הפסד 1:0 לספרד (שהלכה עד הסוף), כשרונאלדו כבש רק שער בטורניר.
במונדיאל 2014 פורטוגל ורונאלדו הודחו בבושת פנים כבר בשלב הבתים, כשרונאלדו שוב כבש רק שער אחד.
במונדיאל 2018 רונאלדו הבקיע 4 שערים (3 מהם נגד ספרד במחזור הראשון), אבל פורטוגל הודחה ע"י אורוגוואי בשמינית הגמר (באותו יום שמסי וארגנטינה הודחו ע"י צרפת).
שני הכוכבים הגדולים של הדור הנוכחי לא מצליחים ללכת עד הסוף עם הנבחרת שלהם ולזכות בגביע העולם. כשמסי בן 35 ורונאלדו בן 37, כנראה שהמונדיאל הקרוב בקטאר יהיה האחרון שלהם, או אחד לפני האחרון. מסי ורונאלדו יודעים שהם חייבים זכייה במונדיאל כדי להוכיח מי יותר טוב. אחרי הכל, לא משנה בכמה אליפויות וגביעים הם יזכו, מונדיאל זה פעם בארבע שנים. מונדיאל זה התואר שכל שחקן חושק לזכות בו. האם מסי או רונאלדו יזכו במונדיאל בקטאר? התשובות בדצמבר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.