בניסיון להיאבק ברעיון הסופרליג, לפני מספר שבועות החליטה התאחדות הכדורגל האירופית אופ"א לשנות את הפורמט של ליגת האלופות בניסיון להפוך אותו ליותר אטרקטיבי עבור המועדונים הגדולים והאוהדים.
בעונת 2024/2025 יגדל מספר הקבוצות המשתתפות מ-32 ל-36. שלב הבתים הנוכחי יבוטל, ולא נראה עוד חלוקה לפי דרגים לשמונה בתים בני ארבע קבוצות. במקום זאת, בדומה למה שמונהג כיום ביורוליג, יהיה בית אחד שיכלול את כל ה-36, אבל עם טוויסט. לא כל קבוצה תפגוש כל יריבה בטבלה, אלא לכל אחת מהן יהיו 8 משחקים, 4 בבית ו-4 בחוץ, לפי הגרלה שתקבע מי נגד מי. מקומות 8-1 יעפילו ישירות לשמינית הגמר, ואילו הקבוצות שידורגו במקומות 24-9 יעלו לפלייאוף של בית-חוץ בו ייאבקו על שאר הכרטיסים.

1 צפייה בגלריה
הגביע המוענק לזוכה
הגביע המוענק לזוכה
הגביע המוענק לזוכה
(צילום: AFP)

גם שלבי ההכרעה יהיו שונים, ובמקום הגרלה נקבל דירוג בדומה לפלייאוף ה-NBA או טורנירי טניס. ב"עץ" המשחקים יוצבו בצד אחד הקבוצות במקומות 1, 3, 5 ו-7, ובשני 2, 4, 6, 8, ואליהן יצוותו העולות מהפלייאוף. דבר זה יוביל לכך שבשלב שמינית הגמר המשחקים יהיו פחות מעניינים, היות שקבוצה חזקה תשחק מול קבוצה שסיימה במקום נמוך ממנה. מצד שני, היא בנויה כך שהחל משלב רבע הגמר הקבוצות החזקות ביותר אמורות ללכת ראש בראש עד לתואר הנכסף.
שינוי נוסף שנבחן בימים אלו באופ"א הוא ביטול משחקי הבית-חוץ בחצי הגמר, ויצירת פיינל-פור בעיר מסוימת (כפי שנהוג כיום בגביעי אירופה השונים בכדורסל). כאשר ארבע הקבוצות הטובות ביותר יתמודדו במתכונת של משחק אחד בחצי הגמר, ולאחר מספר ימים יתקיים הגמר עצמו באותה עיר. נכון לעכשיו אין הסכמה על רעיון זה, למרות שנשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין תומך בו.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.