לאחר לא מעט דרמות והפתעות בארבעת הימים הראשונים של אליפות העולם באתלטיקה הנערכת בבודפשט, היום (רביעי) נכנס למעגל התחרות הספורטאי הישראלי הראשון מבין הארבעה שמייצגים את ישראל בתחרות. מדובר בבלסינג אפריפה, שנחל אכזבה כשלא הצליח לעלות לחצי הגמר בריצה ל-200 מטר לאחר שסיים במקום החמישי במקצה שלו במוקדמות עם תוצאה 20.73 שניות.
זו אליפות העולם הראשונה לבוגרים בה מתחרה אפריפה, והוא בהחלט קיווה להצליח יותר, אך התקשה וסיפק ריצה לא מוצלחת. אם היה מצליח להשוות את תוצאת השנה שלו - 20.42 - זה היה מספיק לו בשביל המקום השני, כאשר ג'וזף פאנבולה הליברי עצר את השעונים בדיוק על תוצאה זו וסיים אחרי מי שסיים הראשון - לציל טבוגו מבוטסואנה, שקבע 20.22 שניות.
1 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
(צילום: Maxim Dupliy)
ביום שבת תיכנס למעגל התחרויות המרתוניסטית לונה צ'מטאי-סלפטר, מדליסטית הארד מהאליפות שנערכה בשנה שעברה באורגון. ביום שלאחר מכן, יתחרו המרתוניסטים מארו טפרי ואיימרו עלמיה.

בכל זאת, מדובר בספורטאי העתיד של ישראל

אפריפה נולד ב-2003 בת"א לזוג מהגרים מגאנה, פרינס וסינתיה (אחותו מרסי, הצעירה ממנו בשלוש שנים, גם כן אתלטית). בילדותו שאף להיות כדורגלן ואף התאמן במחלקות הצעירות של מכבי ת"א. העובדה שלא יכול היה לעמוד בנטל התשלומים גרמה לו לוותר על החלום להיות לאו מסי או כריסטיאנו רונאלדו. אף אחד, כולל הוא, לא ציפה שכעבור כמה שנים ידברו עליו בנשימה אחת ברשימת האצנים הטובים באירופה.
כניסתו לזירה הבינלאומית, כנער, הוכתרה בהצלחה רבה. כבר בתחרות הראשונה שלו, בריצת 100 מטר באליפות אירופה לנוער באסטוניה ב-2021, הוביל את הגמר, אך סיים במקום הרביעי ומחוץ לפודיום. עם זאת, היה ברור שמדובר בחומר גלם מדהים.
בכל זאת, אפריפה הוא האדם המהיר ביותר בישראל כבר מגיל 16. לא רק אלוף ישראל לבוגרים הצעיר ביותר בהיסטוריה, אלא בשני מקצי הספרינט - בריצות ה-100 וה-200. בשנה שעברה הוכתר לאלוף העולם עד גיל 20 ולפני חודש התהדר בכך שהוא הרץ ל-200 מטר הטוב באירופה עד גיל 23, כשזכה במדליית הזהב באליפות שנערכה בפינלנד. בנוסף, הוא סיים במקום השביעי בריצה ל-200 מטר באליפות אירופה לבוגרים שנערכה במינכן.