הרבה לפני שבעל עסק מחתים על חוזה העסקה עובדים חדשים, בראש ובראשונה הוא מזמין אותם לראיון עבודה והיכרות אצלו במשרד. כחלק מההתרשמות של אותו מנהל, קרוב לוודאי שירצה להסתמך על ניסיון העבר של העובדים ועל משך תקופת הזמן בהם הצליחו להחזיק מעמד במקומות העבודה.
אצל ז'ואאו פליקס וז'ואאו קנסלו, נראה שניתנה הזדמנות למרות תקופת הזמן הקצרה ובמיוחד בעונה האחרונה. אז נכון, השניים הללו הם לא עובדים רגילים אלא כדורגלנים בעלי שם דבר בכדורגל האירופי שאם לומר את האמת, הלכו קצת לאיבוד בשנה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
ז'ואאו קאנסלו חוגגים
ז'ואאו קאנסלו חוגגים
ז'ואאו קאנסלו
(צילום: AFP)
פליקס הושאל לצ'לסי וגם בדקות המשחק שקיבל היה בינוני ואילו חברו לנבחרת, קאנסלו, שלא הסתדר בסיטי, הושאל גם הוא רק לקבוצה בדמותה של באיירן מינכן שעם כל הכבוד לצ'לסי, הציפיות מהבווארים פי כמה יותר גדולות ועדיין, קנסלו לא הצליח לספק את הסחורה בגיחתו לגרמניה.
אז שניהם שיחקו בהשאלה לאחרונה, והם חולקים בערך את אותו מספר משחקים, פליקס 16 וקנסלו 15. ראשית, ההגעה של השניים לברצלונה כמושאלים יכולה לתרום לעונה הנוכחית בבארסה, ונתחיל דווקא מקנסלו, בעמדת המגן הימני. לברצלונה אפשר לומר שסוף סוף מגיע שחקן המתופקד בעמדה הטבעית שלו, וגם מצטיין בה.
בניסיונות עבר לא מוצלחים להציב בעמדה את סרג'י רוברטו שהיה בינוני וגם סרג'יניו דסט שלא פגע בתקופתו בבלאוגרנה, נראה שהפעם צ'אבי מצא את השחקן לו קיווה והשתוקק העונה. קאנסלו שחקן מצוין באגף, כזה שתורם משתי הבחינות, התקפית והגנתית ויכול להועיל מאוד לבארסה במטרות שלה העונה, בייחוד בזירה האירופית בה נכשלה נחרצות בשנתיים האחרונות.
לגבי פליקס, סימן שאלה גדול סובב סביבו. על אף שבאתלטיקו הוא לא הסתדר ויש שאמרו עליו שהוא שונה מאוד מיתר חבריו לחדר ההלבשה, נראה שעבור השחקן הצעיר ניתנת הזדמנות פז להוכיח שמקומו אצל הגדולות, לחזור לקדמה הבמה ואפילו ליהנות מכדורגל לשם שינוי. כמיהתו של פליקס עוד מימים ימימה לשחק במדי ברצלונה לא נעלמה מעיניהם של אנשי המועדון, ובפרט מעיניו של צ'אבי.
אם המאמן יצליח למצוא את הפתרון והמתווה בו יוכל לשלב את פליקס כדי לקבל דקות משחק נרחבות, הוא ללא ספק עשוי להרוויח ניצוצות מהכישרון שהלך לאיבוד לאחרונה. פליקס מבחינתו, יעשה כל שביכולתו לשוב ולהפגין את אותן יכולות שבזכותן גרם ללא מעט חובבי כדורגל להתאהב ולא פחות, אלא במדי הקבוצה שבה חלם תמיד לשחק.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.