שנה פחות יומיים אחרי שמינתה את רובי קין, מכבי ת"א שוב שולחת יד ומסובבת את גלגל המזל של המאמנים הזרים. הבחירה בז'רקו לאזטיץ' היא התוצאה הסופית של תהליך איתור רציני ולא תולדה של הגרלה עיוורת, אז למה "גלגל המזל"? בגלל התדירות שבה האלופה הישראלית נדרשת לריטואל הזה ואשר הופכת גם את הבחירה המושכלת ביותר לסוג של חיש־גד. כאשר הטובים שבמאמניה נשארים עונה אחת והטובים פחות מגורשים הרבה לפני, נגזר על מכבי שההימור יהפוך לדרך חיים.
היא לא צריכה לפגוע במאמן אחד ואז היא מסודרת לזמן מה, היא צריכה לפגוע במאמן אחד כל שנה. מכבי היא קזינו של תעודות פרו. למזלה, התחלופה הגבוהה של המאמנים רק מדגישה את היציבות הניהולית, לעד הדבר החשוב ביותר. רק מועדון כל כך ממוסד – מיץ' גולדהאר – יכול להרשות לעצמו להתעורר מדי בוקר עם מישהו אחר.
1 צפייה בגלריה
ז'רקו לאזטיץ'
ז'רקו לאזטיץ'
אולי הוא ה-אחד? לאזטיץ'
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
מכבי היא כולה ראיון עבודה אחד ארוך לתפקיד שאי־אפשר להחזיק בו מעמד. או שאתה טוב מדי, או שאתה גרוע מדי.
היא עוד לא מצאה מישהו שיתאים לה בדיוק במידה. שהוא לא יהיה גדול עליה, ושהיא לא תהיה גדולה עליו. אולי לאזטיץ' הוא ה־אחד, או יותר נכון השני, הוולאדן איביץ' השני. סיבה טובה לאופטימיות – הוא סרבי. אבל כך היו גם מלאדן קרסטאיץ' וסלבישה יוקאנוביץ'.
מבחן "האלבום השני" של לאזטיץ' הוא מסקרן, אבל עוד לפני שיתברר אם הוא טוב מדי בשביל מכבי, צריך יהיה לגלות שהוא טוב מספיק. רוב המאמנים האחרונים לא המשיכו לעונה שנייה בעיקר בגלל שהם לא סיימו את הראשונה. על הנייר, לאזטיץ' יכול רק לקנא בתנאים שהיו לקודמו.
ז'רקו לאזטיץ' נחת בישראל
(באדיבות ONE)

זו לא רק העובדה שהצלחת כבר נמצאת בקריית־שלום, אלא בעיקר המצב הביטחוני והפוליטי שיקשה עוד יותר על מלאכה שמכבי מתקשה בה גם בעיתות שלום – צירוף זרים איכותיים.
לצערו של לאזטיץ', הצורך הסובייקטיבי להתחדש (מכבי תצרף חמישה זרים) מגיע בתזמון אובייקטיבי מפוקפק. הגדולה של קין – המושמץ יתר על המידה – הוא שהפך את מכבי לשלם הגדול בהרבה מסך חלקיה, כי החלקים שסידרו לו, מה לעשות, היו ברובם קטנים. סביר להניח שזה גם מה שיידרש מלאזטיץ'. אם הוא יצליח, הרווח שלו. אם הוא ייכשל, הרווח של קין.
פורסם לראשונה: 01:30, 25.06.24