כאשר התחרות בנבחרות גלישת הרוח על הכרטיס לפריז 2024 בעיצומה, ייצאו היום (שלישי) לדרך שרון קנטור ותום ראובני בתחרות הקדם אולימפית, המתקיימת במארסיי, אתר תחרויות השייט של משחקי פריז 2024. התחרות מהווה סימולציה למשחקים האולימפיים עצמם, דבר שיאפשר לגולשים לצבור ניסיון חשוב בסגנון תחרות זה, ששונה משמעותית מאליפויות בינ"ל אחרות.
מכיוון שבמשחקים האולימפיים ניתן לשלוח מתחרה ומתחרה בכל דגם מכל מדינה, מהווה השנה שלפני המשחקים מדד לקביעת הנציג האולימפי. מאמן נבחרת הנשים, שחר צוברי, ומאמן הגברים, גל פרידמן, קבעו ביחד עם ועדת הבחירה של איגוד השייט מתווה תחרויות שבהן יצברו הגולשים והגולשות ניקוד על פי מיקומם בתחרות, ובסופן ייקבעו שני הנציגים הישראלים לפריז. בתחרות הקדם אולימפית ניתן לקבל ניקוד רק אם יתפסו ראובני וקנטור את אחד מהמקומות על הפודיום.
2 צפייה בגלריה
שרון קנטור
שרון קנטור
שרון קנטור
(צילום: איגוד השייט)
שחר צוברי, מאמן נבחרת הנשים, ניתח את התחרות והסיכויים: "הייתה לנו הכנה מצוינת באליפות אירופה, ומאז חודשיים שהנבחרת לא התאמנה בחו"ל. התחרות הזו היא זמן טוב להבין מה המצב בעולם. זו גם הזדמנות טובה לשרון להתנסות באתר התחרויות האולימפיות ובתחרות בצי קטן, שבה הטקטיקה שונה מאשר בתחרויות עם צי גדול וחשוב לדעת להתמודד עם זה. המטרה שלנו היא לנסות ולנצח את המוקדמות ולהבטיח מדליה עוד לפני שיוטי המדליות".
שרון קנטור: "יש לי את הזכות והאפשרות להתחרות פה, מול הטובות בעולם ובטוח שהולך להיות מעניין. הרוחות באימונים לקראת התחרות היו חלשות ואני מקווה שהן יתחזקו ויתאפשר לנו לקיים את כל השיוטים. עם כמה שהתחרות פה מיוחדת, אין ספק שאני מתגעגעת לתחרויות הנבחרת, כשכולנו ביחד".
2 צפייה בגלריה
תום ראובני
תום ראובני
תום ראובני
(צילום: איגוד השייט)
"מההיסטוריה רואים שמדליה בתחרות הקדם אולימפית היא מדד לא רע למשחקים האולימפיים עצמם" אומר תום ראובני. "מבחינתי זו תהיה בדיקה של איך אני מתפקד בתחרויות כאלה. כשאני מסתכל המתחרים שלי נכון להיום, אין ספק שהנציגים מגרמניה, צרפת והולנד נראים חזק בתמונה. אני מקווה להיכנס לתמונה הזו".
קנטור וראובני יתחרו כל אחד מול נציגים מכ-20 מדינות בשיוטי המוקדמות בחמשת הימים הקרובים וביום ראשון יערכו שיוטי המדליות, אליהם יעפילו עשרת מובילי התחרות.