יאניק סינר הוא אלוף ארה"ב החדש - והאמת, בצדק רב. המדורג 1 בעולם קטף תואר גראנד סלאם שני השנה (ולמעשה בקריירה), אחרי 3:6, 4:6, 5:7 על טיילור פריץ בגמר בניו יורק. כל זאת שמונה חודשים לאחר שהניף את הגביע על משטח קשה אחר - באוסטרליה.
האיטלקי שמט לאורך הטורניר שתי מערכות בלבד והפך לטניסאי הראשון מאז גיז'רמו וילאס ב-1977 שזוכה בשני תארי הגראנד סלאם הראשונים בקריירה שלו באותה שנה קלנדרית.
5 צפייה בגלריה
סינר
סינר
סינר מנשק את הגביע
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
בסיום, זכה סינר לקבל את הגביע מלא אחר מאשר אנדרה אגאסי האגדי - ועל הפודיום הקדיש את הניצחון לדודתו החולה. "אני אוהב טניס, מתאמן הרבה, אבל אני מבין שיש גם חיים מעבר. הייתי רוצה להקדיש למישהי מיוחדת את זה", אמר סינר. "דודה שלי לא בשיאה מבחינה בריאותית ואני לא יודע כמה זמן יהיה לי אותה עוד בחיי. זה נחמד שאני עדיין יכול לחלוק איתה את הרגעים האלה. היא אדם חשוב עבורי. אם הייתה משאלה שהייתי יכול לבקש, הייתי מאחל בריאות לכולם, אבל לצערי זה לא אפשרי".
האיטלקי הגיע לגמר כפייבוריט, אבל גם אחרי תקופה סוערת, במהלכה הואשם בשימוש בחומרים אסורים, אבל לא הושעה על ידי ה-ATP. והנה, 19 ימים לאחר מכן הוסיף לרזומה גביע גראנד סלאם נוסף. "התואר הזה אומר כל כך הרבה כי התקופה האחרונה לא הייתה קלה", הבהיר המדורג 1 בעולם. "הצוות שלי תמך בי כל יום ואני מודה לאנשים שקרובים אליי".
"אין ספק שזכייה בגראנד סלאם נותנת לך ביטחון", המשיך סינר. "אבל אתה תמיד צריך לעבוד. זה אף פעם לא מפסיק. זה כאילו אתה תמיד ממשיך וממשיך. עד עכשיו לא היה לי כל כך הרבה זמן חופשי כדי לומר, 'אוקיי, עשית עבודה נהדרת'".
"זה הכל חלק מהדברים שאתה מקריב למען העתיד שלך בסופו של דבר. בראש שלי, אני יודע שאני לא מושלם ולעולם לא אהיה מושלם, אבל אנחנו - הצוות שלי ואני -תמיד מנסים להתפתח במשחק שלי. כדי שאחרי הקריירה שלי אני אוכל להגיד, 'בסדר, עשיתי הכל ב-100 אחוז'".
5 צפייה בגלריה
סינר
סינר
סינר מקבל את הגביע מידיו של אגאסי
(צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)
5 צפייה בגלריה
סינר
סינר
ומקדיש זמן לצלמים
(צילום: AP Photo/Frank Franklin II)
5 צפייה בגלריה
סינר
סינר
האוהדת בתמונה יודעת מה היא כותבת
(צילום: REUTERS/Eduardo Munoz)

"מרגיש שאכזבתי הרבה אנשים"

מהעבר השני, זו הייתה אכזבה גדולה לא רק לפריץ, אלא לכל ארה"ב, שקיוותה לאלוף אמריקאי ראשון בפלאשינג מדו מאז אנדי רודיק ב-2003. "היו שבועיים מדהימים וקודם כל מזל טוב ליאניק. הוא שיחק משחק נהדר", אמר פריץ. "זה באמת מרשים. הוא היה טוב מדי, פשוט מדהים".
פריץ המשיך: "להיות אמריקאי באליפות ארה"ב הפתוחה זה פשוט יוצא דופן. אתה מרגיש את האהבה כל שבוע. תודה רבה". המדורג 12 בעולם גם פנה לקהל בנאום שלו על הפודיום: "אני יודע שחיכיתם לאלוף אמריקאי הרבה זמן, אז אני מצטער שלא הצלחתי לעשות את זה הפעם. אני הולך להמשיך לעבוד קשה בתקווה שאשיג את זה בפעם הבאה".
5 צפייה בגלריה
פריץ
פריץ
מאוכזב. פריץ
(צילום: Kena Betancur / AFP)
במסיבת העיתונאים לאחר מכן הוסיף: "ברור שיש הרבה דברים חיוביים שאקח מהמשחק הזה, וכשאתקרר טיפה - אשמח על העובדה שהגעתי לגמר. אבל כרגע אני מאוכזב מהרבה דברים שעשיתי על המגרש. איך שיחקתי, איך פגעתי בכדורים מסוימים. זה מבאס. מה שכן, פגשתי מולי את הטניסאי הטוב בעולם כיום".
"ואני לא אומר שזה בהכרח היה משנה. אני לא יודע אם זה היה עושה את ההבדל, אבל פשוט הייתי רוצה לשחק טוב יותר ולתת לעצמי סיכוי לנצח. ידעתי שהאוהדים פה רוצים אלוף אמריקאי, לכן אני די כועס על איך ששיחקתי. מרגיש שאכזבתי הרבה אנשים".