בקבוצת האופניים המקצוענית הישראלית ישראל פרמייר טק מסכמים את העונה העשירית בתולדותיה – שהייתה עונת שיא מבחינות רבות. הקבוצה דורגה במקום ה-11 בעולם בסיום העונה, לפני ענקיות כמו מוביסטאר הספרדית, והשיגה 29 ניצחונות ו-88 פודיומים. בזכות התוצאות והפער שפתחה מקבוצות אחרות, ישראל פרמייר טק מתקרבת מאוד לחזרה לוורלד טור, מועדון הגדולות של הענף, מה שייקבע בסיום העונה הבאה – אך בכל מקרה הבטיחה השתתפות בגראן-טורים של 2025, הטור דה פראנס, הג'ירו והוואלטה.
הרוכבים הישראלים של הקבוצה הצטיינו השנה, כאשר בפעם הראשונה השיג ישראלי ארבעה ניצחונות בעונה בודדת (איתמר איינהורן בטור רואנדה וטור טייוואן). זו גם הייתה הפעם הראשונה ששני ישראלים משיגים ניצחון באותה עונה, בזכות אלוף ישראל עודד קוגוט בטור קרואטיה.
2 צפייה בגלריה
הקבוצה הישראלית
הקבוצה הישראלית
קבוצת פרמייר טק על הפודיום בטייוואן
(צילום: ישראל פרמייר טק)
2 צפייה בגלריה
הקבוצה הישראלית
הקבוצה הישראלית
"פניה היפות ביותר של ישראל"
(צילום: ישראל פרמייר טק)
מבין הרוכבים האחרים, סטיבי וויליאמס הבריטי הביא לישראל פרמייר טק ניצחון ראשון אי פעם במרוץ שלבים מהוורלד טור, הטור האוסטרלי, ועשה זאת לראשונה גם במרוץ חד-יומי ברמה הגבוהה (פלאש ואלוני הבלגי). דרק ג'י הקנדי סיים את הטור דה פראנס במקום התשיעי, הנציג הראשון בקבוצה שנכנס לעשירייה הראשונה בדירוג הכללי של מרוץ הענק, בעוד הבריטי הצעיר ג'ו בלקמור זכה בארבעה טורים (רואנדה, טייוואן, ארדנים וטור דלאווניר במדי בריטניה).
בעלי הקבוצה סילבן אדמס: "הקבוצה שלנו הציגה העונה את פניה היפות ביותר של ישראל בפני אוהדי הספורט ברחבי העולם שאוהבים רכיבה על אופניים. רשמנו את הקמפיין המוצלח ביותר שלנו אי פעם, וההישג הגדול הזה הפך למשמעותי במיוחד השנה, בעקבות אירועי 7 באוקטובר, לנוכח ממדי השנאה והאנטישמיות שנחשפנו אליהם ברחבי העולם. הקבוצה נשאה בגאווה את הכחול-לבן של דגל ישראל במרוציה ונשאה מסר של שלום וספורטיביות לרוב הדומם בעולם שאינו ממש מבין את הסכסוך במזרח התיכון ולא את הפוליטיקה שלנו, אך ניתן להשפעה חיובית כאשר הוא צופה בקבוצה מלהיבה ומצליחה מישראל בספורט שהוא אוהב. זו התשובה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לשונאים: פשוט לנצח!"
מייסד הקבוצה רוני בר און: "היינו השנה נושאי הדגל של ישראל בעולם מהרבה בחינות, ואין דבר גדול מזה, אולי בשנה הקשה ביותר שעברנו מאז הקמת המדינה. העובדה שניפקנו עונת שיא מדהימה כזו דווקא השנה, היא נקודת אור שגרמה לי ולרבים בארץ ובעולם סיפוק וגאווה עצומה. אני רוצה לציין במיוחד את הרוכבים הישראלים שלנו ששברו שיאים ותקרות זכוכית, ואני משוכנע שימשיכו לעשות זאת גם בעתיד".
קוגוט הוסיף: "אני חושב שהוכחנו שהמקום שלנו בטופ של הספורט מתבסס משנה לשנה בלי קשר לדרכון שלנו. לשנה הבאה, לפחות מבחינתי, השאיפה היא גדולה: לנצח מרוצים ברמה גבוהה יותר ואולי לעשות גם גראן טור בעצמי".