כדורגל. כדורסל. בית ספר ללוחמה. בכל במה וזירה צריך תמיד אסטרטגיה. ואפילו, אתם יודעים מה? גם בשחמט. היה לי פעם מאמן איגרוף שאמר לי שיש 3 נקודות שצריך לעבוד עליהן, ותתפלאו, גם בצה"ל כל דבר מתחלק לשלוש חלקים. החלק הראשון זו מהירות מגע העין עם היריב. החלק השני - מהירות התרגום והחשיבה, והחלק השלישי, מהירות התגובה. על הכל מאפילים הסיבולת שהיא הענווה, והכוח והמהירות.
אתה לא יכול לנצח בלי אסטרטגיה אם הקבוצה שמולך מורכבת מכוכבים, והיא באה לנצח בכל הכוח ויודעת שהקבוצה מולה לא בנויה טוב בכול שלוש הנקודות שצוינו למעלה. אסטרטגיה בונה מאמן, ואצלנו ובאופי שלנו, מאמן נבחרת ישראל תמיד הופך לכישלון מהדהד. בניתוח התרחישים על המגרש, היריב תמיד ידע תמיד מה החולשות שלנו וניצל זאת, בזמן שהמאמן לא חיזק את החולשות שלנו.

1 צפייה בגלריה
ספורי
ספורי
רמזי ספורי
(צילום: עוז מועלם)

הבעיה העיקרית היא תמיד ההגנה: קיצוני ימני או שמאלי חייבים לעזור למגינים. בלם חייב שקשר או חלוץ יהיו למטה בהגנה. כאן תמיד הנבחרת נופלת בהגנה, והיריב עושה קרקס ובית ספר לכדורגל לנבחרת, שחושבת שהיא ברמה של כושר וברמה של כדורגל בינלאומיים. את המפתח בהגנה תמיד ידעה גרמניה - שכדורגלן חייב תמיד להיות יותר מגן מאשר חלוץ, וכך תמיד היריבה המתוסכלת נפלה למלכודת.
נבחרת ישראל צריכה ללמוד איך עומדים על המגרש. תן ל-10 בלמים לשחק ולהשיג 0:0, תן ל-10 מגינים לעשות הגנה ולסיים עם 0:0, אבל אל תתן לחלוץ, קשר או קיצוני לשחק, אם הוא לא עושה הגנה ברמה ראויה של כוח, מהירות, חלוקת אנרגיה ומהירות תגובה. שחקן כזה הוא לא שחקן.
נכון, יש שחקנים טובים בכדורגל הישראלי, ואפשר מתוכם לבנות כמה נבחרות, אבל החשיבה עוד לא השתנתה. חברים, בואו נהיה גרמניה בהגנה בפתיחת המשחק, נעמוד טוב על המגרש, לא נחשוב שאנחנו צריכים להוביל על היריבה ואז עשינו את שלנו בדרך להפסד. הנקודות לניצחון צריכות להיות עמידה נכונה על המגרש בהגנה, כדי שהיריב יתעייף ויהיה מתוסכל שהוא לא מצליח להכריע אותנו, ואז לנסות להכות ביריב. לצערי תמיד קורה ההפך. זה לא קשור למתקנים וכסף.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.