"בהחלט אפשרי להאמין שתרחיש של 4-5 מדליות אפשרי בהחלט" (גילי לוסטיג - מנכ"ל הוועד האולימפי הישראלי), "יהיו ריצות מטורפות השנה" (קרל לואיס - אצן, שיאן אולימפי ואלוף העולם), "זה יהיה משהו יוצא דופן ופשוט מדהים" (ל'אקיפ מאי 2024).
ובכן, נראה שכרגע, ימים בודדים לאחר סיום אירוע הספורט הענק, המרגש, הגדול והמושקע בתבל שגרם לכולנו להיות צמודים למסך ולהישאר מעודכנים בכל הנוגע למשלחת הישראלית ולספורטאי-על אחרים, כל אחד בתחומו, ניתן לאשר את המשפטים המפוצצים הללו ואף להגיד שקיבלנו יותר, הרבה הרבה יותר.

1 צפייה בגלריה
ראובני
ראובני
ראובני
(צילום: Clive Mason/Getty Images)

בגזרה שלנו, אפשר להיות מרוצים, ואפילו מרוצים מאוד. 7 מדליות! תרחיש דמיוני אפילו בוועד האולימפי הישראלי. תום ראובני ושרון קנטור הנפלאים עם זהב וכסף בהתאמה, פיטר פלצ'יק, ענבר לניר ורז הרשקו שהביאו את הנוכחות הישראלית למזרן הג'ודו וריגשו מדינה שלמה, ארטיום דולגופיאט הנהדר שלאחר הזהב בטוקיו זכה במדליית כסף והשאיר את ישראל על הפודיום גם השנה, וכמובן נבחרת ההתעמלות האמנותית שכיכבה, זהרה והוכיחה לכולנו שעבודה קשה משתלמת וישראל נעשית מעצמה בענף הזה. נציין גם את הספורטאים הישראלים הנפלאים שעשו את המיטב ועשו ככל שביכולתם כדי להביא אותנו לפודיום ביניהם: אנסטסיה גורבנקו, שגיא מוקי, אבישג סמברג, מיכאל יעקובלב ועוד רבים וטובים.
אך עם כל הכבוד למשלחת הישראלית, ישנם גם ספורטאים נוספים שעשו חיל בתחומם ופשוט הדהימו את העולם. נתחיל בשיאן האולימפי הטרי ארמנד (מונדו) דופלטינס, הקופץ במוט הפשוט מדהים ששבר שיא בלתי נתפס של 6.25 מטר והותיר את העולם עם פה פעור וידיים על הראש. נואה ליילס האדיר שזכה בתואר האיש המהיר בעולם עם 9.79, סימון ביילס שזכתה ב-3 מדליות זהב ואחת מכסף בענף התעמלות המכשירים שכבר מזמן נהיה שלה, לאון מרשאן הצרפתי שעד לאולימפיאדה היה אלמוני ובן רגע נעשה גיבור האומה עם 4 מדליות זהב אולימפיות ושיא אולימפי! וכמובן הדרים טים המופלאים בשיתוף פעולה אימתני של קרי, דוראנט וקינג ג'יימס שסחפו כל הדרך אל הזהב.
אז לאחר ציפייה של שלוש שנים מאולימפיאדת הקורונה בטוקיו, עם איומי טרור איסלמיים ותוך כדי מלחמה במזרח התיכון, האולימפיאדה הצליחה לאחד, לרגש ולהדהים כמו שרק היא יודעת. כולנו מחכים כבר ללוס אנג'לס 2028. המסר האולימפי פשוט וקל - פשוט לחלום ולהגיע הכי גבוה שאנחנו יכולים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.