גנואה הייתה צריכה מישהו שייצב את הספינה. עד אמצע ינואר נראה היה שזו תהיה היורדת הבטוחה לסרייה ב'. באותו הזמן, למועדון היו יותר מאמנים שעברו בו מאשר ניצחונות. גם האוהדים בצפון מערב איטליה כבר השלימו עם רוע הגזירה.
דוידה בלארדיני פוטר בחודש נובמבר, כשהקבוצה השתרכה במקום ה-17 בטבלה. תוך חודשיים, הפעם עם אגדת הכדורגל אנדריי שבצ'נקו על הקווים - גנואה מצאה את עצמה במקום ה-19 והלפני אחרון.
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר בלסין
אלכסנדר בלסין
לתקוף? זה כבר לוקסוס. בלסין
(צילום: gettyimages)
ראשי המועדון החליטו לזעזע שוב ומינו ב-19 בינואר את אלכסנדר בלסין. שם אלמוני לרובכם, אבל מי שיכול להתהדר בתואר "תלמידו של ראלף רנגניק", מנג'ר מנצ'סטר יונייטד הנוכחי למי ששכח. בלסין עבד תחת רנגניק בקבוצת הנוער של ר.ב לייפציג ולפני כן רשם כמה עונות מוצלחות באוסטנד הבלגית.

מאמין בכדורגל האיטלקי הישן

בלסין, נכון לעכשיו, עדיין לא הפסיד על הקווים של גנואה. מה שלא הוציא את המועדון מהבוץ. הוא מדורג במקום ה-19 עם 19 נקודות, שש נקודות פחות מקליארי שנמצאת מעל הקו האדום. מה שכן, הוא רשום על שיא שספק אם יישבר מתישהו: שבעה משחקים בתפקיד, שבע תוצאות תיקו. חמש מתוכם הסתיימו ללא שערים (כולל מול רומא ואינטר), שתיים ב-1:1.
4 צפייה בגלריה
שחקני גנואה מאוכזבים
שחקני גנואה מאוכזבים
שחקני גנואה בפוזה די אופיינית העונה בסרייה א'
(צילום: gettyimages)
בלסין מאמין בכדורגל האיטלקי הישן, זה שמקדש קודם כל הגנה. לתקוף? זה כבר לוקסוס, שלא מתאים לקבוצת תחתית כמו גנואה לטענתו. הסרייה א' רושמת העונה ממוצע של 2.9 בכל משחק, שנייה רק לבונדסליגה הגרמנית (3.04), אבל לבלסין זה לא איכפת. "אצלי יש שמירה אישית על שחקנים מהדקה הראשונה ועד זמן הפציעות", הסביר.
ביום ראשון האחרון הוא הצליח לעצור אפילו את אטאלנטה עם 0:0 מרשים באתלטי אזורי, מול הקבוצה אולי הכי התקפית שיש בכדורגל האיטלקי. "פשוט לא נתנו להם לנשום", סיפר בלסין. "אצלי, קודם כל צריך לא לספוג".
גנואה רושמת 12.4 חילוצי כדור ממסירות של היריבה - הממוצע הגבוה ביותר בליגה. מול אינטר שחקניה חילצו 17 כדורים, בברגמו כבר 21. רק שגם צריך לנצח, וזה בינתיים משהו שבלסין לא יכול להתהדר בו.
4 צפייה בגלריה
אלכסנדר בלסין
אלכסנדר בלסין
האם מדובר בהצלחה עד כה? עניין של פרספקטיבה. בלסין
(צילום: EPA)
צריך לציין, הוא ביצע חריש עמוק בסגל. המועדון, שנלקח על-ידי חברת ההשקעות "פרטנרס 777", עשה מתיחת פנים גדולה בינואר. גוראן פאנדב, פליפה קאיסדו, איבן ראדובאנוביץ' ו-ואלון בהרמי עזבו. קלווין יבואה, סילבן חפטי, אלברט גודמונדסון, נאדים אמירי ומורטן פרנדרופ הגיעו.

שאלה של סבלנות

האם מדובר בהצלחה עד כה? עניין של פרספקטיבה. גנואה השיגה כמה תוצאות יוצאות דופן: תיקו, כאמור, מול אינטר, רומא ואטאלנטה. מנגד, לא הצליחה לנצח בביתה את האחרונה בטבלה סאלרניטנה. עברו שישה חודשים מאז שהם ניצחו משחק בסרייה א', ו-11 מאז שניצחו יריבה בבית. ביום שישי (22:00) מול טורינו - הם יהיו חייבים לשבור את רצף תוצאות התיקו אם ברצונם לחלום על הישארות.
4 צפייה בגלריה
ראלף רנגניק
ראלף רנגניק
התלמיד שלו עדיין לא ניצח בליגה האיטלקית. רנגניק
(צילום: gettyimages)
לכן בלסין צריך לחשוב על התקפה. לכובש המוביל שלו, מתיה דסטרו, יש תשעה שערי ליגה העונה. דומניקו קרישיטו, הקפטן, הוא הבא ברשימה עם חמישה. קרישיטו הוא גם בן 35, מגן, וייצא לטורונטו בקיץ כדי לסיים את הקריירה ב-MLS. מה עוד שהיה בחוץ פצוע במשך רוב ארבעת החודשים האחרונים.
אולי זו פשוט שאלה של סבלנות. המגן של בולוניה ארתור תיאט, שעבד תחת בלסין באוסטנד, נזכר באימונים שלו כאינטנסיביים ביותר בתחילת הדרך. "לפעמים יצאנו מבולבלים מהמגרש", אמר תיאט. "מכיוון שבמהלך אימון לא היינו בועטים פעם אחת לשער".