הידיעה שהתפרסמה השבוע הייתה מינורית יחסית בווליום שלה: מיילס ברידג'ס חתם על חוזה לשנה בשארלוט הורנטס תמורת 7.9 מיליון דולר. מדובר בחוזה נמוך יחסית עבור מי שהיה מלך הסלים של קבוצתו בנקודות ב-2022, אבל לא רע עבור מי שנעדר מהליגה בכל השנה שעברה.
"זאב בודד" - המדור של זאב אברהמי
החוזה של ברידג'ס מחזיר אותו ל-NBA דרך הדלת הקדמית. בסוף העונה יהפוך לשחקן חופשי, ואם שמר על היכולת שלו לצבור נקודות הוא יקבל חוזה חדש. אולי בשארלוט, אולי ביעד אחר. ב-NBA מוכנים לשים בוחטות בידיים של מי שיודע לשים את הכדור בסל.
5 צפייה בגלריה
מיילס ברידג'ס
מיילס ברידג'ס
חוזר ל-NBA דרך הדלת הקדמית. מיילס ברידג'ס
(צילום: AP Photo/Rusty Jones)
נזכיר: ברידג'ס הושעה בשנה שעברה לאחר שביוני 2022 הכה את אשתו. הסימנים שנותרו על פניה הראו את כמות הזעם ועוצמת המכות שהטיח בה. בית המשפט פסק עונש של שלוש שנים על-תנאי. שלוש שנים. על-תנאי.
ב-NBA החליטו ממש "להחמיר" עם ברידג'ס, למען יראו וייראו. הוא הושעה מ-30 משחקים. לפחות לא על-תנאי. כיוון שהעונש הוטל באפריל, הליגה גם החליטה שההשעייה תקפה ל-20 המשחקים האחרונים של העונה הקודמת. לכן, בעונה הבאה ברידג'ס יחמיץ עשרה משחקים וישתכר כמעט שמונה מיליון דולר.
אין מה להגיד. בפעם הבאה שספורטאי, או סתם בחור מהשורה שספורטאים הם מודל לחיקוי עבורו, יחטוף את הג'ננה ויחליט להכות את החברה שלו או את אשתו, הוא בטוח יעצור שנייה ויחשוב על העונש שחטף ברידג'ס ממקום העבודה שלו ומהרשות שאמורה להגן על נשים מוכות, ויגיד לעצמו: העונש יותר מדי חמור, אני לא הולך להרביץ לה.

התיעוד שזיעזע את אמריקה

"בורכתי לחזור לסגל, עכשיו בואו נעשה רעש", צייץ ברידג'ס אחרי החתימה. מדובר בחוזה מבחן: ברידג'ס יכול להטיל וטו על כל טרייד שיבקש להעביר אותו לקבוצה אחרת העונה, ויהיה שחקן חופשי בסיומה. שארלוט תוכל לדלג מעל תקרת השכר כדי להחתים אותו מחדש, אבל ברידג'ס יקבע היכן ישחק.
זו תהיה השנה החמישית שלו במועדון. הגרף שלו הוא כזה שבורסות היו חותמות עליו. עלייה יציבה עם אפשרות להתפוצץ. לאחר עונת השיא שלו, שבה קלע 20.2 נקודות, לקח 7.0 ריבאונדים ומסר 3.8 אסיסטים בממוצע למשחק, הוא חזר לביתו בלוס-אנג'לס, יחד עם שני ילדיו ואם הילדים, מישל ג'ונסון, שחקנית כדורסל בעברה. ביוני 2022 תקף אותה והכה בה בכל גופה. הוא נעצר ושוחרר בערבות של 130 אלף דולר. ג'ונסון פרסמה באינסטגרם תיעוד מלא, מצולק, כואב של ההתקפה עליה. אמריקה הזדעזעה. ג'ונסון לא הזכירה את שמו של ברידג'ס. לאחר מספר ימים מחקה את הפוסט.
5 צפייה בגלריה
מישל ג'ונסון
מישל ג'ונסון
"חבלות ופצעים בכל הגוף, שברים וסדקים בצלעות, חבלות ליד העיניים, עצם אף שבורה, קרע בעור התוף". מישל ג'ונסון, אשתו של ברידג'ס, בתיעוד שפרסמה אחרי התקיפה
(צילום: מתוך האינסטגרם)
5 צפייה בגלריה
ברידג'ס
ברידג'ס
הסכים לעונש שהוטל עליו, אבל ללא הודאה. מבחינתו הוא בכלל לא עשה כלום. ברידג'ס
(צילום: AP Photo/Nick Wass)
בכתב האישום נגדו צוין כי ההתקפה הבריונית והאלימה של הקורבן (שמה של ג'ונסון לא הוזכר) התרחשה לעיני ילדיהם. כשהתובע הודיע לג'ונסון על עסקת הטיעון, היא הסכימה מיד. התקיפה אירעה יום לפני פתיחתו של שוק השחקנים החופשיים, מועד שבו ברידג'ס היה אמור לחתום על חוזה בשווי 173 מיליון דולר. התובע המחוזי בלוס-אנג'לס חזר בו מהבטחתו לתבוע ולשפוט אותו גם על הנזק שגרם לילדיו, שראו אותו מכה את אמם.
החוזה של ברידג'ס הוא הימור שלו על עצמו. אין ספק שמבחינת כדורסל נטו, מקומו ב-NBA. עכשיו הוא צריך להראות לליגה שהעונש, ההשעייה, עבודות השירות, הייעוץ שקיבל לגבי הורות וזוגיות, שכל אלה עבדו. שהוא מוכן לחלק החדש בחיים שלו. שלכל מי שעבר עבירה, אפילו חמורה יותר מהעבירה המפלצתית שביצע ברידג'ס, מגיע הזדמנות שנייה. מעניין מה יש להגיד לנשים שיושבות בשורה הראשונה או האחרונה במשחקים של שארלוט להגיד על הזדמנות שנייה. אבל מי שואל אותן?

יום אחד המפלצת תתעורר שוב

"פצעים וסימני חניקה מאת גבר בוגר, איבוד הכרה כתוצאה מפגיעות ראש ומוח, חבלות ופצעים בכל הגוף, שברים וסדקים בצלעות, חבלות ליד העיניים, עצם אף שבורה, קרע בעור התוף, שריר מתוח בצוואר", זה מה שמצוין בתיק הרפואי שנפתח באותו לילה לג'ונסון.
אין שום סיבה, חוץ מטירוף מוחלט, שבגללה גבר בגודל של ברידג'ס יכול להסב נזק כזה למישהי שממש לא יכולה להגן על עצמה. זה לא רק הטירוף, ולא רק הסלחנות של הרשות השופטת, אלא החזרה המהירה לשגרה. בעוד כמה חודשים הכרוז יקרא למפלצת הזו בשמה. הצופים ימחאו לו כפיים. הבנאליה של הקאמבק.
צריך גם לזכור בהקשר הזה: ברידג'ס מעולם לא הודה במעשים המיוחסים לו. זה היה חלק מההסכם. הוא הסכים לעונש שהוטל עליו, אבל ללא הודאה. מבחינתו הוא בכלל לא עשה כלום. לפחות לא מה שמיוחס לו.
5 צפייה בגלריה
מיילס ברידג'ס
מיילס ברידג'ס
זה לא רק הטירוף, ולא רק הסלחנות של הרשות השופטת, אלא החזרה המהירה לשגרה. ברידג'ס
(צילום: AP Photo/Al Goldis)
5 צפייה בגלריה
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
קומישינר ה-NBA אדם סילבר
זה היה צריך להיות המקרה שבו ה-NBA והקומישנר אדם סילבר (בתמונה) מראים לאמריקה כמה ברצינות הם לוקחים את העבירה הזו
(AP)
ברידג'ס לא צריך חוזה חדש. הוא בכלל לא צריך לשחק כדורסל מול קהל שיעריץ אותו, אסור שיהיה מודל לחיקוי. אסור שיהיה במקום סגור בקרבת נשים. הוא כנראה קיבל הנחת סלב, דווקא כשהוא היה צריך להיות המקרה שבו ה-NBA והקומישינר אדם סילבר מראים לאמריקה כמה ברצינות הם לוקחים עבירה מהסוג הזה. מתברר שלא ממש ברצינות.
לברידג'ס יש נתונים גופניים, ויש לו כישרון, וביחד הם הפכו אותו לאיש מוכר ועשיר שהולך להתעשר פי כמה. הם גם קנו לו כרטיס שחרור מהכלא, ושיילך לעזאזל הילד הקטן שלו שתיאר בצורה גרפית איך אבא מרביץ וחונק את אמא וזורק את הטלפון שלה מהחלון.
יום אחד המפלצת שבתוך ברידג'ס תתעורר שוב. אף אחד לא טיפל בה. הגוף שהיא כלואה בו היה צריך ללכת לבדר צופים בקליעות מהשלוש. ואז יהיה הקורבן הבא. ויום אחד גם הכישרון ייעלם, ורק הזיכרון יישאר: מיילס ברידג'ס הוא הגופייה שעליה כתוב שארלוט והמספר הסימבולי אפס על חזהו.