למרות ההצהרה האחרונה של יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, כי אליפות העולם בשנה הבאה לא תתקיים בארץ - נראה שלבסוף היא כן תנחת בישראל.
מאחורי הקלעים נרשמה ביממה האחרונה התפתחות בנושא וחישוב על מסלול תקצוב לאליפות, שעל-פי ההערכות תעלה כ-40-30 מיליון שקל. איגוד הג'ודו צפוי להעביר בקרוב פנייה מסודרת למשרד התרבות והספורט, כשההערכה שגם ספונסרים והפילנטרופ סילבן אדאמס יעזרו במימון התחרות.
2 צפייה בגלריה
לניר והמדליה
לניר והמדליה
לניר ומדליית הזהב האחרונה מאליפות העולם
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
המוטו של שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, הוא לייבא תחרויות בינלאומיות מהסוג הזה ולשם כך אף שילש את התקציב המיועד לכך. יו"ר איגוד הגודו העולמי, מריוס ויזר, כבר נתן אור ירוק מבחינתו שהאליפות תתקיים בישראל.
אתמול נחשף ב-ynet כי נרשמה שיחת קשה בין שר התרבות והספורט מיקי זוהר ליו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי. בתום מסיבת העיתונאים שקיים פונטי, ובה אמר ש"הערבויות הכספיות מהמדינה לא מספיקות", החליט השר זוהר ליזום שיחה שבמהלכה הביע את מורת רוחו מהאופן שבו החליט האיגוד להציף את ההחלטה הדרמטית.
2 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים איגוד הג'ודו משה פונטי
מסיבת עיתונאים איגוד הג'ודו משה פונטי
ישיג את המימון? פונטי
(צילום: יאיר שגיא)
"איתי לא מדברים דרך התקשורת", אמר זוהר לפונטי. "כל מי שמעוניין בתקציב צריך להעביר פנייה מסודרת בהתאם לחוק וכל נושא ייבחן לגופו". גורם במשרד התרבות והספורט הוסיף: "מדובר בשיחה שפונטי לא ישכח כל כך מהר".
יש לציין כי לרוב אליפות עולם בשנה אולימפית היא חלשה מבחינת המשתתפים, כשרוב הבכירים מחליטים לדלג עליה ולא להסתכן בפציעה.