נואה ליילס הוא ככל הנראה השם החם ביותר שייזכר מאליפות העולם באתלטיקה שהסתיימה זה עתה בבודפשט. האצן האמריקאי הפך לראשון מאז יוסיין בולט שזוכה במדליית הזהב גם בריצה ל-100 מטר וגם ב-200 מטר, ולאחר מכן הגדיל כשהוסיף זהב נוסף עם נבחרת השליחים האמריקאית. עם זאת, ליילס הצליח להסתבך עם מספר כוכבי NBA לאחר דברים שאמר במסיבת עיתונאים בעקבות הזכייה השלישית שלו בזהב.
ליילס התייחס לכך שקבוצות שזוכות באליפות ה-NBA מתייחסות לעצמן כאלופות העולם. "איזה עולם? של ארה"ב?", אמר האצן בלגלוג. "שלא תבינו לא נכון, אני אוהב את ארה"ב, לפעמים, אבל זה לא העולם. אנחנו (הספורטאים שהגיעו לאליפות העולם) זה העולם. יש פה ספורטאים כמעט מכל מדינה שנותנים את כל מה שיש להם, נלחמים בשביל הדגל שלהם כדי לייצג את המדינות שלהם. ב-NBA אין דגלים".
2 צפייה בגלריה
האצן האמריקאי נואה ליילס
האצן האמריקאי נואה ליילס
חולל סערה. נואה ליילס
(Jewel SAMAD / AFP)
הדברים שאמר ליילס במסיבת העיתונאים
כל מי שנכח באותה מסיבת עיתונאים הגיב באהדה רבה לדברים שאמר ליילס, שאף זכה למחיאות כפיים. הסרטונים שמהדהדים את דבריו הפכו לוויראליים וזכו לתהודה רבה. כעת, מספר שחקני NBA החליטו להגיב, וכך נוצרה לה סערה קטנה בין כמה מהספורטאים הבכירים והמפורסמים של ארה"ב.
כוכבה של פיניקס סאנס, קווין דוראנט, הגיב בחשבון האינסטגרם שלו לדברים שאמר ליילס עם האמירה: "שמישהו ישיג עזרה לאח הזה". כוכבה השני של פיניקס, דווין בוקר, הגיב עם אימוג'י לעגני, בעוד דמיאן לילארד כתב "מה לעזאזל?".
2 צפייה בגלריה
שחקן פיניקס סאנס קווין דוראנט עם דווין בוקר
שחקן פיניקס סאנס קווין דוראנט עם דווין בוקר
לא אהבו את דבריו של ליילס. קווין דוראנט ודווין בוקר
(AP Photo/David Zalubowski)
אבל זה לא נגמר כאן. אלוף ה-NBA הטרי עם דנבר נאגטס, ארון גורדון, כתב: "שיהיה, אני מפרק את החבר הזה בריצה ל-200 מטר". כוכב גולדן סטייט ווריורס, דריימונד גרין עקץ גם הוא: "כשאתה מנסה לצאת חכם, וזה משתבש לך". שחקן יוטה ג'אז חואן טוסקנו-אנדרסון, שזכה ב-2022 באליפות עם גולדן סטייט ניסה להסביר את ההיגיון מאחורי הכינוי "אלופי העולם" שמנכסות לעצמן אלופות ה-NBA: "בפעם האחרונה שבדקתי, ה-NBA היא התחרות הכי טובה *בעולם*".
מנגד, ליילס קיבל גם הרבה תמיכה על הדברים שאמר, גם מספורטאים וגם מבדרנים בעולם ובארה"ב. הודף כדור הברזל דארל היל, שהתחרה באולימפיאדת ריו 2016, אמר: "שחקנים ב-NBA בטוחים שהם אלופי העולם כי הם מתחרים בטורונטו ראפטורס.
גם מריו לופז, שהנחה את הגרסה האמריקאית של התוכנית "אקס פקטור", וכיכב בסדרות כמו ניפ/טק והצלצול הגואל, הביע תמיכה בליילס: "בפרמייר-ליג האנגלית משחקים הכדורגלנים הכי טובים בעולם, אבל האלופות שלהם לא מתייחסות לעצמן כאלופות העולם, ובכל מדינה בעולם משחקים כדורגל".