קבוצת הכדורסל של מכבי ת"א לא נמצאת במצב טוב. הסיבה לכך היא הפער העצום שנוצר בין הציפיות הגדולות ליכולת הבינונית.
כבר כמה שנים שמכבי ת"א מדשדשת, ואינה מזכירה את היכולות וההישגים שלה בעבר, במיוחד ביורוליג, הליגה השנייה בטיבה בעולם והמסגרת האירופית המובילה. כאשר יורדים לעומק הדברים ומחפשים מה הוביל לכך, אפשר להצביע על נקודות ברורות. קודם כל, לצהובים אין את היכולת הכספית להתמודד בצורה אמיתית עם ענקיות היבשת, קבוצות כמו ברצלונה, צסק"א מוסקבה או חלק מהטורקיות, שמסוגלות להציע לכוכבים - אפילו כאלה שהתבססו ב-NBA (כמו למשל ניקולה מירוטיץ' שהגיע לבארסה) - חוזים בסכומים גבוהים.

1 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס עם הכדור
יאניס ספרופולוס עם הכדור
יאניס ספרופולוס עם הכדור
(צילום: ראובן שוורץ)

נקודה חשוב נוספת היא המחסור באיש מקצוע מעולה שיפיק מהתקציב הנוכחי את המירב, יבחר שחקנים טובים ויגלה כמה שחקנים בעלי פוטנציאל שעדיין לא מומש ויכולים לפרוץ בצהוב. מנהל מקצועי ששולט בעניינים. הקבוצה גם זקוקה למאמן מהטובים שישנם באירופה (יאניס ספרופולוס אינו כזה). בפעם האחרונה בנבחר מאמן בעל טביעת עין נפלאה, זה היה פיני גרשון שהביא את מכבי ת"א להישגים מפתיעים.
לצערי, על מכבי ת"א ועל אוהדיה, שאני נמנה עליהם, להשלים עם העובדה שעם תקציב ממוצע באירופה אין לה סיכוי סביר לחזור לימיה הגדולים ולזכות ביורוליג בשנים הקרובות. עלינו להתאים את הציפיות ליכולת הכספית, ולהבין כי מכבי ת"א היא קבוצה שלא תגיע להישגים גבוהים, אולי מקסימום חזרה לפלייאוף. עד אשר לא יימצא ספונסר או שותף שיוכל להזרים כ-10 מיליון דולר לקופה הריקה, לא נוכל לצפות באמת לכך שהקבוצה תתמודד על אליפות אירופה.
אלו העובדות - ואף על פי כן אני מקווה שנראה התעלות של הקבוצה באירופה בעונה הקרובה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.