הפועל ירושלים בגלגולה החדש הבינה משהו עמוק על ליגת העל: כדי להפוך למועדון יציב בליגה הבכירה, צריך שיהיה לו פנים. דמות מובילה שמזוהה עם הקבוצה. בעידן הנוכחי, אי־אפשר שזה יהיה שחקן. אי־אפשר שזה יהיה מנהל (אלא אם קוראים לך אבי לוזון), אז נשאר רק המאמן. זיו אריה הוא הפועל ירושלים. גם אם הוא פותח את הליגה עם 2 נקודות מ־27, שווה לה לספוג את זה. עם איזה עוד מאמן אפשר לעשות סרטון החתמה עם הפתיח של "הסופרנוס" ולשבור את הרשת? רק עם אחד שממש אוהב את המועדון, והוא אוהב אותו בחזרה.
זיו אריה נולד להיות בוס קשוח. הוא צרח על מתן חוזז במהלך משחק מול הפועל ת"א, ולא היה אכפת לו שכולם רואים. במועדונים אחרים מקרה כזה לא היה עובר בשקט, אולי אפילו היה יוצר מתח בחדר ההלבשה. אבל זה כבר נהיה חלק מהמופע של אריה. פעם הוא צועק על שחקן, פעם עונה תשובות מוזרות לשדרי קווים ופעם הוא מקריא מכתב. בסופו של דבר, הוא מצליח להביא את הפועל ירושלים לראש הכותרות, לקבוצה שמדברים עליה למרות תוצאות בינוניות, וזה לפעמים חשוב יותר מניצחונות.
3 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
(איור: ליאו אטלמן)
הפועל ת"א מתכוננת להפועל פ"ת
(ONE)
הפועל ירושלים לא רוצה להיות קבוצה שכולם אוהבים, קבוצה כזאת לא תחזיק מעמד ולא תוציא את אוהדי בית"ר ירושלים מדעתם. הפועל ירושלים לא רוצה להיות מאמי, היא רוצה לדחוף אצבע בעין. היא אמנם קבוצת אוהדים, אבל יש לה חלק אפל כמו אצל טוני סופרנו. להיות חמודים לא עוזר להישאר בליגה, תשאלו את הפועל פ"ת.
זיו אריה צמח עם הפועל ירושלים, הוא הפך למאמן בכיר והיא חזרה לקדמת הבמה של הכדורגל הישראלי. זה נראה כאילו הם תלויים אחד בשני. מועדון אחר היה נפרד מזיו אריה כבר בעונה הראשונה של הפועל ירושלים בליגת העל, כאשר היא נאבקה בתחתית. זה הרי התסריט הקבוע. אבל הפועל ירושלים הסתכלה החוצה וראתה את שוק המאמנים הדל, מלא במאמנים גנריים שיצאו מאיזה פס ייצור סודי. כולם מדברים אותו דבר, משחקים אותו דבר ומשיגים את אותן תוצאות. זיו אריה אולי לא תמיד מביא ניצחונות, אבל אי־אפשר להתעלם ממנו. הוא הבוס של ליגת העל כרגע.
3 צפייה בגלריה
בית"ר ירושלים הפועל ירושלים זיו אריה
בית"ר ירושלים הפועל ירושלים זיו אריה
צמח עם הפועל ירושלים. אריה
(צילום: עוז מועלם)

תיאטרון ירושלים

ההישג הגדול של הפועל ירושלים וזיו אריה הוא שיש להם שונאים, יש אוהדים בליגה שמתים לראות אותם מפסידים ונופלים, שעדיין קוראים להם "קטמון" בזלזול מופגן. הפועל ירושלים היא בעיניהם קבוצה מתנשאת עם אוהדים־עיתונאים וגב חזק מהתקשורת, כשאין לה בעצם על מה להתנשא. בעיניהם היא עוד קבוצה בליגה. היא נכנסה לחלק מאוהדי בית"ר מתחת לעור והיא מתענגת על היריבות הזאת. אין ספק שגם זיו אריה נהנה מהכותרות שהוא עושה, ואוהב את דמות המאמן האמוציונלי והלא צפוי. הוא יודע שמאמנים נחמדים מגיעים אחרונים.
הפועל ת"א – הפועל פ"ת | שבת, 20.00
אחרי הפגרה המיותרת בהיסטוריה, הפלייאוף התחתון חוזר בגדול עם "משחק העונה של התחתית". מצד אחד, הפועל ת"א שלא יודעת לכבוש, מצד שני, הפועל פ"ת שלא יודעת לנצח. יוסי אבוקסיס בא להפועל ת"א בתור הפתרון, אבל עוד משחק בלי שלוש נקודות ויתחילו לראות בו את הבעיה. אם לא תנצח עכשיו, אז מתי? בעונה הבאה בלאומית?
3 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב
הפועל תל אביב
ינצחו ב"משחק העונה של התחתית"? שחקני הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
מכבי חיפה - סכנין | שבת, 17.45
ברק בכר יושב בבית ורוצה לראות איך מכבי חיפה מתחננת אליו כדי שיחזור להציל אותה, והתיקו מול מכבי ת"א דחה את פסטיבל חזרתו בשבוע נוסף. אם דגו לא ינצח את סכנין, כנראה שפסטיבל בכר יתחיל רשמית - והמאמן הנוכחי יגלה שלא הזמינו אותו. יחד עם זאת, ניצחון חיפאי והפסד של מכבי ת"א לבאר־שבע ביום שני זה לא תסריט מופרך. ואז דגו יקרא שהוא "מועמד" גם לעונה הבאה.
מ.ס אשדוד - מכבי נתניה | ראשון, 20.00
זילזלתם באלי לוי? אז הוא הביא ניצחון על מכבי פ"ת, שגרם לכל התחתית להיכנס להיסטריה. לצערו הפגרה קטעה לאשדוד את המומנטום ובינתיים מרקו בלבול התחיל ברגל ימין בנתניה. ככה זה בעונת ירידה - הכל הולך נגדך.
פורסם לראשונה: 01:30, 12.04.24