בעוד תשעה ימים, קצת לפני חצות, עשוי אלון חזן להיכנס להיסטוריה של הכדורגל הישראלי כמאמן הראשון שמוביל את הנבחרת לאליפות אירופה – אבל כדי לעמוד במשימה הוא צריך לצלוח חתיכת אתגר שאף מאמן לאומי אחר לא התמודד איתו בעבר.
בלי תירוצים. בניגוד לעבר, בקמפיינים של ציפיות בלתי ריאליות, הפעם העלייה ליורו לא בשמיים. שווייץ אמנם נבחרת עדיפה, אבל גם היא שבירה כפי שניתן היה לראות בתיקו הביתי שלה עם בלארוס. רומניה, לעומת זאת, היא נבחרת שאפשר לנצח גם במשחק ביתי שלא נערך בבית. אבל המשימה לא פשוטה לנוכח הנסיבות: ארבעה משחקים בתשעה ימים, שנערכים בשלוש מדינות (קוסובו, הונגריה ואנדורה), כל זאת בזמן שחצי הרכב מגיע מליגה שלא משוחקת כבר חמישה שבועות והאימון המסכם אמש היה הראשון שבו עמד לרשותו של חזן סגל מלא. לא בכדי הוא זימן 30 שחקנים, כדי שיהיו לו גם מחליפים איכותיים שיוכלו לעלות מהספסל.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל באימון
נבחרת ישראל באימון
אימון ראשון עם סגל מלא. אתמול בקוסובו
(צילום: Armend NIMANI / AFP)
בנבחרת לא מנמיכים ציפיות, והמנהל המקצועי יוסי בניון אמר לקראת סדרת המשחקים המפרכת: "אין תירוצים, אנחנו עולים ליורו. אנחנו עולים לנצח בכל משחק, כל אחד מהם חשוב, אבל ברור לכולנו שרומניה זה המשחק הכי חשוב. אם ננצח אותם, גם שש נקודות יכולות להספיק".
גלוך תופס פיקוד. הפוקוס הולך באופן טבעי לחזרה של ערן זהבי, אבל בהיעדרו של מנור סולומון הפצוע, אוסקר גלוך הוא הפנים של הנבחרת - והיא מקבלת אותו בכושר שיא. אולי בליגה האוסטרית הוא מוריד הילוך, אבל במשחקי ליגת האלופות הוא פשוט מככב, וייתכן שכבר בינואר או לכל היותר בקיץ יימכר ב־25 מיליון יורו. חזן מתלבט אם להציב אותו בכנף השמאלית במקום מנור סולומון או במקום הטבעי שלו מתחת לחלוץ. הוא מהשחקנים שיכולים לעשות את ההבדל במהלך אחד, ובינתיים הוא חתום על ניצחון החוץ בבלארוס והתיקו ברומניה.
2 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של ידיעות אחרונות, הבוקר
שער מוסף הספורט של ידיעות אחרונות, הבוקר
שער מוסף הספורט של ידיעות אחרונות, הבוקר
סיוע מבחוץ. שגיב יחזקאל ורמזי ספורי מציגים יכולת גבוהה באנטליהספור, ולא בכדי המאמן נורי שאהין התעקש להשאיר אותם למשחק שלשום נגד אנקרגוצ'ו. יחזקאל פתח בהרכב נבחרת ישראל בשני המשחקים האחרונים כברירת מחדל אחרי שליאל עבדה ודולב חזיזה נפצעו, והציג יכולת מצוינת. שני עוגנים נוספים הם שוער הכוכב האדום בלגרד, עומרי גלזר, אחת הנקודות האור הבודדות בקבוצה הסרבית, ונטע לביא שהיה אחד מהמצטיינים בנבחרת בהתכנסות הקודמת מול רומניה ובלארוס.
שיכון ותיקים. אלי דסה וערן זהבי, מהבולטים בנבחרת בעשור האחרון, נמצאים תחת סימן שאלה. דסה שחקן הרכב בדינמו מוסקבה, אבל היכולת שלו בנבחרת ירדה, ולכן יש חשיבות גדולה למנהיגותו. זהבי, מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים, מגיע אחרי משחק אחד בלבד בחמשת השבועות האחרונים. הוא היה באנקר במדים הלאומיים, אבל אחרי שנתיים בחוץ יצטרך להזכיר לכולם שהוא מכונת שערים.
הגנה חלודה. למעט הלגיונרים עומרי גלזר ודסה, יתר שחקני ההגנה של הנבחרת צריכים להסיר חלודה תוך כדי המשחקים. מיגל ויטור שמר על כושר בפורטוגל, אבל משחקו האחרון היה אי שם בספטמבר; רוי רביבו ודור פרץ (כבש צמד) שיחקו עם מכבי ת"א בקונפרנס־ליג; שון גולדברג היה פצוע וחולה; סתיו למקין רק חזר מפציעה וישב על הספסל של שחטאר שניצחה את ברצלונה בליגת האלופות. המשחק נגד בלארוס בבלומפילד היה הראשון אחרי 18 רצופים שהנבחרת ספגה בהם, וחזן מקווה ליצור מומנטום בהגנה למרות הקשיים.