“עמיר נוסבאום מאמן גרוע", "סלובודן דראפיץ' חושב שאני בובה, הוא מאמן לא טוב", "חיים סילבס נכשל בגדול", "בני בן זקן חוצפן", "תומר קשטן לא צריך להיות מאמן" על החתום: הבוס שלהם (לשעבר), איזי שרצקי. האדם האחרון שהייתם רוצים לעבוד אצלו, לקרוא לו "בוס מהגיהנום" זאת מחמאה.
זה כיף לצחוק על המאמנים בליגת העל שעוברים מקבוצה לקבוצה במהירות של שבה מחליפים צמיגים בפורמולה 1, להסתלבט על כך שהם דומים, לקרוא לכולם באותו שם ("המימרים"), אבל השבועות האחרונים מוכיחים שאימון קבוצה בליגת העל הוא לא החלום שמוכרים לנו בפוטבול מנג'ר. נראה שמדובר בעבודת מהסיוטים הכי גרועים. מי שעדיין מתעקש לאמן כנראה ממש מכור למקצוע, או מזוכיסט.
2 צפייה בגלריה
עירוני קריית שמונה הפועל רעננה
עירוני קריית שמונה הפועל רעננה
רחוק מלהיות הבוס המושלם
(צילום: אפי שריר)
כי לעבוד בליגת העל זה לעבוד אצל אנשים כמו איזי שרצקי, אתה לכאורה בא לאמן אבל מגלה שהטייטל שנתנו לתפקיד שלך ריק מתוכן. לאף אחד לא אכפת מהידע המקצועי שלך, אתה כאן כדי לשרת את בעל הבית. ואם לא תציית לו אז כדאי לך להיערך למתקפה תקשורתית, בה "בעל הבית" יעשה הכל כדי להשפיל אותך עד עפר ("מאמן גרוע!"), לעשות ממך סמרטוט ("חוצפן!), לערער את תפיסת המציאות שלך ("לא בעטנו שלושה חודשים לשער!"), והתקשורת תחגוג על זה. כי ככה זה עם איזי, הוא "טיפוס מיוחד", "אותנטי", ש"אומר מה שהוא חושב".
אז זהו, ש"האותנטיות" של שרצקי תמיד מגיעה על חשבון אחרים, הוא פוגע בהם בלי רחמים, לא מתבייש לרסק אותם אם הם לא סרו למרותו. גם אם הם מגלים כלפיו נאמנות רוב הזמן, לבוס המפונק זה לא מספיק, הוא דורש צייתנות עיוורת. והכי גרוע? גם אם תעשה מה שהוא יגיד, אבל הקבוצה תפסיד - אתה תהיה זה שתשלם את המחיר. כל חטאו של דראפיץ' היה שהעז לחלוק על הבעלים הגאון, שמשקיע מדי שנה מיליוני שקלים לטענתו אך בקושי מגיע לפלייאוף העליון, ולפעמים גם מוצא את עצמו במאבקי תחתית מול קבוצות עניות בהרבה (מעניין למה). אם לא היו אנשי מקצוע לידו, קריית שמונה כבר מזמן הייתה יורדת ליגה. כי עם איך שזה נראה, ק"ש מצליחה להישאר בליגה למרות איזי ולא בזכותו.
2 צפייה בגלריה
דראפיץ' על הקווים
דראפיץ' על הקווים
דראפיץ'. עוד קורבן של איזי
(צילום: עוז מועלם)
בזמן שהעולם מתעורר ושם יותר לב לתופעות כמו התעמרות בעבודה, בכדורגל הישראלי העסקים נמשכים כרגיל. איזי שרצקי ממשיך לזהם את השיח הספורטיבי כמעט בכל פעם שהוא פותח את הפה, מתוך מחשבה שמותר לו להגיד הכל, עם אפס קלאס. ואם יעבירו עליו ביקורת, אז הוא יעזוב את קריית שמונה (בבקשה, רק לא זה. מה נעשה בלי פצצת הרייטינג הזו בליגת העל?).
שרצקי חושב שהכל מגיע לו,. הספורט בארץ מאוהב בביריונים ש"אומרים מה שהם חושבים", בשחקנים מלוכלכים ש"מתנהגים כמו גברים" ובדיוק כמו שאמרה אתי כרייף: מי אתם שתגידו לשרצקי נו-נו-נו? אתם אלוהי המוסר? אחרי דראפיץ' יגיע הקורבן הבא, והוא יקבל בדיוק את אותו היחס. כי זה כולה "איזי והשטויות שלו".