היום האחרון של טורניר המאסטרס בירושלים נפתח הבוקר (חמישי), ובנבחרת הישראלית הצליחו לעלות על הפודיום שוב עם עוד שתי מדליות. פיטר פלצ'יק ורז הרשקו זכו במדליית ארד, לאחר שהתעשתו מהפסדים מאכזבים בחצי הגמר. בסך הכל יש ארבע מדליות לנציגים ישראלים בטורניר, זאת אחרי מדליות הזהב של ברוך שמאילוב והארד של גילי שריר ביומים הקודמים של התחרות.
פלצ'יק (100 ק"ג) זכה מדליית ארד, לאחר שגבר על טומה ניקיפורוב הבלגי בזכות ווזארי. זו המדליה השנייה של פלצ'יק במאסטרס אחרי שזכה בארד גם בטורניר אשתקד בארד. פלצ'יק הגיע למעמד אחרי שניצח באיפון בניקוד זהב את מייקל קורל ההולנדי, בסיומו של קרב ממושך שנמשך שבע דקות וחצי.
5 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק
הישג נהדר. פיטר פלצ'יק
(צילום: אלן שיבר, איגוד הג'ודו)
לפני כן הפסיד פלצ'יק באופן אכזרי לגיאורגי איליה סולמאנידזה ברבע הגמר, אחרי שספג ווזארי שלוש שניות לסיום הקרב. קודם לכן הוא ניצח את נורליחאן שארחאן הקזחי עם ריתוק לאחר שהקרב נכנס לניקוד זהב, ועבר גם את מתיאס מאדסן מדנמרק בזכות איפון.
לאחר הזכייה אמר פלצ'יק: "יש משהו עם הקהל הזה. אני מרגיש אותו בלב שלי כל הקרב. אני מנסה לתת הכל, ואת כל מה שאני יודע לעשות. אני קצת מבואס על רבע הגמר. טעות של חצי שנייה של ריכוז וזה עלה לי בקרב".
5 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק
ניצח בווזארי וזכה במדליה. פיטר פלצ'יק
(צילום: אלן שיבר, איגוד הג'ודו)
5 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק
הג'ודוקא הישראלי פיטר פלצ'יק
פלצ'יק על הפודיום
(צילום: אלן שיבר, איגוד הג’ודו )
גם רז הרשקו (78 ק"ג) זכתה במדליית הארד. לאחר הפסד מסתכל בחצי הגמר, הצליחה הישראלית לגבור על ליאה פונטיין גדולת המימדים, זאת למרות יתרונה הפיזי הברור של היריבה. הרשקו תקפה שוב ושוב את הצרפתייה, שהייתה סטטית ונענשה שלוש פעמים - מה שגרר הפסד ומדליה להרשקו.
קודם לכן, הפסידה הרשקו בחצי הגמר לקוראלי היימה מצרפת. לאחר שהרשקו הובילה בוואזרי, הקרב הופסק לזמן רב לטובת טיפול בהיימה שנפגעה בפניה. כשחזרה, הצליחה הצרפתייה להשוות עם ווזארי משלה. הקרב נכנס לניקוד זהב, שבו היימה השיגה ריתוק ועלתה לגמר על חשבונה של הג'ודאית הישראלית. לפני כן, הרשקו עברה את מוירה מורילו מהרפובליקה הדומיניקנית ואת שיאן שו הסינית - שתיהן ספגה שלושה עונשים.
5 צפייה בגלריה
רז הרשקו
רז הרשקו
שתי מדליות לישראל ביום האחרון של התחרות. הרשקו
(צילום: אלן שיבר, באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
לאחר הזכייה אמרה הרשקו: "כשאני זוכה גם הקהל זוכה. בחמש השנים האחרונות לא כ"כ הצליח לי. שנה שעברה נפרץ מחסום אצלי, לא יודעת. עכשיו עוד מדליה זה פשוט מטורף, אין לי מילים". על השנה האחרונה בה עלתה על הפודיום הרבה: "זה תמיד מרגש ולא מובן מאליו. המטרה שלי תמיד לכוון הכי גבוה שיש, למדליית זהב. הפעם יצא ארד, אבל זה גם לשמחתי, שרק ימשיך טפו טפו".
על העידוד של הקהל הביתי: "זה מרגיש נהדר. מטורף. יודעים להרים, לתמוך, לעודד. מרגישים את הרוח הגבית. הנבחרת שלי היא הכי טובה בעולם. אנחנו ביחד כנבחרת, כמשפחה, מצליחות כל פעם מחדש לשבור כל גבול שהוא אפשרי, כי הכל אפשרי".
5 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלית רז הרשקו
הג'ודוקא הישראלית רז הרשקו
שנה נהדרת. רז הרשקו
(צילום: אלן שיבר, איגוד הג’ודו )
גיא גורביץ' (90 ק"ג) הפתיע כשהגיע גם הוא לרבע הגמר, אך כמו פלצ'יק לפניו גם הוא הפסיד בשלב הזה ליריב גיאורגי - לוקה מאיסורדזה, שהשיג ריתוק שהכריע את הקרב. לאחר מכן גורביץ' הפסיד לגיאורגי נוסף, בקה גוויניאשווילי הגיאורגי וסיים את התחרות במקום השביעי. לפני כן גורביץ' ניצח בקרב הראשון באיפון את ממדאלי מחדייב מאזרבייג'אן, ובשמינית הגמר עבר גם את דויד קלאמרט הצ'כי בזכות איפון בניקוד זהב. לי קוכמן, שהשתתף גם הוא במשקל הזה, הודח בשמינית הגמר על-ידי מוראו סאנשירו היפני.
ענבר לניר (78 ק"ג) שקיבלה את ההגרלה הקשה ביותר, הפסידה באיפון לריקה טקאיאמה היפנית וסיימה את דרכה בתחרות. סרפים קומפנייץ (100+ ק"ג) הודח באיפון בקרב הראשון שלו על ידי ילה סניפה ההולנדי.
פורסם לראשונה: 12:45, 22.12.22