אחרי ספקולציות והערכות בנושא, עכשיו זה רשמי: איגוד הטניס הספרדי הודיע היום (רביעי) כי רפאל נדאל זומן לסגל נבחרת ספרד למשחקים האולימפיים. שם, בנוסף לתחרות היחידים, ישתף פעולה בתחרות הזוגות עם הזוכה הטרי בטורניר רולאן גארוס, קרלוס אלקראס.
רק לפני כשבועיים נדאל בן ה-38, שיאן הזכיות ברולאן גארוס (14), הודח בסיבוב הראשון בצרפת מול הפיינליסט אלכסנדר זברב, במשחקו האחרון אי פעם בתחרות האהובה עליו.
2 צפייה בגלריה
נדאל
נדאל
נדאל לפני כשבועיים על החימר ברולאן גארוס
(צילום: EPA/TERESA SUAREZ)
2 צפייה בגלריה
קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
האלוף הטרי ישתף פעולה עם גיבור הילדות שלו. אלקראס
(צילום: Alain JOCARD / AFP)
"סיכוי גבוה שלא אחזור לשחק כאן מולכם", שיתף נדאל, שבקושי שיחק בשנה וחצי האחרונות בגלל פציעה והגיע לטורניר מהמקום ה-276 בעולם, "אבל אני נהנה, מלטייל עם המשפחה, הגוף מרגיש קצת יותר טוב. אולי בעוד חודשיים אגיד 'די, אני לא יכול לתת שום דבר', אבל אני עדיין לא מרגיש ככה. אני מקווה לחזור למגרש הזה באולימפיאדה, זה מה שמניע אותי. זו הולכת להיות הזדמנות נוספת ואני באמת מקווה להיות מוכן היטב".
עכשיו כאמור, הגיע ההודעה הרשמית שתחזיר אותו שוב למגרש שהוא כה אוהב. נדאל ואלקראס יטלו חלק בתחרויות היחידים והזוגות. לעומת נדאל שכבר מחזיק במדליית זהב ליחידים במשחקים בייג'ינג 2008 וזהב ב-2016 בזוגות (כששיחק עם מארק לופז), הטניסאי בן ה-21 יערוך את הופעת הבכורה שלו באולימפיאדה.
מסע"ת לקראת אולימפיאדת פריז 2024
(באדיבות ONE)
נדאל זכה כאמור 14 פעמים ברולאן גארוס, שמונה פעמים יותר מביורן בורג שנמצא במקום השני בטבלת הזכיות, והוא מכונה "מלך החימר" בשל השליטה האבסולוטית שלו בטורניר. מאזנו באליפות צרפת עומד על 112 ניצחונות לעומת ארבעה הפסדים בלבד. הוא הפסיד לרובין סודרלינג ולנובאק ג'וקוביץ' (פעמיים), ולאחרונה גם זברב נכנס לרשימה המכובדת. בזכייה הראשונה שלו בטורניר, ב-2005, הוא היה רק בן 19.
באליפות אוסטרליה 2023 נפצע נדאל בירך, ומאז התקשה לחזור למגרשים. הוא חזר לעונת החימר במטרה להגיע בכושר שיא לצרפת, אבל הודח בסיבובים הראשונים של הטורנירים בברצלונה, מדריד ורומא. בזכייה האחרונה שלו ברולאן גארוס ב-2022 חשף כי הוא לא יכול לעלות למגרש בלי זריקות נגד כאבים.
אלקראס (2 בעולם), כאמור, זכה השבוע ברולאן גארוס בפעם הראשונה בקריירה אחרי ניצחון על אלכסנדר זברב (4) בגמר. הוא רשם גראנד סלאם שלישי בקריירה, ועקף את נובאק ג'וקוביץ' (3) בדירוג העולמי, אותו מוביל יאניק סינר.