פלויד מייוות'ר היה אחד מהספורטאים הראשונים שעמד לצד ישראל לאחר השבת של ה-7 באוקטובר. כשכולם גמגמו הצהרות נייטרלית, המתאגרף האגדי היה חד משמעי. בנוסף, הוא הפך את התמיכה למעשית, כששלח לישראל את המטוס הפרטי שלו, ובו ציוד עבור חיילים שכלל מים, מזון וגם אפודים.
אתמול (שלישי) זכה הספורטאי בן ה-46 להרבה כבוד, בטקס התרמה מיוחד שהתקיים בפלורידה, ובו זכה בתואר "אלוף ישראל". האירוע הופק על ידי "חברים של מגן דוד אדום באמריקה", ונכחו בו מאות אורחים, בניהם סלבריטאים יהודים כמו השחקנית עמנואל שריקי וכוכבת הטיקטוק מונטנה טאק. במהלך האירוע גייס מד"א כ-4 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
פלויד מייוות'ר
פלויד מייוות'ר
הרבה כבוד. פלויד מייוות'ר
(צילום: Ethan Miller/Getty Images/AFP)
סיפור האהבה בין ישראל למייוות'ר החל בשנה שעברה. הוא הגיע בנובמבר 2022 לביקור מפתיע. היה בכותל המערבי, הסתובב בשוק מחנה יהודה וביקש המלצות לשווארמה ממעריצים, והיה אורח של חברו קסבייר מנפורד בדרבי התל-אביבי בכדורסל. התמונה שהעלה בפוסט התמיכה שלו עם פרוץ המלחמה הייתה מהביקור בכותל המערבי.
כאמור, מלבד התואר שנתנו לפלויד, מטרת האירוע אמש הייתה לגייס תרומות עבור מד"א, כשבין היתר קיימו המפורסמים במקום מכירות פומביות שהכנסותיהן עברו לארגון ההצלה הישראלי. מייוות'ר הציע למכירה כרטיס למושב הסמוך למושבו על הפרקט במשחק של מיאמי היט, ושני כרטיסים לקרב הקרוב שלו נגד ג'ון גוטי השלישי.