האי ז'פאו הוא פנינה אקזוטית וטרופית, לא רחוק מעיר הנמל הברזילאית אנגרה דוש רייש. גודלו עומד על 2,500 מ"ר, ועל פי הדיווחים שרצים בתקשורת העולמית, הוא כולל בין השאר שלושה מתחמי יוקרה ומנחת מסוקים שממנו אפשר להגיע תוך חצי שעה לריו דה־ז'ניירו. עשרה אנשי צוות ושפים מתחזקים את המקום על בסיס קבוע. לפי האתר של המקום, לילה אחד שם עולה 20 אלף שקל. אבל יש מישהו שרוצה את ז'פאו לעצמו, לא רק ללילה, ומוכן לשלם 9 מיליון יורו לבעלים שמחזיק בו. וכשזה יקרה, כולם יכירו אותו בתור האי של ניימאר.
או, הנה שם שלא שמעתם מזמן. הפעם האחרונה בה החלוץ הברזילאי שיחק כדורגל הייתה ב־18 באוקטובר 2023. מאז, פציעה בברך שלחה אותו לעשות את מה שנראה שהוא אוהב יותר מאשר לשחק – חופש. עם תקופת החלמה ממושכת, ובלי המתח העצום של נבחרת ברזיל או תג המחיר שלו בסעודיה, הוא נהנה משנה נטולת לחצים מצד נבחרת ברזיל או אל־הילאל הסעודית ששילמה לו ועבורו הון. בתור מישהו שמשתכר 3 מיליון יורו בשבוע (!) ויותר מ־150 מיליון בשנה, אין לו בעיה לחיות את החיים הטובים, והוא זקוק לפחות משבוע עבודה סטנדרטי כדי לקנות את האי המדובר.
3 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
חזר להתאמן לפני כשבועיים וחצי. ניימאר
(צילום: AP Photo/File)
והנה פתאום, אחרי יותר משנה בחוץ, ניימאר חוזר להיות ספורטאי. כבר זמן רב לפני הפציעה, גם לפני המעבר לסעודיה, הוא ספג ביקורות על חוסר המקצוענות והחשק שהוא מפגין. האם עכשיו נקבל פתאום גרסה מחודשת של אחד השחקנים המסעירים בשנות האלפיים?

מסיבות, פוקר, עצבים

כאמור, מחרתיים תעבור שנה בדיוק נטולת כדורגל בחיי ניימאר. הוא עבר בתחילת נובמבר 2023 ניתוח לתיקון קרע ברצועות הברך ובמניסקוס, זכר לפגיעה במשחק מול אורוגוואי במוקדמות המונדיאל. זה הגיע אחרי שהספיק לשחק רק חמש פעמים במדי אל־הילאל, מועדון שהיה מוכן לשלם עבורו 90 מיליון יורו לפ.ס.ז', בתקווה שישחזר את אפקט כריסטינאו רונאלדו באל־נאסר ויביא יוקרה למועדון ולכדורגל הסעודי.
3 צפייה בגלריה
ניימאר ואייל שמחון
ניימאר ואייל שמחון
ניימאר בסצנת הפוקר. אוהב לעשות חיים
(צילום: אייל שמחון)
החלוץ חזר להתאמן לפני כשבועיים וחצי, והדיווחים מאל־הילאל אופטימיים, טוענים כי אפילו קיים סיכוי שיוכל לחזור למדי הקבוצה בשבוע הבא. לפני כן, רופא נבחרת ברזיל רודריגו לסמאר, שביצע את הניתוח, יגיע במיוחד לסעודיה כדי לבחון את מצבו של השחקן. זה לא שלמועדון יש סבלנות לעוד עיכובים: מלכתחילה, התקווה הייתה שכבר יהיה פעיל אחרי החלמה קצרה יותר, אך הוא נכשל במבדקים הפיזיים בתחילת ספטמבר. וגם כך הוא כבר עולה לסעודים על העצבים.
העניין המדובר התרחש בחודש שעבר. על פי העיתון הספרדי "מארקה", אנשי אל־הילאל לא אהבו את שרשרת הפוסטים הראוותניים של ניימאר באינסטגרם: "בקרב המועדון והליגה הסעודית קיים כעס גדול על השחקן", נטען. "באל־הילאל חשבו שכבר יהיה כשיר, אבל ההתנהלות שלו מחוץ למגרש אינה מקצוענית. לדעתם, חלק מהפרסומים שלו ברשתות החברתיות מעידים על הזנחה. קצת נמאס להם ממנו". מה רואים שם? אתם יודעים, ניימאר – מסיבות לא צנועות, משחקי פוקר, לא בדיוק הדברים שהסעודים השמרנים רוצים לעודד בקרב האוהדים. וכמובן, לא בדיוק הדברים שניימאר יכול לעשות כמו שהוא יודע במדינה כמו סעודיה.
3 צפייה בגלריה
ניימאר סנטוס
ניימאר סנטוס
בליגה הברזילאית ניימאר היה ויהיה בדרגת אל
(צילום: gettyimages)
בשנה הזו עלתה טענה נוספת, בנוגע למשקל של ניימאר שלא שמר על עצמו בלי אימונים. הוא ענה למבקרים כי "לא מדובר בשומן, אלא במשקל של יופי", והאמת היא שמאז הוא עבד על עצמו וחשף לפני מספר ימים בסרטון את הגוף המחוטב שעיצב.

הלב רוצה לסנטוס

מבחינת יכולת, גם אם לא יהיה עצמו במשחקים הראשונים, אין סיבה שניימאר יתקשה בליגה הסעודית, בה נראה די נינוח במעט שהספיק לעבור (שער ושלושה בישולים בחמישה משחקים בכל המסגרות). הבעיה היא שוב החשק. למרות שניימאר מרוויח סכומים מטורפים, יכול להיות שזה מספיק עבורו והוא מוכן לשלב הבא. בברזיל כבר פירסמו כי הוא לא מתכוון להשלים את חוזהו באל־הילאל, שיסתיים ביוני, אלא לעזוב חודשיים לפני כן ולהצטרף מחדש לקבוצת נעוריו סנטוס.
בליגה הברזילאית הוא יהיה בדרגת אל, ולא משנה אם ישחק טוב או לא. הוא יוכל להשתקם מנטלית, אולי אפילו לחזור בנקודה מסוימת לנבחרת האבודה שלו לפני מונדיאל 2026, ולנסות לחבר אותה מחדש אחרי תקופה קשה.
הוא בשלב כזה בחיים שהוא רוצה ליצור לעצמו את המסגרת הנוחה ביותר אחרי שהשיג הכל באירופה – קרוב לבית, ליד החברים (כנראה באי החדש), מוקף בקהל מעריץ. אפילו זוגיות מחממת לב עומדת על הפרק, כי מסתמן שניימאר חזר לזרועותיה של הדוגמנית והמשפיענית ברונה ביאנקרדי, אחרי שהשניים נפרדו לפני שנה, ממש אחרי לידת בתם המשותפת. הוא מוכן למשפחה אמיתית?
זה ניימאר. ואם יצליח לשלב כדורגל, כיף וחופש בפעם הראשונה בקריירה, אפשר רק לשמוח עבורו.
פורסם לראשונה: 01:30, 16.10.24