זה קרה ביום שני בטוטו-טרנר, שלוש דקות וארבעים שניות אחרי שפארפה גיאגון נכנס לשחק. הקשר מחוף-השנהב ירד אחורה לעזור מול משחק הלחץ של הפועל באר-שבע וקיבל את הכדור מהשוער דניאל פרץ. גיאגון היה עם הפנים לפרץ, ורועי גורדנה הגיע מאחוריו במחשבה לנצל אולי אפשרות בחוסר תשומת לב, ואז לחטוף את הכדור. גיאגון נגע בכדור ברכות ברגל ימין, נגיעה מהירה ומושלמת שסידרה את הכדור בדיוק במקום בו רצה אותו. הוא הסתובב שמאלה ועבר את גורדנה, שמצא עצמו על הרצפה עם הפנים נעוצות בדשא. גיאגון דהר קדימה.
אותו מהלך לא הסתיים בבעיטה לשער, כיוון שמסירה של ערן זהבי לתוך הרחבה בהמשך נקטעה בדרך, אבל זו לא הייתה הפעם היחידה שבה גיאגון השכיב על הדשא שחקן יריב. בהמשך המשחק הוא גרם גם לעדן שמיר ליפול, ואז השתחל בין שני שחקנים נוספים וסידר לג'ורג'ה יובאנוביץ' הזדמנות להבקיע. בחצי שעה פלוס תוספת זמן על המגרש גיאגון נראה ברמה אחרת - מהיר יותר, טכני יותר ויש שיגידו לשם שינוי גם יעיל יותר. לא סתם הוא זה שסחט את הפנדל שניצח למכבי ת"א את המשחק.
3 צפייה בגלריה
פארפה גיאגון
פארפה גיאגון
רמה אחרת. גיאגון
(צילום: יאיר שגיא)
חצי שעה, זה כל מה שקיבל גיאגון בן ה-22, מי שהוא כנראה היוצר הטוב ביותר בסגל הנוכחי של מכבי ת"א. בחודשים הראשונים של העונה, כשאוסקר גלוך לא היה קבוע בהרכב, נשמעה ביקורת כלפי ולדימיר איביץ'. גלוך היה חייב לשחק, תמיד. כשמסתכלים על מה שעומד בפני אייטור קראנקה היום, בטח כשגבי קניקובסקי מפגין לאחרונה רכות מתסכלת, חובה לומר דבר דומה על גיאגון - הוא צריך לשחק, תמיד. בעשרת המשחקים האחרונים של מכבי ת"א גיאגון היה בהרכב רק חמש פעמים.

למצות את הפוטנציאל

הכניסה של גיאגון למגרש במחזור האחרון שינתה את המשחק לטובת הצהובים, אבל גם במשחקים שבהם הקשר ההתקפי היה פחות יעיל, איכות הכדרור שלו ומעבר השחקן היריב באחד על אחד, בלטו לעין. אי-אפשר להתעלם מהיכולת הזו. בממוצע ל-90 דקות משחק, גיאגון רושם כמעט שישה דריבלים וחצי. לשם השוואה, לאו דווקא של איכות אלא בעיקר לתת אמת-מידה לכמות, בחמש הליגות הבכירות של אירופה יש רק שחקן אחד שמבצע כל כך הרבה דריבלים ל-90 דקות: ז'רמי דוקו, שמשחק בראן ובנבחרת בלגיה, ולא מזמן שבר את שיא הדריבלים למשחק בליגה הצרפתית. בהקשר הזה, הכדרור, גיאגון רושם עליונות על הליגה, כשהוא משחק כמובן.
3 צפייה בגלריה
פארפה גיאגון
פארפה גיאגון
בעשרת המשחקים האחרונים של מכבי ת"א גיאגון היה בהרכב רק חמש פעמים
(צילום: עוז מועלם)
האם יש לגיאגון מה לשפר? כמובן. הוא לא מבקיע הרבה (שלושה שערים בליגה העונה), ולפעמים הדריבל מתבצע רחוק מדי משער היריבה, אבל הפוטנציאל עצום, אם רק ישתמשו בו נכון. אפשר לשאול את אוהדי מכבי נתניה, אליה הושאל בעונה שעברה. בנתניה גיאגון שיחק לרוב באמצע, מאחורי החלוץ - זו העמדה הטובה ביותר שלו, לא בכנף. במכבי ת"א הוא קצת נופל בין עמדות.
השמועות אומרות שלגיאגון יש ביקוש בקבוצות באירופה. בהנחה שלא מדובר בסכום שאי-אפשר לסרב לו, במכבי צריכים לדאוג שגיאגון יהיה חלק מהסגל בעונה הבאה, ויותר מכך, שחקן שיקבל מקום משמעותי. אבל עוד קודם צריך להסתכל על המשך העונה הזו. היא אינה גמורה עבור הצהובים, יש חצי גמר גביע עוד מעט. גיאגון צריך להיות במרכז העניינים כבר עכשיו.
3 צפייה בגלריה
גיאגון
גיאגון
כוכב כדורגל. גיאגון
(צילום: עוז מועלם)
פורסם לראשונה: 16:07, 14.04.23