שחיין נבחרת ישראל מירון חרותי זינק הלילה (בין חמישי לשישי) למשחה ל-50 מטר חופשי באליפות העולם בבריכות קצרות במלבורן, והיה הכי קרוב שיש להעפלה לשלב הבא.
השחיין הישראלי ניצח את המקצה שלו במוקדמות עם זמן של 21.33 שניות וסיים במקום ה-18 הכללי, רק 4 מאיות מהעפלה לחצי הגמר. מה שכן, לחירותי הייתה הזדמנות נוספת בעקבות מחיקה של אחד השחיינים ושוויון של תוצאתו עם שני שחיינים נוספים שקבעו את אותו הזמן.
2 צפייה בגלריה
מירון חירותי
מירון חירותי
מירון חרותי
(צילום: איגוד השחייה)
הישראלי זינק שוב בסוף ההצגה ל-50 נוסף ל-swim off, על הזכות להיות ממלא המקום בחצי הגמר, אך עצר את השעונים על 21.45 שניות כאשר התוצאה שעלתה לגמר הייתה 21.28 שניות. בכך, סיים חרותי בן ה-25 את חלקו באליפות העולם ופניו כעת לאליפות ישראל בבריכות קצרות שתיערך בשבוע הבא במכון וינגייט.
לחברו לנבחרת ישראל, יעקב טומרקין, נותר עוד משחה אחד לסיום התחרות, 200 גב, אותו ישחה ביום התחרויות האחרון, בלילה שבין שבת לראשון. זהו אחד משני המשחים בהם זכה טומרקין במדליית כסף באליפות אירופה שאירחה ישראל בשנת 2015.
2 צפייה בגלריה
מגי מקניל חוגגת אחרי שיא העולם
מגי מקניל חוגגת אחרי שיא העולם
מגי מקניל חוגגת אחרי שיא העולם
(צילום: gettyimages)
והיה לנו גם שני עולם היום באליפות. מגי מקניל הקנדית שברה את השיא העולמי שלה ב-50 מטר גב, כשניצחה בזמן של 25.25 שניות, שתי מאיות יותר מהתוצאה שקבעה באליפות העולם בבריכות קצרות בשנה שעברה באבו דאבי. עוד לפני כן, זכתה צרפת במדליית הזהב במשחה השליחים מיקס ב-4X50 מטר חופשי בזמן של 1:27.33, מהיר יותר ב-56 מאיות מהשיא הקודם שהיה שייך לארה"ב.
פורסם לראשונה: 09:05, 16.12.22