בפעם הרביעית והשלישית ברציפות: איגה שוויונטק זכתה היום (שבת) ברולאן גארוס. הפולניה הגיעה כפייבוריטית הגדולה ולא אכזבה, כשניצחה ללא קושי 2:6, 1:6 את ג'זמין פאוליני (15 בעולם). האיטלקיה שרשמה טורניר מפתיע בהחלט תתנחם גם בכך שבסיום הטורניר היא תמצא מקום בעשירייה הראשונה בעולם.
שוויונטק השלימה למעשה זכייה רביעית תוך חמש שנים, והפכה לאישה השלישית בהיסטוריה שזוכה ברולאן גארוס שלוש פעמים ברציפות (יחד עם מוניקה סלש וז'וסטין הנין). וכל זה, כשהיא בת 23 בלבד.
5 צפייה בגלריה
שוויונטק והגביע
שוויונטק והגביע
לא התקשתה. שוויונטק והגביע
(צילום: REUTERS/Stephanie Lecocq)
5 צפייה בגלריה
שוויונטק והגביע
שוויונטק והגביע
הזוכה הגדולה. שוויונטק והגביע
(צילום: REUTERS/Lisi Niesner)
הפולניה הגיעה למשחק עם מאזן מושלם של 0:4 בגמרי גראנד סלאם (שלוש פעמים זכתה כאמור ברולאן גארוס, וב-2022 זכתה באליפות ארה"ב). באליפות בצרפת היא נכון לעכשיו עם מאזן של 21 ניצחונות רצופים, ולא סתם מכנים אותה "מלכת החימר". אחרי שבחצי הגמר חלפה בקלילות על פני קוקו גוף (3 בעולם), היא עשתה זאת שוב מול האיטלקיה, למרות שהאחרונה הייתה זאת ששברה ראשונה.
עבור פאוליני בת ה-28 זה היה גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה, אבל אחרי שהדהימה ברבע הגמר את ילנה ריבאקינה (4 בעולם) ובחצי הגמר ניצחה את מריה אנדרייבה בת ה-17 - מסע הקסם שלה נעצר מול הפולנייה.
5 צפייה בגלריה
פאוליני
פאוליני
תסכול גדול. פאוליני
(צילום: EPA/YOAN VALAT)
5 צפייה בגלריה
שוויונטק
שוויונטק
שאגת הניצחון. שוויונטק
(צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)
מערכה ראשונה - 2:6 לשוויונטק: פתיחה מפתיעה כשפאוליני השיגה במשחקון השלישי שבירה ראשונה. אבל הפולנייה הגיבה בחמת זעם עם שבירה משלה שהשוותה ל-2:2. בהמשך מלכת החימר כבר אכזבה את אלה שקיוו למאבק צמוד, ויצאה לריצה מרשימה בדרך ל-2:6 שנראה קליל מדי.
מערכה שנייה - 1:6 לשוויונטק: המדורגת 1 בעולם לא עצרה והשלימה רצף ניצחונות של 10 משחקונים בדרך ל-0:5 קליל. פאוליני עוד הצליחה לרשום ניצחון במשחקון השישי במערכה וצימקה ל-5:1, אבל זה לא הספיק למדורגת 15 בעולם, שהפסידה את המשחקון הבא, בדרך לבלתי נמנע.

"אוהבת את המקום הזה"

שוויונטק, שלא הצליחה לעצור בסיום את הדמעות, אמרה בסיום: "מאוד התרשמתי מאיך שפאוליני שיחקה בימים האחרונים, ברכות לקבוצה שלה. אני מודה גם לקבוצה שלי ולמשפחה שלי, בלעדיהן לא הייתי כאן. אני מודה לכל המארגנים, אני אוהבת את המקום הזה ומחכה כל פעם לבוא לכאן. כמעט והפסדתי בסיבוב השני (נגד נאומי אוסקה), תודה למי שהיה פה לתמוך בי, זה היה טורניר מאוד מרגש עבורי. נתראה בשנה הבאה".
5 צפייה בגלריה
שוויונטק ופאוליני בסיום
שוויונטק ופאוליני בסיום
שוויונטק ופאוליני בסיום
(צילום: Emmanuel Dunand / AFP)
פאוליני סיכמה: "תודה שבאתם, אני מאוד נהניתי לשחק היום. מאחלת ברכות לאיגה, זאת זכות גדולה להתמודד נגדה, היא עשתה עבודה מדהימה. אני מודה לקבוצה שלי, למשפחה, לכל מי שתמך והאמין בי במשך כל יום בטורניר הזה. ותודה לכל מי שעשה את הטורניר הזה אפשרי, אלה היו הימים הטובים ביותר בחיי, והם עדיין ממשיכים, אני בחלום. אני גאה בעצמי בכל מקרה".