קמפיין מוקדמות ליגת האלופות של מכבי חיפה מודל 2022/23 התחיל עם סקפטיות גדולה לגבי הסיכויים לעלות לשלב הבתים. עם היוודע שהיריבה הראשונה תהיה אולימפיקאוס, רק מעטים נתנו לירוקים סיכוי לעבור את היוונים עם הניסיון העשיר שלהם במפעל. בפועל, המציאות עלתה על כל דימיון, כולל 0:4 בלתי נשכח באתונה ששלח את מאמן היריבה הביתה.
אפולון לימסול כבר נחשבה להגרלה נוחה יותר, אבל אף אחד לא שיער לעצמו שהאלופה הישראלית תנפק רביעייה נוספת ותדיח מאמן נוסף. ואז הגיע המפגש הקשה מכולם, עם פרטיזן בלגרד, שהסתיים בדרמה אדירה והופעה של ווינרים מול 55 אלף סרבים. מאמן מספר 3 משלם את המחיר, הפעם הוא בעצמו שם את המפתחות.
1 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה
(צילום: גיל נחושתן)
ללא ספק הייתה פה דרך מרשימה שעשתה הקבוצה לצד הצגת "בינגו" בדמות שלושת שחקני הרכש החדשים. לצד כל זה חייבים להוסיף מרכיב חשוב של "כוח עליון" שנתן את הפינשים לטעם המתוק. שתי ברביעיות מול אלופות יוון וקפריסין זה בהחלט שייך למחוזות על טבעיים, אבל על הכוכב שווה להתעכב טיפה.
אותו ניצחון סופר דרמטי בבלגרד הגיע בעזרת שני שליחי הכוכב "מילאן". הראשון, השוער מילאן בוריאן, שלא הגיב נכון לכדור מ־35 מטר של השוודי דניאל סונדגרן. כל זאת אחרי מחצית ראשונה זוועה של הירוקים ואחרי 20 שניות מהחמצת פנדל של דולב חזיזה. מילאן השני שעזר לחיפה היה החלוץ המחליף שעלה כמה דקות לפני למגרש, מילאן פאבקוב, דרך מחליף אחר שעלה מנגד, עומר אצילי. אותו שער עצמי קבע: נס בלגרד.
קדם לאותו מהלך רגע ביזארי ועל טבעי כאשר המגן החדש, פייר קורנו, הוכשל ולמרות שחזיזה המשיך את המהלך ונכנס לרחבה, השופט שרק לעבירה והקפיץ את העצבים של חזיזה. אלא שהתברר בסוף שהשופט כלל לא שרק והאוהדים הסרבים הם ששרקו והטעו את חזיזה והשופט. לאחר מכן כדור חופשי. .. והשאר היסטריה והיסטוריה.
אותו כוח עליון אף סידר הגרלת בתים ברמת כוכבי על: מסי, ניימאר אמבאפה וראמוס, לצד די מריה ופוגבה שיחרכו את הדשא בסמי עופר.
אבל לאותו כוח עליון יש גם דרישות. הבן הבכור של הקפטן נטע לביא נולד במזל טוב והברית תתקיים ביום שלישי הבא, ביום המשחק הראשון בליסבון מול בנפיקה. מה יעשה הקפטן? ייסע למשחק ויוותר על הברית לבנו בכורו? או שמא יוותר על המשחק הרשמי שלו והראשון בקמפיין שלב הבתים?
ניסיון נוסף שכבר מראש נערכו אליו מכבי חיפה הוא סביב המשחק השלישי המיועד שייערך במוצאי יום כיפור. לזכות האלופה הישראלית ייאמר שמראש תיכננה שהמשחק הזה יהיה בחוץ, אבל הבעיה הבאה תהיה סוגיית הצמים. הצום אמור להסתיים כשעה ורבע לפני שריקת הפתיחה בטורינו מול יובנטוס. לעניות דעתי חלק ניכר מהיהודים בקבוצה לא יוותרו על הצום במלואו, ומצד שני זה לא יהיה אידאלי כשעה ורבע לפני המשחק להכניס משהו לפה ולשחק 90 דקות בטמפו של ליגת האלופות. הפתרון: "הרכב הלא צמים". עם צירופם המסתמן של שני הבלמים הזרים לצד שאר שחקני הקבוצה הזרים והלא יהודיים (אבו פאני וצי'בוטה) יהיה אפשר להעמיד הרכב ייחודי וראוי. שאר השחקנים הצמים יוכלו אחרי מחצית ועוד קצת הכנסת אנרגיה לגוף להשתלב בהמשך.
לסיכום: כמה שהכדורגל הוא חוצה יבשות, לגרסה שלנו תמיד יהיה פן ייחודי שלא קיים באף מקום. סוגיית הברית של הקפטן לצד סוגיית הצום בכיפור רק ממחישים את ההווי המיוחד שלנו. עכשיו נייחל שאותו "כוח עליון" יסדר לנו עוד כמה נסים על הדרך בשלב הבתים.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.