נבחרת ישראל הפסידה 3:2 לסקוטלנד בדקה ה-94 והחלה החגיגה באולפנים. אין לנו אופי, תמיד סופגים באותה דקה, מצבים נייחים, מנטליות ורצף קלישאות שכאילו המתינו במיוחד לסוף המשחק. אז אם נצא רגע מהמשחק ונסתכל באופן אובייקטיבי ולא כפרשני חצר שלא משנים את המשפטים 50 שנה, אולי נבין את התמונה והאמת, שהיא הרבה פחות פסימית.
שיחקנו בחוץ מול נבחרת שלפני חצי שנה שיחקה ביורו כשווה בין שוות; בסגל הנבחרת הסקוטית יש מספר גדול של שחקני פרמייר-ליג ופרמיירשיפ - סתם ככה, הקשר של מנצ'סטר יונייטד, המגינים של ארסנל וליברפול, ועוד כאלה קבוצות שרק אם נחלום חלום ורוד, אולי בעוד הרבה שנים יהיה לנו שחקן בליגות ובמעמדים האלו; ברגע שסקוטלנד החלה לשחק כדורגל היה ברור ומובן שזה לא כוחות - לא בקצב, לא ברמה, לא במהירות ובטח לא בכושר הגופני. ולא, לא כי לא רצינו. כי יש לנו נבחרת פחות טובה, זה הכל, לא הכל זה פילוסופיה בשקל.

1 צפייה בגלריה
לינדון דייקס חוגג את השוויון
לינדון דייקס חוגג את השוויון
לינדון דייקס חוגג את השוויון
(צילום: רויטרס)

עם בלם של הפועל באר שבע ועוד בלם שהוא בכלל קשר ומעולם לא שיחקו יחד, מול מכונה בריטית משומנת, מהירה וקצבית, אין הרבה מה למכור. ואם לומר את האמת, אם לא זהבי כנראה שגם היינו במקום החמישי, כמו בכל הקמפיינים האחרונים. לא בגלל בעיה מנטלית, אלא כי אנחנו פחות טובים, פחות בכושר ופחות מקצוענים.
הלגיונר הבכיר שלנו הוא שחקן ספסל בגרמניה, והנציג היחיד שלנו בליגת האלופות נמצא באוקראינה, שהיא ליגה בינונית מינוס. אבל זה לא באמת מי פתח, מי שיחק, באיזה מערך ואפילו לא באמת משנה מי היה על הקווים. בעשרה משחקים מול סקוטלנד כנראה היינו מנצחים באחד, וגם הוא לא בזכותנו.
אז די לפופוליזם, די לקלישאות ודי לחפש סקנדל איפה שאין. הנבחרת הישראלית נתנה 100 אחוז, הנבחרת הסקוטית נתנה 100 אחוז, והנבחרת היותר איכותית ניצחה באורח נס רק בשער אחד. אז מכיוון שנס קורה יום כן יום לא, זו לא תוכנית עבודה. מתאגרף מצטיין במשקל נוצה לא ינצח מתאגרף בינוני במשקל כבד, ולעומת ההרכב הסקוטי, אנחנו עדיין במשקל נוצה.
אז בהצלחה לחברים מול מולדובה. ואם לא ננצח אותם, אז הקלישאות יהיו נכונות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.